Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de beste kweekkooi | broedkooi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    stap 10 | resultaat





    Benieuwd naar de reacties | opmerkingen!


    Peer

    Opmerking


    • #17
      mooi idee
      maar dan moet je ook weten dat een vogelluis een paar meter kruipt om te eten

      Dus zit ze niet in de kooi of op de kooi miss in de muur plafond of wie weet waar

      Ja ooit luis gezien die gewoon midden op de achterkant van een kweekkooi zaten in een vreselijke 10cm ronde plak(gelukkig was dat niet bij mezelf)

      Ooit ook een filmpje gezien van bloedluis bij de kippen die hadden geheel op draadbasis een legbatterij waar die kippen inzaten(vreselijk zicht)
      en daar zaten de luis gewoon rond het draad in echte klonters .

      Hopelijk blijft ons zoiets allemaal gespaart
      Bedoelde er maar mee te zeggen dat ""BLOEDLUIS"" een verdomd hardnekkig beestje is.

      Frank4

      Opmerking


      • #18
        hygiene

        Ik ben er van overtuigd Frank dat de basis bij het voorkomen en het bestrijden ligt in de hygiene. (zoals bij zoveel uitbraken, denk aan de komkommers!).

        Door de mogelijkheid te treffen om overal goed bij te kunnen en op een tijdig moment te constateren kan adequaat worden ingegrepen.

        Van wat ik er over gelezen heb ontstaat bloedluis natuurlijk niet uit zichzelf. Vooral bij de aanschaf van nieuwe vogels, of na bezoek aan TT kan er zomaar sprake zijn van insleping.
        Wekelijks even met de stofzuiger de randen van de kooi doen (eventueel preventief spuiten en de combinatie met de tape zal dan veel leed doen voorkomen lijkt me.


        Peer

        Opmerking


        • #19
          Peer

          ik wil van mijn tuinhuis een kweekkamer maken.
          dus nu is mijn vraag zou jij een tekening willen maken.
          voor mij hoe het er zal uitzien ok.
          zeg gewoon wat je moet weten.
          om daar dan een ondwerp van te kunnen maken .
          ok .
          MVG senne
          16 jaar !

          http://waarneming.nl/

          Opmerking


          • #20
            Nou Peer,nog even en je kunt in opdracht gaan werken
            Misschien je roeping misgelopen?
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #21
              en wat te denken van ovedracht door wilde vogels???
              heb dat hier ookt meegemaakt.
              zit er op een morgen een jonge tortelduif tegen de kozijn bij de deur van min kweekruimte.
              pak deze op om ze verder in de tuin te gaan zetten rennen er meteen een hoop luis over m'n handen.
              het beest was 1 grote vlooienbaal

              bedoel maar



              Frank4

              Opmerking


              • #22
                Toch nog maar ff mijn ervaring met bloedmijt:
                Daar ik mijn zolder ook voor opslag gebruik zitten ze werkelijk overal, bij een evt. aanwezigheid van die beestjes is het geen doen om ze dan uit te roeien.
                Ik zou dan, meerdere keren i.v.m. eitjes die uitkomen, de gehele zolder moeten ontdoen van mijten en ook alle spullen die daar liggen.
                Enkele mogelijke oorzaken van mijten in je vogelruimte:
                -nesten van wilde vogels onder je dakpannen of in de nabije omgeving een nest hebben of hebben gehad
                -wilde vogels die op je hok landen
                -nieuwe vogels
                -meenemen op je kleding of lichaam
                -misschien liften ze wel mee op vliegen?
                -verkeerde ventilatie kan ook een rol spelen


                Mijn mening:
                Kooien met naden leveren extra controle plekken op en toegangswegen naar onze vogels. Je bent de geleiding kwijt zeg maar.

                Ik denk dat een constante bestrijding en monitoring (dmv. indd. plakband en electriciteitsbuisje met daarin een opgerold stukje papier van bijv. een rol beschuit) het beste zijn.
                Ook hygiene is belangrijk, maar niet zaligmakend.
                De bloedmijten zitten, ook na een grondige schoonmaakbeurt, op de schoonste plekken.

                Opmerking


                • #23
                  Kunststof

                  Oorspronkelijk geplaatst door ele


                  Mijn mening:
                  Kooien met naden leveren extra controle plekken op en toegangswegen naar onze vogels. Je bent de geleiding kwijt zeg maar.
                  In dit kader Eelke ben ik ook bezig met de voorbereiding voor een topic over een 100% kunststof kweekkooi (met uitzondering van het front) maar dan wel zelfbouw natuurlijk.
                  Is eigenlijk heel weinig info over beschikbaar .....dus mooi onderwerp om eens nader in het licht te zetten.
                  Wordt dan een geheel gelijmde uitvoering in polystyreenplaat (forex).

