tja waar zou die nu vandaan komen:
Carduelis c. major 15 cm, Zuidwest-Siberië, Oeral, Altai.
ik snap de naam/spraaks verwarring wel hoor.
maar waar het hier om gaat is dat men de grote majors ( en eigenlijk hoe ze gewoon dienen te zijn van formaat etc.) nu ze de siberische noemt, men heeft dus een "soort" gecreeërd , met als inzet er wat "bijzonders"van te maken, "iets"bijzonders betekend kassa.
daarom ook de tekst:Carduelis c. major domestica
maar een echte grote en goede major is ook wel "iets"bijzonders hoor, maar om nu...................
nou ja
het mogen allemaal duidelijk zijn
het zijn dezelfde vogels alleen betaald men meer voor de "siberische" uhh de echte en groot van formaat zijnde majors , en men betaald dus voor het selectiebeleid en inzicht van kweker.
maar het is echt geen schande hoor om een zo gezegde "siberische" te kopen , zolang deze maar echt groot en goed van formaat zijn.
het is maar wat de gek er voor geeft en wat de gek zijn inzichten en verdere bedoelingen zijn aangaande de grote major putters.
een goed vriend van mij dhr T vd Riet ging vroeger stad en land af en ver buiten de grenzen van ons kikkerlandje op zoek naar de "echte"die had altijd een liniaaltje opzak en vele haalde "zijn"standaardeis niet.
wat hij wel had? hokken vol met de grootste putters die ik ooit van mijn leven heb gezien.
groeten