Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Roodoog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Roodoog

    Hallo, ik heb een koppeltje zwartwang x grijs beide met rode ogen. Alle 10 de jongen zijn uiterlijk wildkleur sommige met rode ogen en een iets dikkere traanstreep. Ik dacht dat alleen de maskers en bleekruggen rode ogen hadden. Is het mogelijk dat de man of pop dan split is voor masker of bleekrug?

    Hieronder staan foto's van de zwartwang man en een van de jongen(grijze man).



    Uploaded with ImageShack.us




    Uploaded with ImageShack.us

  • #2
    de iets dikkere traanstreep is een split kenmerk jou grijzen zijn uit dit koppel allemaal split voor zwartwang.

    rode ogen komt inderdaat alleen bij maskers voor maar andere kleurslagen hebben dat soms ook maar niet zoals bij de maskers daar is het ervelijk bepaald

    de een zecht een groter oog zodat je een rode rand ziet en de ander verhoogde broed drift.
    ik denk dat niemant het echt zeker weet.

    je zwartwang man heeft een rode flank dat moet zwart zijn.
    wil je zwartwangen kweken moet je deze man uitsluiten en dus ook zijn jongen want dit vereft hardnekkig door zeker via split grijzen
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

    Opmerking


    • #3
      Rood?

      Ik denk dat hier de kleur van de iris wordt bedoeld. Niets bijzonders, gewoon een andere kleur, niets anders. Komt ook wel bij andere dieren voor.

      Niet te verwarren met de 'roodogen' welke bij de maskers en de bleekruggen voorkomen. Overigens alleen te zien als nestjong.

      gr
      Hans
      Tomorrow is the first day of the rest of your life...

      Opmerking

      Working...
      X