                  Als er mensen zijn met ervaring hierin, houdt ik me aanbevolen!


                  Wordt vervolg!

                  Peer

                  Opmerking


                  • #24
                    Naden in ueberhaupt elke kooi zijn de pest,Peer.
                    Daar kan je luizen verwachten, hetgeen betekent,dat je veel meer aandachtspunten hebt.
                    Daarom ook dat ik altijd voorstander ben geweest van kooien zonder zandladen.
                    Wat er met schilderstape wordt bedoeld is mij niet geheel duidelijk.
                    De afgebeelde tape is idd schilderstape en is dus maar aan 1 zijde belijmd.
                    Zelf gebruik ik dubbelzijdig plakband.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #25
                      schilderstape

                      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                      Wat er met schilderstape wordt bedoeld is mij niet geheel duidelijk.
                      De afgebeelde tape is idd schilderstape en is dus maar aan 1 zijde belijmd.
                      Zelf gebruik ik dubbelzijdig plakband.

                      Opmerking


                      • #26
                        Alle tape,( ook schildertape dus), die te lang blijft zitten,Peer,laat sporen na.
                        Zeker dient te worden gewaarschuwd voor gebruik van tape
                        op geschilderde oppervlakken. Als de tape daar te lang blijft zitten
                        dan trek je de verf mee. Als je de tape ueberhaupt zonder plamuurmes
                        o.d. kan los krijgen.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #27
                          Tape | Vervolg

                          Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                          Alle tape,( ook schildertape dus), die te lang blijft zitten,Peer,laat sporen na.
                          Zeker dient te worden gewaarschuwd voor gebruik van tape
                          op geschilderde opppervlakken. Als de tape daar te lang blijft zitten
                          dan trek je de verf mee. Als je de tape ueberhaupt zonder plamuurmes
                          o.d. kan los krijgen.
                          Je hebt helemaal gelijk Antoni!....maar da's dan ook meteen de reden van de schilderstape.....deze dus maximaal 2 dagen laten zitten, en natuurlijk bij constatering direct weghalen.

                          En !, er is dus, zoals ik aangaf, echt verschil tussen een 'merk' tape en de goedkopere varianten!

                          Peer

                          Opmerking


                          • #28
                            http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=1425&page=2
                            The proof of the pudding is in the eating

                            Opmerking


                            • #29
                              Hele mooie kooien Serinus, persoonlijk vind ik ze wat hoge en helaas niet uit een stuk. maar zeer mooi gemaakt allemaal.

                              Persoonlijk heb ik gekozen voor de losse ijzeren lades van Van Keulen.
                              Die je ook nog in elke gewenste kleur kan laten spuiten.

                              Maar wil je echt plastic hebben hoeft het wiel niet opnieuw te worden uitgevonden die kan je dan gewoon kopen bij Gehu:http://www.gehu.nl/

                              Lade kunststof 40x40 € 11,-
                              Lade kunststof 50x40 € 13,-
                              Lade kunststof 60x40 € 15,-
                              Handgreep lade € 1,-

                              Of merkloos bij b.v. de Birdshop in Eindhoven:http://www.birdshopeindhoven.nl/vogelkooien1.php
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
                                Je hebt helemaal gelijk Antoni!....maar da's dan ook meteen de reden van de schilderstape.....deze dus maximaal 2 dagen laten zitten, en natuurlijk bij constatering direct weghalen.

                                En !, er is dus, zoals ik aangaf, echt verschil tussen een 'merk' tape en de goedkopere varianten!

                                Peer

                                Merk of merkloos,Peer.
                                De opzet van schildertape is,dat deze direct na het schilderen als de
                                verf nog nat is wordt verwijderd.

                                Als alle delen goed zijn gelijmd en afgekit en wit zijn.
                                Hetzij geverfd, geplastificeerd of kunststof,dan is het toch iets eenvoudiger
                                om te constateren of er luis is.


                                Het aanbrengen van tape in een broedkooi,want daar gaat het toch om,
                                is met poppen,die op eitjes zitten of waarvan eitjes aan het uitkomen zijn,
                                bepaald geen sinecure om dat zonder het voorfront te verwijderen
                                te verwezenlijken.
                                En dat alleen maar om te constateren of er luis aanwezig is.
                                Vr.groeten van
                                Antoni





                                homepage:
                                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                                Opmerking

                                Working...
                                X