Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 33

Onderwerp: Spitsstaart x ...

Hallo,

Mitho, je schrijft;
    een kennis zei me nu enkele dagen geleden dat hij vroeger spitsstaart x padda heeft gekweekt en dat hier zeer mooie kruisingen uit kwamen.
    Dan vraag je;
    dus mijn vraag kan men deze nu kruisen????
    Dan is je vraag toch al beantwoord, of zie ik dat verkeerd?
    Als je kennis namelijk deze kruising gekweekt heeft, dan kán het toch, of wat wil je dan eigenlijk horen?
    Ik zou zo snel niet gedacht hebben dat deze kruising mogelijk is, maar als de feiten er liggen, is het toch duidelijk dat het wél kan.

Gewoon proberen.
    En koop wat goede documentatie (in de vorm van boeken), bezoek kwekers van hybriden en ga naar de tentoonstellingen om te kijken wat dáár allemaal aan hybriden zit.

Groeten, succes, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Senior lid
    Thanks
    0
    hallo

Jap meeuw x padda en Zilverbek x padda kan in elk geval zeker, dus vermoed dat spitstaart x padda ook wel mogelijk moet zijn
    Spitsstaart x zebravink, spitsstaart x zilverbek, spitsstaart x jap meeuw, spitsstaart x ceresamadine, spitsstaart x bichenowastrilde, spitsstaart x binsenastrilde moet normaal ook allemaal mogelijk zijn

mvg
    kris

Senior lid
    Thanks
    0
    waar zouden de mooiste jongen uit komen danken jullie??

wildkleur spitsstaart x opaal padda
    wildkleur spitsstaart x wildkleur padda

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    57
    Uit spitsstaart x spitsstaart

Senior lid
    Thanks
    0
    uit welke van DEZE 2 KRUISINGEN (de rubriek bastaarden is er gekomen voor mensen die kruisingen willen kweken en die hier info over willen )

dus uit welke KRUISING komen de mooiste kruisingen

Wildkleur spitsstaartamadine x opaal padda
    Wildkleur spitsstaartamadine x wildkleur padda

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    10
    Denk dat alle jongen gelijk zijn.Man bepaald meestal de kleur en de pop het geslacht.Krijgt wel split opaal jongen maar weet niet of die vruchtbaar zijn,heb zelf andere vogels.

mvg eddie

Stamgast
    Thanks
    0
    Heb je al wel klanten voor de jongen ?
    Op zulke vogels zit namelijk niemand te wachten ,dus je zult ze waarschijnlijk allemaal zelf moeten houden.

Senior lid
    Thanks
    4

spitstaart hybriden

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Heb je al wel klanten voor de jongen ?
    Op zulke vogels zit namelijk niemand te wachten ,dus je zult ze waarschijnlijk allemaal zelf moeten houden.
    Ik weet niet of dat nou de eerste overweging moet zijn. Als ik soortzuivere jongen kweek ga ik me dat ook niet bij voorbaat afvragen.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bva118 Bekijk Bericht
    Ik weet niet of dat nou de eerste overweging moet zijn. Als ik soortzuivere jongen kweek ga ik me dat ook niet bij voorbaat afvragen.
    Zouw je toch eerst moeten doen <dit geld voor het kweken van alle soorten dieren,,,en van soortzuivere jongen vogels kun je bijna altijd vanaf komen ,die kunnen altijd naar de handel ,daar is altijd vraag naar.

Maar iets gaan kweken waar je niet van weet hoe het er uit gaat zien ,wat helemaal niet als zangvogel is te gebruiken en wat waarschijnlijk ook nog eens onvruchtbaar is .

Senior lid
    Thanks
    4

spitstaarthybride

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Zouw je toch eerst moeten doen <dit geld voor het kweken van alle soorten dieren,,,en van soortzuivere jongen vogels kun je bijna altijd vanaf komen ,die kunnen altijd naar de handel ,daar is altijd vraag naar.

Maar iets gaan kweken waar je niet van weet hoe het er uit gaat zien ,wat helemaal niet als zangvogel is te gebruiken en wat waarschijnlijk ook nog eens onvruchtbaar is .
    In dit topic is nergens aangegeven dat hij deze hybriden, voor zover ze al te kweken zijn, wil verkopen. De vraag was alleen maar of deze combinatie te kweken is.

En we kunnen met zijn allen vinden dat bastaardkweek verderfelijk is maar dan ontken je toch een grote groep liefhebbers hiervan. Kijk op een grote tentoonstelling waar het het drukste is, zeker ook bij de bastaarden.

Spitsstaarten en rijstvogels worden ook niet direct om de zang gehouden dus is het niet reeel om dat van deze bastaardvorm wel te verlangen.

Niet weten hoe zo'n bastaard er uit komt te zien kan ook juist de uitdaging zijn om er een proberen te kweken.

Ik wil er maar mee zeggen, ieder zijn eigen hobby.

Forum Rechten