Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afval vogelzaad , schelpenzand

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
    Ze krijgen een hoeveelheid voer om de 2 dagen die juist iets te veel is. En dan moeten ze alles wel opeten

    Hier wordt 5 gram voer per vogel per dag verstrekt.
    Dit is incl.evt.eivoer.
    Alles wordt opgegeten.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #17
      5 gram voer per vogel per dag, incl.evt.eivoer.
      Het eivoer geef ik 2x per week bovenop de 5 gram zaad.
      Mijn vogels (3 kanaries) eten niet altijd helemaal het eivoer op (een kleine koffielepel per vogel). Waarschijnlijk omdat ze toekomen met de 5 gram zaad per dag.
      Zal het eens op jou manier proberen: 5gram voer, inclusief eventueel eivoer

      mvg
      Xavier

      Opmerking


      • #18
        ik gebruik beuken snippers zo kan ik het op de kachel gooien en zomers buiten zaad houd ik dan apprt voor de vogels resten ervan
        anders word de rest op gestookt
        ik spaar het op in een hele grote ton zo heb ik fijn hout om me kachel mee aan te maken werkt perfect en zo heb ik geen afval

        Opmerking


        • #19
          afval

          ja dat is nog een slim idee ik heb nu schelpenzand
          maar ben stilletjes aan over bodemroosters aan het maken dan is het gewoon nog maar krantenpapier

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door hobie
            ja dat is nog een slim idee ik heb nu schelpenzand
            maar ben stilletjes aan over bodemroosters aan het maken dan is het gewoon nog maar krantenpapier
            En dat dat niet zo prettig voor de vogels is maakt natuurlijk niks uit.?

            Opmerking


            • #21
              Wij gebruiken houten kattenbak korrels, die mogen gewoon de GFT bak in, evenals de resten van het voer. Toen ik nog beukensnippers had gingen die ook de GFT bak in. Mocht die vol zijn dan gaat het afval in de gewone afval bak.
              Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om een zogenaamde kafmolen te gebruiken omdat al het voer door 1 molen gaat en je ziektes zo snel verspreidt.

              Opmerking


              • #22
                zand hoor je oficieel naar de stort toe te brengen maar in de kliko is ook geen ramp.

                Opmerking

                Working...
                X