Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opfok lachduiven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Opfok lachduiven

    Hallo iedereen ik ben nieuw lid op dit form en zo te zien erg intersant .Heb mij een paar koppels lachduiven aangeschaft.Maar ik heb problemen met het groot krijgen van de jongen .Heb reeds al 2 nesten met jongen gehad maar telkens rond 5 a 6 dagen sterven ze met een volle crop .En de ouders zitten nochtans goed vast op het nest .Is het eten mischien niet goed gekapt kippen eten.Heb nu tortelduif eten gehaald bij de derde ronde vandaag al uit gekomen .Of moet ik nog iets anders bij voeren.Had er vroeger nooit problemen mee met gewoon tarwe .Groetjes .......

  • #2
    ze moeten tortelduif voer hebben dat wat jij geeft is te grof duiven beginen na 5 a 6 dagen met zaden te voeren aan de jongen voor die tijd kregen ze krop melk daar de zaden te grof zijn krijgen de jongen het niet weg in de krop met dal gevolg dat ze sterven dus gewoon tortelduif voer geven daar zitten verschilende zaden in dan komt het wel goed

    Opmerking


    • #3
      Sorry hoor maar dit vind ik niet echt handig van je....
      Waarom denk je dat er tortelduiven voer te koop is als ze op kippen voer zouden overleven?
      Echt zonde van die jongen...

      Opmerking


      • #4
        Opfok lachduiven

        Ok.weer iets bij geleerd .Ja het is een ramp geweest .Maar vanaf nu zal het niet meer gebeuren .Als er nog eens iets is dan zal ik zeker op voorhand gebruik maken van dit forum. Zo te zien een paar uur al een antwoord op mijn vraag .Dank u groetjes..........

        Opmerking


        • #5

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door romain
            Onder het eivoer zitten bij mij zelfs buffalo's en pinky's en geloof het of niet maar deze worden er als eerste uitgepikt.
            Geef jij je lachduiven levend voer?
            Worden ze daar niet heel agressief van?

            Opmerking


            • #7
              Omdat het eivoer klaargemaakt wordt voor alle vogels, waaronder vele kleine exoten, meng ik er diepvries pinky's en diepvries buffalo's onder.
              Persoonlijk denk ik dat deze dierlijke eiwitten alleen maar ten goede komen van de duifjes.
              Van agressie heb ik tot nog toe niets waargenomen.

              Opmerking

              Working...
              X