Pagina 2 van de 50 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 497

Onderwerp: foto's met de fotokooi

Stamgast
    Thanks
    0

tussen 2 visitegolven door

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht
    Ik heb even een foto van je "geleend", heb er verder geen verstand van zoals ik hierboven tussen de regels door kan lezen maar desondanks even een paar bewerkingen etc.
    nou nou,maar ik begrijp, zal me ook uit deze topic terugtrekken.

groeten

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

reactie,

ha, ha, had ik je mooi tuc hé?
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

reaczioni

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk3 Bekijk Bericht

Ik denk dat je lichtbron "te hard" is, (dat komt denk ik door het "peertjte") dit omdat er bovenaan in de foto een overbelichting waar te nemen is.
    Doe er eens een wit papier omheen en kijk eens weer.

PEER ;ga ik proberen

Wat is de originele achtergrondkleur?

PEER ;beetje vergelijkbaar zoals de achtergrond op de aangepaste fot

Gebruik een statief en ontspankabel.

PEER; statief, camera staat op plankje, ontspankabel die ken er nie op

Hou ruimte voor de snavel en minder achter de staart.

PEER; helder

Hierboven lees ik dat een groter diafragma licht wegneemt, dat is andersom.

Diafragma wordt groter als je een kleiner getal neemt.
    Dafragma wordt kleiner als je een groter getal neemt.

PEER; ok

Dat met die macro kan je proberen maar ik denk dat het niks wordt.

PEER ;ok

Thanx, ben nu bezig met praktijkuurtje

Senior lid Vilainpabeau's Avatar
    Thanks
    3
    witbalans wordt geregeld VOOR de foto wordt omgezet naar jpeg. Dus dat wordt gedaan met het "negatief" van de foto. (raw voor sommige merken).

Daarna kan je met de "levels" gaan spelen in de bewerkingen erna of met de saturatie van kleuren.

Ga voor een goede belichting, en nog belangrijker 1 ENKELE lichtKLEUR. Anders wordt de kleur vervormd op de foto en kan je dat NIET meer rechttrekken.
    1 kleur !!!! geel licht en blauw licht geeft welke schijn denk je?? en dat is een kl*t* schijn als het om kleuren gaat.
    Desnoods ga je gewoon buiten zitten en neem je 2 spiegels als lichtbron en de flash van het toestel.
    Een harde zon is te hard licht... (dat ook nog eens)

Macro: dit wil zeggen een 1 x 1 weergave . Niet nodig voor een vogel. Je moet kiezen voor zoveel mogelijk licht en je moet niet IN de vogel kruipen om het te fotograferen.
    Kijk naar de minimum afstand die je me jouw lens kan hebben en ga dan net iets verder. Als je lens kan zoomen kan zelf nog iets verder.
    Fotografeer niet op de uitersten van de instellingen. Geen volledige inzoom of uitzoom. Niet naar de maximum iso-waarden.

Iso: zorg dat je een foto kan nemen bij een iso-waarde van 200. Hiervoor heb je genoeg licht nodig. De iso-waarde is de gevoeligheid van je "film" (sensor). Te hoge isowaarden (heel gevoelig) lijken misschien meer licht op te nemen, maar geven afwijkingen en dan wordt de foto korrelig. Te laag = donker...

Scherp stellen en genoeg dieptezicht in de scherpe zone, 1 lichtkleur maar veel, niet op het maximum van de mogelijkheden van het materiaal gaan.

zoiets ongeveer...

Tom

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

Toe maar Tom!

Allememagies! Ontpopt zich hier de Hugh Hefner van de birdfotografie!

Thanx Tom....volop bezig maar valt allemaal niet mee.....gisteren meer geluk denk ik!
    Toestel stond vast nog ingesteld per ongeluk op gunstige instelling ..
    en de vogels werken ook al niet echt mee......

en tot overmaat van ramp.....2de pinksterdag......is de Presto-Print natuurlijk ook nog dicht!, ......zit ik daar met 12 rolletjes van 36 die niet afgedrukt kunnen worden.

Peer

Senior lid Vilainpabeau's Avatar
    Thanks
    3
    zit je nog met rolletjes? ah ok... ik was al voornamelijk bezig met digitaal.
    Automatische instellingen, bij goede belichting doen het al heeeel goed over het algemeen. Het toestel neemt "automatisch" (vandaar de benaming) de standaard instelling om een goeie foto te maken. Het manuele is om bij te regelen vanaf die basisinstelling naar iets "artistieker" ....
    hou het simpel, doe ik ook
    wat wel kan helpen is het fototoestel vast zetten. Als je geen statief hebt, op een tafeltje of zoiets.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

1 stap vooruit | 6 passen terug

Tsjonge....dat valt niet mee, en dat is dan nog maar een understatement!

Vandaag zo'n 400 opname's geschoten en eigenlijk kon ik ze allemaal WK-'en.

Toch wel wat geleerd....idd van diafragma ... heb nu de beste resultaten met 4,14 - 4 of zelfs nog minder, belichting 0,0125.
    De eerste opname is met veel te lange belichting, daar had ik er zo'n 100 van, konden allemaal meteen weg.

De andere opname wel even door het standaard Picassa bewerk menuutje gehaald.

Enige meevaller is-was dat de kooi waarin e.e.a. is gemaakt ....best wel functioneert..... da's dan gelukkig weer meevaller.

Eerste opname's tegen witte achtergrond, ... merk dat de scherpte van de foto dan afneemt???

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

vervolg

Ben totaal nog niet bezig met houding en de vogel zelf.....probeer e.e.a. eerst tikkie scherp erop te krijgen.

Ik weet niet hoe natuurlijk de kleuren zijn van de onderste twee, maar die worden al heel fraai.

Ik zou ze zelf net wat minder beeldvullend platen, ze staan er nu wel heel pontificaal op. Maar, dat kan ook om smaak gaan.

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    461

reactie

Ik denk dat je toch met je lichtbron aan de klooi moet. Het licht is niet goed verdeeld door je kooi. Bovenste deel van de foto is overbelicht.

En probeer eens met iets overbelichten of iets onderbelichten wat te doen. Ik weet niet of je die mogelijkheid op je toestel hebt zitten?

Als ik kijk naar je achtergronden, dan zijn die erg grof van structuur? Zie ik dat goed? Daar wordt de foto niet beter van.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Pagina 2 van de 50 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten