Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Knoflook

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Knoflook

    Ik heb wel is gelezen
    Dat knoflook teggen bloedluis beschermd
    Is dat zo en hoe dien je dat het beste toe
    Door water of gewoonndoor het voer en welke hoeveelheid
    Per week heeft er iemand ervaring mee
    En zou je knoflook ook samen met roofmijt
    Kunnen gebruiken roofmijt komt toch niet direct op de vogels
    Gr nick

  • #2
    knoflook II

    Knoflook en roofmijt kan je wel gezamnlijk inzetten tegen bloedluis. Van knoflook zou je een preventieve werking kunnen / mogen verwachten. Als je een bloedluisplaag op je hok hebt gaan de knoflookjes je niet helpen ben ik bang.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      wat mijn ervaring is met bloedluis
      ik heb mite killer en ik gebruik knoflookpoeder in water een keer per 2 weken spuit met mite killer 2 weken erna los ik knoflookpoeder op in warm water en spuit ik daarna de kooien mee stinkt wel maar werkt super .
      ik heb nu al ruim een jaar geen last meer van geen bloedluis
      mijn ervaring is een produkt dat ze daar imuum voor worden en na verloop van tijd niet meer gaat werken .
      roofmijten helaas ook die werkte bij me niet ze kwamen op mezelf gekropen en kraste me de pleurus ik wil die beesten niet meer .
      ik vind dat dit goed werkt
      en ja natuurlijk wel regelmatig poetsen en zorgen dat je kooi goed gekit zijn zodat bloedluis helemaal geen kans maakt ergens tussen te kruipen

      Opmerking


      • #4
        Even een vraagje tussen door natuurkweker, dat knoflookpoeder is dat ook door het drinkwater te gebruiken.

        Om van binnen uit de vogels een beetje voor bloedluis en verderluis te weren/te behoeden?
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
          wat mijn ervaring is met bloedluis
          ik heb mite killer en ik gebruik knoflookpoeder in water een keer per 2 weken spuit met mite killer 2 weken erna los ik knoflookpoeder op in warm water en spuit ik daarna de kooien mee stinkt wel maar werkt super .
          ik heb nu al ruim een jaar geen last meer van geen bloedluis
          mijn ervaring is een produkt dat ze daar imuum voor worden en na verloop van tijd niet meer gaat werken .
          roofmijten helaas ook die werkte bij me niet ze kwamen op mezelf gekropen en kraste me de pleurus ik wil die beesten niet meer .
          ik vind dat dit goed werkt
          en ja natuurlijk wel regelmatig poetsen en zorgen dat je kooi goed gekit zijn zodat bloedluis helemaal geen kans maakt ergens tussen te kruipen
          Ja dan zit er toch een afwisseling in
          Waar koop je dat spul dan
          Gr nick

          Opmerking


          • #6


            ik heb hem gekocht in belgie in een vogelszaak
            ik ben er erg tevreden over
            ik doe het in badwater als vogels in kweek gaan spuit ik ze er mee in oke het stinkt wel natuurlijk en spuit kooien in
            nestje klaar doe ik het wat onder nestje in kastje poeder dan he
            ik heb al jaar lang nog geen enkel rotbeest meer gezien
            zelf me honden doe ik een keer per maand wat onder eten in ook die hebben nog nooit vlooien gehad of teken
            bloed is zoet en dat is wat bloedluis vlooien en teken gek op zijn
            en het is tevens ook nog goed voor de bloedsomloop
            een keer per week krijgen ze het hier de vogels dan in water en in badwater
            wel warm water gebruiken voor het op te lossen anders gaat het klonteren

            Opmerking


            • #7
              warm of heet water?

              Opmerking


              • #8
                heet en daarna af laten koelen natuurlijk pffffffffff

                Opmerking


                • #9
                  Lol. maar je doet dit poeder niet door het drinkwater Natuurkweker?
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    jawel populier dat doe ik wel wel beetje in heet water oplossen daarna koud water aan toevoegen klein kopje of zo heet water en koud erbij voegen
                    na enkel uren pak ik de fles weg en krijgen ze een fris badje en nieuwe fles fris water erbij dat ik zeker weet dat ze voldoende hebben gedronken ervan

                    Opmerking


                    • #11
                      okay, prima bedankt voor je antwoord.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oke heel erg bedankt voor de tip ga het zeker proberen
                        En wat is julie ervaring van tabaks steeltjes in de nesten
                        In de duiven sport is dat er populair
                        Gr nick

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik leg altijd wat shag gruis onder de nesten, maar ik heb geen bloedluis meer dus ik weet niet of dit helpt.
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door nick buitendijk
                            Oke heel erg bedankt voor de tip ga het zeker proberen
                            En wat is julie ervaring van tabaks steeltjes in de nesten
                            In de duiven sport is dat er populair
                            Gr nick
                            ik heb ze geprobeert ik vond het niks
                            wat populier zegt werkt ook zware shag onder nestjes wil ook helpen

                            Opmerking


                            • #15
                              Hallo

                              Knoflookpoeder van de Imme gebruik ik al jaren en meng dit door het eivoer ongeveer een theelepel per kilo .
                              Werkt uitstekend en is tevens anti bacterieeel

                              Kijk maar eens op de website van de Imme ( via google makkelijk te vinden )

                              Poeder is ook lekker om zelf te gebruiken in het eten .

                              Is het ' over datum ' kan je het in de tuin gebruiken opgelost in water tegen bladluis in rozen en andere tuinplanten zelfs bomen die zwaar onder de luis zitten kun je luisvrij krijgen .

                              Kortom ideaal spul om als aanvullend te gebruiken

                              Paul

                              Opmerking

                              Working...
                              X