Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Major putters, Siberische putters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16

    Opmerking


    • #17

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door hobie
        hallo kan me iemand van Major putters, Siberische putters het verschil geven
        In belgie , durven ze nogal eens "major" te gebruiken voor de grootste ondersoort van de kleine bloemputter .

        "Siberische" word hier dan enkel gebruikt voor de hele grote noordse putters waarvan er al heel veel mutatie van zijn .

        Opmerking


        • #19
          sommigen beweren dat ze putters van 17 cm groot hebben. ik heb al heel wat majors gekocht.je hebt natuurlijk onderling iets verschil. sommige kanaries lijken ook iets groter.ik heb er dit jaar een flinke bloemputter bij gehaald. als je die tussen mijn majors ziet. dan zie je pas het verschil. zowel in grote als in kleurhelderheid. zo,n 30 jaar geleden had men het over sib. putters. later kwam de naam major in zwang. waar die opgedoken is weet ik ook niet, maar je hebt het gewoon over dezelfde putter

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door loxia
            . zo,n 30 jaar geleden had men het over sib. putters. later kwam de naam major in zwang. waar die opgedoken is weet ik ook niet, maar je hebt het gewoon over dezelfde putter
            tja waar zou die nu vandaan komen :

            Carduelis c. major 15 cm, , Oeral, Altai.

            ik snap de naam/spraaks verwarring wel hoor.

            maar waar het hier om gaat is dat men de grote majorsdomestica

            maar een echte grote en goede major is ook wel "iets"bijzonders hoor, maar om nu...................
            nou ja
            het mogen allemaal duidelijk zijn
            het zijn dezelfde vogels alleen betaald men meer voor de "siberische" uhh de echte en groot van formaat zijnde majors , en men betaald dus voor het selectiebeleid en inzicht van kweker.
            maar het is echt geen schande hoor om een zo gezegde "siberische" te kopen , zolang deze maar echt groot en goed van formaat zijn.
            het is maar wat de gek er voor geeft en wat de gek zijn inzichten en verdere bedoelingen zijn aangaande de grote major putters.

            een goed vriend van mij dhr T vd Riet ging vroeger stad en land af en ver buiten de grenzen van ons kikkerlandje op zoek naar de "echte"die had altijd een liniaaltje opzak en vele haalde "zijn"standaardeis niet.
            wat hij wel had? hokken vol met de grootste putters die ik ooit van mijn leven heb gezien.

            groeten

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                Papa en/of mama waren nog ergens anders split voor.

                Opmerking


                • #23
                  medaar.

                  zegt zeker split voor wat . ik weet da nie ze.?
                  ik kweek maar botvinken..
                  papa is agaatpastel mama is wk kleur ( split pastel).
                  er komen 2 jongen uit met witte borst( nu 18 dagen oud).
                  rug is lichtgrijs, flanken sneewit.bek wit , ogen roodt .dat gele vlagje op vlerke bijn niet te zien .
                  medaar den vinken kastaar.

                  Opmerking


                  • #24
                    putter

                    allemaal bedankt voor de informatie

                    Opmerking


                    • #25
                      Wat is het nu eigenlijk!

                      zijn van die grote .
                      papa was : wk split voor agaatpastel.
                      mama : pastel.
                      heb nu 2 jongen vliegen uit en zijn wit
                      papa is agaatpastel mama is wk kleur ( split pastel).
                      er komen 2 jongen uit met witte borst( nu 18 dagen oud).
                      Is de papa nu wildkleur split voor agaatpastel en de mama pastel (gepost op 10/7/11 om 18:32) of is de papa een agaatpastel en de mama een wildkleur split voor pastel (gepost op 11/7/11 om 18:32) ??
                      Nogal een hele verandering in de kleur van de ouders, na een kleine 23 uur is het juist andersom, knoop dat nu in je oren.
                      Om de kracht van het anker te voelen, moet je eerst de storm trotseren.

                      Opmerking


                      • #26

                        Opmerking


                        • #27
                          Bedankt voor je uitleg dit was voor mij echt nieuw allemaal

                          Opmerking

                          Working...
                          X