Mededeling

Collapse
No announcement yet.

blauw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • blauw

    kijk ik kweek al een dertig jaar met verschillende dieren waar onder vogels nu zit ik met een probleem is roodbuik splendid,opaline turq een mutatie ?

    en wat is nu eigenlijk het verschil met de blauwen bourks kweek ?

    mischien kan hier wel iemand gelijk een naam of afkorting verzinnen voor de blauwe bourks want dit is hij niet dus genetich klop het niet de naam maar je zult toch een naam nodig hebben je kunt moelijk zeggen ik heb nog wat kanarie,s te koop of ik zoek nog kanaries want dat gaat niet goed komen. en zoals het nu is verkoopje eigenlijk de mensen iets wat het niet is .hoe zit het dan eigenlijk met die roodbuiken

    met zeer vriendelijke groet eric

  • #2
    deze pagina staat een lijst met kleuren-benamingen en foto's.

    Groet Dree

    Opmerking


    • #3
      beste dree, man split voor blauw kan niet want dit is selectie en het blauw wat aanwezig is in de bourks vererft dominant dus het zit in elke bourks alleen door selectie is dit uit te breiden .nu schijnt er een opalineblauwen te zijn in australie mijn niet bekent waar die uit is gekweekt ,maar in europa zijn nog geen blauwen naar mijn weten. dit houd in als je een vogel verkoopt als zijnde blauwe bourks je niet de goede genetiche naam gebruik dit is ook het dielemma waar ik dus elke keer tegen aan loop en ook verweten word als je geen selectie er bij zeg, terwijl dit bij roodbuiken nooit gebeurd dit is in de jaren zo gewoon geworden dat het word geaccepteerd terwijl bij de blauwen selectie bourks dit niet is

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
        beste dree, man split voor blauw kan niet want dit is selectie en het blauw wat aanwezig is in de bourks vererft dominant dus het zit in elke bourks alleen door selectie is dit uit te breiden .nu schijnt er een opalineblauwen te zijn in australie mijn niet bekent waar die uit is gekweekt ,maar in europa zijn nog geen blauwen naar mijn weten. dit houd in als je een vogel verkoopt als zijnde blauwe bourks je niet de goede genetiche naam gebruik dit is ook het dielemma waar ik dus elke keer tegen aan loop en ook verweten word als je geen selectie er bij zeg, terwijl dit bij roodbuiken nooit gebeurd dit is in de jaren zo gewoon geworden dat het word geaccepteerd terwijl bij de blauwen selectie bourks dit niet is
        Beetje lastig verhaal, zal aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal.

        Zal proberen er wat duidelijkheid in te scheppen, je zegt dat de blauwe bourke niet blauw is maar selectie blauw. Hier kan ik in meegaan want bij de blauwe bourke als dit een mutatie zou zijn zou de rode kleurstof wegvallen en die velden zouden wit worden. Het reeds aanwezige blauw blijft evenals het zwart.

        Wat betreft de RoodBuik turken en splendids dit zijn selectievogels het rood wat al aanwezig was is door selectief kweken uitgebreid en door de opaline factor zelfs op de rug terecht gekomen.

        NU het volgende punt; waarom noemen we deze vogels RoodBuik en niet selectie rood. Dit doen we namelijk wel bij de bourke; deze heten niet BlauwBezit maar selectie blauw.

        Zo goed verwoord Eric008 ??
        Mijn leven...........


        Opmerking


        • #5
          Hoi,

          Ik snappum in ieder geval wel, weer iets geleerd

          Dree

          Opmerking


          • #6
            dat heb je goed verwoord hans duidelijker als ik

            m.v.g eric

            Opmerking

            Working...
            X