Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 33

Onderwerp: Spitsstaart x ...

waarom probeer je niet eerst eens met kanarie's te kruisen, met bv; putters of vinken. dat is een stuk makkelijker dan met die tropen.

al ben ik geen voorstander van bastaard kweek; je zou kunnen zeggen, ze komen veel voor in de handel en kweken goed, maar hou er dan rekening mee dat bij verkoop je de koper goed moet inlichten dat het gaat over een kruising (zeker bij beginnede kwekers), of je verkoopt ze namelijk brol om het zo te zeggen

Senior lid
    Thanks
    0
    Hallo

de kruisingskweek is een erg mooie leerrijke tak van de vogelsport, en kunnen erg mooie onverwachte vogels uit voortkomen. kruisingskweek moet je natuurlijk niet zoals andere vogels met 10koppels starten per kruising dat je wilt kweken, maar elk jaar 1a2 verschillende koppeltjes en elk jaar andere soorten proberen(geen zeldzame soorten!) en daar trachten enkele jongen van te kweken,daar doe je niemand verkeert mee, als je start met beide ouder vogels die van goede kwaliteit en formaat en kleeur zijn, krijg je indien het lukt wellicht ook nog mooie kruisingsjongen, waar je behoorlijk tot zeer goede resultaten kunt mee behalen op TT, en als je zulke gekweekt hebt, dan hou je deze gewoon als gezelschapsvogels in een voliere, en kan je zelfs enkele jaren na elkaar mooi resultaat mee behalen op TT, en van mij mogen deze dan gerust van ouderdom bij me sterven hoor, terwijl andere vogels waar ik mee kweek, max 3j worden aangehouden en dan zeker naar de handel gaan.
    als je dus elk jaar per kruising maar 1koppel samenzet en je er tracht enkele jongen van te kweken, degene dat dan niet voldoende goed zijn voor TT gaan geen grote aantallen dan zijn, en deze kan je dan ook nog wel verkopen of geven aan liefhebbers die deze meestal sterkere vogels dan niet kruisingen graag en goed zullen verzorgen in gezelschapsvoliere.

zo heb ik ooit al:
    -1 mex roodmus x kanarie
    -1 diamantvink x jap meeuw
    -4 ceresamadines x zebravink
    -4 mannen roodkopamdine x bandvink
    -dit jaar 13 Jap meeuw x zilverbek
    -Volgend jaar wellicht kruising opzetten van ofwel jap meeuw x padda ofwel zilverbek x padda

succes

mvg
    kris

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    57
    En hoe gaat dat met de verkoop, is er een beetje aftrek in dit soort vogels?

Of hou je ze allemaal Kris?

kruisingen zijn wel prachtige vogels al pleegouder
    Mijn favourite is de putter * kanarie

prachtige pleegouders

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs Bekijk Bericht
    kruisingen zijn wel prachtige vogels al pleegouder
    Mijn favourite is de putter * kanarie

prachtige pleegouders
    Een serieuze vogelliefhebber werkt niet met pleegouders.
    Dat is volgens mij iets voor de mensen die geld willen verdienen aan het vogels kweken!

Ik hou er wel van en dat heeft niet te maken met geld verdienen maar met mijn voorkeur.
    Laat iedereen gewoon een mening hebben en houden.

Groeten Michel

Senior lid
    Thanks
    11
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Een serieuze vogelliefhebber werkt niet met pleegouders.

Kan je dit even vertellen tegen mijn paradijswida's en mijn koevogels?

Stamgast
    Thanks
    36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret Bekijk Bericht
    Kan je dit even vertellen tegen mijn paradijswida's en mijn koevogels?
    hallo,

Je kan dit niet met elkaar vergelijken, dit is een natuurlijk verschijnsel, wat je van de rest, handopfok, pleegouders, etc, niet kan zeggen,

Stamgast
    Thanks
    36
    hallo,

zonder kruising/hybride kweek zouden op het ogenblik heel wat minder gedomesticeerde vogels bestaan, zoals verschillende soorten mutaties, zelfs geen kanaries zoals men ze nu kent,

pleegouder

En wat is er op tegen als iemand na 2 mislukte nestjes, door toedoen van de ouders, een laatste legsel gebruik maakt van pleegouders? Heeft niet altijd te maken met euro's maar soms is het ook een laatste redmiddel van een liefhebber om na een hoop pech toch nog een paar jongen op stok te krijgen. Heeft in mijn ogen niets met geld te maken maar gewoon liefhebberij. Ik heb ook weleens bastaard poppen verkocht die de andere dag al als man op mp te vinden waren. Dan is het pas echt alleen om geld te doen en nog bewust ook.

Groeten Willem

Forum Rechten