Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zangkooi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #76
    nee maar ik bedoelde te zeggen dat als de houten kooien binnen staan het denk ik meevalt me de bloedluis (i.v.b met kieren) omdat ik nu geen bloedluis heb en ze dus ook niet zo makkelijk binnen (op zolder) kunnen komen.
    Met vriendelijke groeten,
    Peter

    Opmerking


    • #77
      en de reden dat ik metaal of plastic wil is omdat het makkelijker is schoon te maken, want hout zet uit als het nat wordt en krimpt als het droogt en op gegeven moment kan het hierdoor kan scheuren, en ik vind het hygienischer
      Met vriendelijke groeten,
      Peter

      Opmerking


      • #78
        Het is juist omgekeerd, mensen heb meer last van bloedluis binnen dan buiten.

        Meestal krijg je bloedluis binnen door bijvoorbeeld de aanschaf van nieuwe vogels.

        Ik maak zelf kooien van hout(witte meubelplaat) waarvan ik de naden goed dicht kit met siliconenkit.

        Dus waterdicht en de bloedluizen hebben geen kans zich te verstoppen
        Bijgevoegde Bestanden
        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #79
          oow, dat wist ik niet.
          Mooie kooien die je daar hebt!
          Ik moet mijn toetsweek nog even afmaken en dan heb ik vakantie dus alle tijd om er rustig over na te denken en misschien zelf een broedkooi te maken.
          Hoe duur is zo'n stuk meubelplaat dan als ik vragen mag?
          Met vriendelijke groeten,
          Peter

          Opmerking


          • #80
            meubelpaneel

            Meubelpaneel (want zo heet het eigenlijk) heb je bij elke bouwmaterialen zaak Peter. Kijk maar eens even op de verschillende sites. Je moet rekenen dat als je alles zelf maakt (in meubelpaneel), bijvoorbeeld 120 cm breed, dat je ongeveer 40-50 euro kwijt bent. Dan heb je een kooi met; lade, 4 zijdes, achterwand, stokken, 2 fronten van 60 cm in alu-profiel, alles gekit.


            Peer

            Opmerking


            • #81
              dat valt dan eigenlijk supermee als ik kijk hoe duur ze zijn op internet!
              Ik denk dat dit wel een leuke bezigheid voor de vakantie gaat worden!
              Met vriendelijke groeten,
              Peter

              Opmerking


              • #82
                wat is eigenlijk de beste/mooiste manier om de voorfronten te bevestigen?
                Met vriendelijke groeten,
                Peter

                Opmerking


                • #83
                  iemand?

                  trouwens, kan het zijn dat mijn kanarie soms niet zo lekker in zijn vel zit omdat hij bijvoorbeeld teveel appel of banaan op heeft?
                  Want ik ben erachter gekomen dat zodra ik hem (denk ik te veel) fruit geef, hij een beetje aan de diaree gaat en met open snaveltje gaat ademen.
                  Hij zit voor de rest namelijk niet dik ofzo.
                  Met vriendelijke groeten,
                  Peter

                  Opmerking


                  • #84
                    hangen, klemmen, schuiven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Peter95
                    wat is eigenlijk de beste/mooiste manier om de voorfronten te bevestigen?

                    Zijn vele wegen naar Rome Peter..... kijk bijvoorbeeld eens voor de clips in dit onderwerp; http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=10436

                    Opmerking


                    • #85
                      Oorspronkelijk geplaatst door Peter95
                      iemand?

                      trouwens, kan het zijn dat mijn kanarie soms niet zo lekker in zijn vel zit omdat hij bijvoorbeeld teveel appel of banaan op heeft?
                      Want ik ben erachter gekomen dat zodra ik hem (denk ik te veel) fruit geef, hij een beetje aan de diaree gaat en met open snaveltje gaat ademen.
                      Hij zit voor de rest namelijk niet dik ofzo.
                      Waarom geef je zo veel appel/banaan,Peter.
                      Per dag 5 gram zaadmengeling, 2x per week 1 theelepeltje eivoer,
                      2 x per week een piepklein stukje appel/broccoli.

                      De kanaries dus niet ziek maken met overdadig voeren.
                      Nogmaals een kanarie weegt maar ca.20 gram.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #86
                        ja sorry ik wilde hem gewoon goed verzorgen. maar blijkbaar heb ik iets te erg mijn best gedaan en is dat juist niet goed. Ik zal hem voortaan voeren zoals het hoort!
                        Met vriendelijke groeten,
                        Peter

                        Opmerking

                        Working...
                        X