Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 23

Onderwerp: Buren overlast, rustiger parkieten

Junior lid
    Thanks
    0

Buren overlast, rustiger parkieten

Alles voor tuinvogels kopen? Kijk snel!
    Ik heb momenteel 2 koppels grasparkieten, 2 losse mannen waarvan apart zit en 7 jongen en nog een paar in het blok.
    Nu is de buurman gister bij mij geweest dat hij last heeft van het gekrijs van de parkieten. Mijn plan is nu om de grasparkieten weg te doen, maar ik wil nog wel graag wat rustiger kromsnavels in mijn voliere. Heeft iemand een idee over wat voor soort(en) ik zou kunnen nemen?

En als er nog iemand is in omgeving Groningen die belang heeft bij wat parkietjes is dat ook welkom natuurlijk

Groeten Arnoud

Senior lid
    Thanks
    0
    Ik heb zelf catharina parkieten en Veelkleur Parkieten. zijn beide erg rustig, maken wel wat geluid maar krijsen niet.

Senior lid Uiltje's Avatar
    Thanks
    0
    en de bourks uiteraard, rustig en zeer leuk om naar te kijken

andre 44
    Guest
    last van grasparkieten qwa geluid wat voor buren heb je wat doen ze dan aan een merel of lijster die vol op gaat zingen s'morgens vroeg even naar de gemeente lopen of ze daar iets aan kunnen doen

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    vraag je buurman of die niet kan gaan verhuizen

Lid
    Thanks
    0
    Of duiven die van 's morgens vroeg op de nok van je dak, eindeloos hun "roekeroekekoe" laten horen...
    Of een "tugtige" koe (het algemeen Nederlands woord ken ik niet) die uren staat te loeien om een stier...
    Jou buurman is niet goed snik man, daarvoor zou ik mijn vogels zeker niet wegdoen.
    Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds, is er gene mens die over het getetter van vogels mag klagen.

mvg
    Xavier

andre 44
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xavier Bekijk Bericht
    Of duiven die van 's morgens vroeg op de nok van je dak, eindeloos hun "roekeroekekoe" laten horen...
    Of een "tugtige" koe (het algemeen Nederlands woord ken ik niet) die uren staat te loeien om een stier...
    Jou buurman is niet goed snik man, daarvoor zou ik mijn vogels zeker niet wegdoen.
    Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds, is er gene mens die over het getetter van vogels mag klagen.

mvg
    Xavier
    maar je hebt er gekken bij vroeger toen ik nog thuis woonde hadden we ook vogels tropen kwam de buurvrouw of we even wat aan onze tortels konden doen mijn vader toen welke tortels had ze last van de tortelduiven die niet eens van ons waren deze duiven waren wilde duiven hoe stom of gek kun je zijn

Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xavier Bekijk Bericht
    ...Zolang het rustig is tussen 6:00u 's morgens en 10:00u 's avonds...
    Tussen 10:00u 's avonds en 6:00u 's morgens bedoelde ik.
    Nu heb ik de "luxe" geen buren te hebben. Vroeger wel, die "reklameerden" dat mijn honden hun behoefte veel te dicht bij de omheining deden. Tja, die beesten handelen instinctief, het is hun territorium...

Last van het gekrijs van de parkieten... de verdraagzaamheid onder de mensen is blijkbaar ver te zoeken

mvg
    Xavier

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    zulke mensen moeten ergens gaan wonen zonder buren! Hebben ze toevallig geen hond of ander dier? Anders zeg je dat je er ook last van hebt...
    Ik dacht dat catharina's en veelkleurparkieten wel lawaai maakten...Of vergis ik mij daarin? Neophem's (bourkes, turquoisinnes, splenditten, eleganten) maken zelden tot nooit lawaai, en als ze eens roepen is het stil
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Senior lid
    Thanks
    0
    Geef jij zo snel toe aan die z*kerd?
    Niet gelijk zo toegeven man, als die dat doorkrijgt komtie elke keer met wat nieuws om te zeuren..
    Verder heb je al tips en adviezen genoeg gehad

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten