Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 40

Onderwerp: Voorstellen + Voliere in opbouw!

Mooi staaltje werk!!!
    Altijd leuk om te zien hoe anderen het doen. Heb mijn voliere nu een maand af
    en geniet er met volle teugen van

Maar wat Populier al opmerkte, ben ik bang dat je problemen krijgt met het
    vocht achter de voliere. Gebeitst of niet dit gaat onheroepelijk doorslaan, met
    all narigheid die er bij hoord. Schimmel, rot en ongedierte. Probeer hier wat op
    te vinden.

When a birdie in the sky,
    drops a poopy in your eye!
    Don't you worry, don't you cry!
    Be happy elephants don't fly....

Junior lid
    Thanks
    0
    daar hebben jullie gelijk in je zit met een koudbrug je kan dan beter wat ruimte laten tussen de stenen muur en de achterkant van je buitenhok en dan bijv een stukje regenbuis als ingang maken voor je vogels (als ik het goed heb als je het nachthok binnen in de stenen schuur maakt )gr pim

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Begint eer gij bezint......

of was het andersom? maakt ook niet uit.....ken dat wel....dan heb je ineens zin en dan ga je gewoon beginnen.

Kom allemaal goed Arjan!

Vraagje; wanneer ga je verder met bouwen, als het pas zaterdag is???? dan kunnen we misschien de komende dagen verder helpen met het ontwerp?

Ik wil, samen met jouw ideeen, wel de tekening maken en dan is het komende week een fluitje van een cent!

Dat van die afschot naar achter en zo is wel op te lossen....wel is belangrijk om eerst voordat je verder gaat de definitieve plaats te bepalen.
    En toch ook wel een beetje (dus de komende dagen) na te denken over nachthok, wel of geen deur ???(leg ik nog wel uit) en zo verder.

Succes alvast!

Peer

Junior lid
    Thanks
    0
    als het nachthok binnen in de buitenvoliere komt heb ik niks gezegd mvgr pim

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Wel een hoop naden met al die planken

Junior lid
    Thanks
    0
    Iedereen bedankt voor de adviezen.

Ik zal echter de boel even zo moeten laten voor wat het is, want gisteren ben ik de trotse papa geworden van een dochter!

Loïs Ileen. Geboren om 15.45 uur.
    Dus nu niet alleen een stel zebravinkje jonkies om voor te zorgen, maar ook nog een klein meiske!

Moeder en dochter maken het goed trouwens!
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails lois1new.jpg  

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Proficiat!

Da's leuk om te horen Arjan.

Heel veel geluk samen!

Peer

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Van harte met de kleine meid.

Met die naden tussen de planken doelde ik op het feit dat het een leuke schuilplaats kan zijn voor bloedmijten,
    Jammer dat iedereen er over heen leest

Senior lid
    Thanks
    0
    Proficiat met je dochter Arjen!

Met je voliere had je beter eerst een beetje opzoekwerk gedaan vrees ik als je lang wil genieten van je voliere. Zoals reeds aangehaald ga je problemen krijgen met vocht. Niet alleen aan de achterzijde, ook je dak zal het snel hard te verduren krijgen, de regenzijde en niet te vergeten de bodem. Als je de bodem in hout doet, zet je deze best van de grond. De manier hoe je het framework maakte is ook niet de meest stevige manier. Best veil je de balken eerst uit zodat ze mooi in elkaar passen en daarna kan je ze vastschroeven. Jij zet al de druk op je schroeven terwijl de balken de volière zouden moeten dragen. Echt stevig ziet het er allemaal niet uit.
    Als je de volière zo wil houden, hou dan rekening met de minpunten van je voliere en grijp in voor het te laat is. Smeer ze alvast maar in met een goed afstotend vernislaagje en herhaal dit werkje minstens 1 maal per jaar.

Arjan, dit is bedoeld als raad , niet als kritiek!

grtz

Jotto.

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Van harte met de kleine meid.

Forum Rechten