Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 40

Onderwerp: Voorstellen + Voliere in opbouw!

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

reactie

Ook van hier van harte met jullie wondermooie dochter, ziet er goed uit.

--
    Enne Ele ik had het wel gelezen hoor.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Teunie Zwolle
    Guest

van Harte

Hoi Arjen,
    Gefeliciteerd met je dochter!
    Wat een mooie naam
    Fijn dat alles goed is met jullie allen.
    Ook voor jou als vader was het vast spannend omdat je alleen maar toe kunt kijken en handje vast kunt houden
    Geniet er maar van

Junior lid
    Thanks
    0
    gefeliciteerd

Junior lid
    Thanks
    0
    Iedereen bedankt voor de felicitaties.
    Hier gaat alles goed!

Om even op de voliere terug te komen.
    Het geheel staat idd met schroeven aan elkaar. Echter heb ik wel binnen en buiten verbindingen gemaakt. Deze staan niet op de foto's.

Het dak krijgt nog een leislag laag. En zal dus waterdicht worden.

De voliere zal verplaatst worden naar de schutting. De slagregen zal van de achterkant komen.

De naden wil ik nog dicht kitten en daarna ook beitsen.

Tevens komt er aan de achterkant nog een dakgootje, zodat het water vanaf het dak kan worden afgevoerd naar de zijkant en in een waterbak valt.
    De verdere slagregen zal voornamelijk worden tegengehouden door de schutting.

De voliere zal niet geheel op de grond komen, aangezien er nog steunblokjes op elke hoek komen.

Dus volgens mij heb ik dan al heel wat van jullie adviezen opgevolgd?!

Eventuele verdere adviezen verneem ik graag.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Kraamhulp....

Beste Arjen,

Ik zie heel veel adviezen en je hebt ook al een zaken verder uitgelegd maar toch van mijn kant enkele opmerkingen...is niet allemaal even leuk misschien maar met de juiste hulp, zie titel....moet e.e.a. misschien lukken.

Hoeft natuurlijk niet is jouw voliere immers, maar neem toch de vrijheid!

Je bent eigenlijk iets te snel begonnen. Met een paar aanpassingen kan het denk ik een stuk mooier en beter.
    Schrik niet....alles moet uitelkaar, nu denk je ....al het werk voor niets....toch niet. Alles zit geschroefd dus dat hoeft niet zo'n probleem te zijn. Uurtje werk misschien omdat alles al gezaagd is maar het resultaat wordt echt beter, geloof me!

1. de wanden; je hebt aan de achterzijde de balken(tekening A) voor de versteviging +/- 25 mm uit de zijde gezet. Hierdoor kun je de balk niet gebruiken voor de bevestiging van de zijwand. Resultaat is dat je een extra balk (tekening balk B) in de voliere hebt geschroefd om 'vlees' te krijgen, maar die is helemaal niet nodig! (da's enkel extra hout, kieren en dergelijke). In mijn optiek moet dit dus uit elkaar en bevestigd worden als in tekening 002.

2. de draagbalk (tekening C) deze dit aan de binnenzijde van de voliere. Ook dit is niet nodig. Deze balk moet juist aan de buitenzijde zodat de dekplaat (underlayment) over de voliere heen steekt. je hebt dan helemaal geen balken in je voliere!

2A. het dak; je hebt hier nu de afschot naar achteren, omdat ik mijn advies e.e.a. toch uit elkaar moet, (ja ik maak het nog erger) zou ik dit ook veranderen.
    De 2 gezaagde planken van de linkerzijde gaan naar rechts en omgekeerd van rechts naar links, zo kun je toch (waarschijnlijk) met het zelfde materiaal verder gaan en komt de afschot naar voren. Ik zal dit op de navolgende tekening 002 duidelijk maken.

3. kitten - lakken; als ik me niet vergis heb je allemaal 'behandeld' hout gekocht. Dit is zogenaamd 'gewolmaniseerd' hout. Dit hoef je NIET meer te behandelen, sterker nog daar wordt het alleen maar slechter van. Volgens mij heb je de achterwand, of misschien al behandeld. Laat dit maar, is nu niets meer aan te doen. Wat je zeker niet moet gaan doen is kitten. Omdat de voliere buiten staat, met dit vurenhout heeft dit helemaal geen nut, ben ik van mening. Daarbij komt dat als je dit gaat schilderen het echt een 'zootje' wordt. Niet doen dus. Om eventueel verbindingen, als dat al nodig is beter dicht te maken kun je beter lijmen.

Ik heb geen maten van de voliere maar denk dat ik een redelijke inschatting heb gemaakt. (KLOPT DIT?)

Ik zal aanvullende tekeningen maken als je dat wil. Misschien heb je al over het vervolg nagedacht,

ik hoor het wel,

Groet,

Peer

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

A02 | De Nieuwe Basis

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

Reaktie

Zelf zou ik die knik niet in het dak maken. Gewoon in 1 x afschuinen.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Knik + overige

De knik in het dak weglaten is iets voor te zeggen. Persoonlijk vind ik het nog niet zo slecht....geeft wel iets 'extra's' aan de vormgeving...wordt anders wel heel simpel. Hij kan natuurlijk gewoon weg.

BINNENRUIMTE

Ik vind eigenlijk dat er een binnenhok in moet. Weliswaar niet perse noodzakelijk maar heeft toch wel veel voordelen.
    Bijgaand een voorzetje hoe het zou kunnen. Let ook op detail aan onderzijde van het doorlopende paneel. Dit is om later ook nog de mogelijkheid van de sluis toe te kunnen passen.

In de binnenruimte is een lade gebruikt om zodoende bodembedekking te kunnen verversen. Door de schuif te sluiten kan er worden schoongemaakt, stokken vervangen en natuurlijk kan er op deze wijze eventueel ook voer worden verstrekt.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Het Stappenplan.

Benieuwd wat de kraamvisite er van vind!

STAP 1 DE BASIS.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Het Vervolg | En Resultaat

Succes,

Peer

Forum Rechten