Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Driekleur met gezwel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Driekleur met gezwel

    Zoals de onderstaande foto's laten zien heb ik een driekleur man met een enorm gezwel. Hij had al een tijdje een klein bultje naast zijn snavel maar nu is dit in een paar dagen ineens uitgegroeid tot een enorm gezwel. Hij lijkt er nu ook echt last van te hebben bij het eten en drinken, hij stoot ermee tegen randen en het lijkt alsof ie er veel pijn aan heeft.

    Iemand ervaring met een vogel met zo'n gezwel en is er eventueel iets aan te doen (ik ben bang van niet )




  • #2
    ik denk niet dat hij nog is te redden

    Opmerking


    • #3
      dit zier er een ontstoken lump uit

      lump= veer die om een of andere reden niet door de huid raakt

      en langs de snavel beschadigen ze zich sneller als op ander plaatsen

      Is miss door veearts wel iets aan te doen
      Of zelf ligt eraan hoe veel durf je hebt


      Frank4

      Opmerking


      • #4
        Hoe is het nu met dit vogeltje?
        Ik heb nl op dit moment een kanarie met een klein bultje boven haar snavel wat steeds kapot gaat...vraag me af of het niet hetzelfde is...

        Opmerking


        • #5
          Sorry voor de late reactie. Maar inmiddels is de 'lump' op eigen kracht eraf. Het beestje heeft er 2 a 3 dagen de hele tijd mee over het zitstokje zitten wrijven en het is er gewoon afgevallen? Er zit nu een klein bloederig plekje waar eerst het gezwel zat. Ik ben benieuwd of het weer terugkomt of dat het nu ook definitief weg is. Iig heb ik gelukkig niet hoeven snijden. Ik hou jullie op de hoogte.

          Opmerking


          • #6
            gezwel

            Daar ben ik blij om Jobert, want het zag er naar uit. Houd het wel in de gaten, dat het niet terug komt eventueel.

            Opmerking

            Working...
            X