Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ringen

    sorry voor hoofdletters ik heb een dringende vraag ik heb geen meer ringen maar een goeie vriend van mij wel voor mijn vogels maar kan ik die ook op 1 of andere manier naar mijn naam zetten of niet?
    Neem Gerust een kijkje op mijn site

    http://rkarssenvogels.123website.nl

  • #2
    volgens mij is een kweek nr, op naam gebonden zodat je kunt aantonen dat het ek is dus zelf de vogels hebt gekweekt

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
      volgens mij is een kweek nr, op naam gebonden zodat je kunt aantonen dat het ek is dus zelf de vogels hebt gekweekt

      mijn vader heeft duiven en die hebben ook ringen maar die kun je op je eigen naam overschrijven als je eigendomsbewijs hebt van die duif .maar kun je dan niet bij de bond aan geven ik heb die ringen van die kweker gehad omdat ik zelf geen ringen had ?
      Neem Gerust een kijkje op mijn site

      http://rkarssenvogels.123website.nl

      Opmerking


      • #4
        ik denk het niet het is namelijk zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor je ringen omdat jou eigen kweek nr er op staat ik doe het bv zo dat ringen die ik over heb daar gaat de hamer er op zo dat ze niet meer zijn te gebruiken je weet nooit wat er met de ringen kan gebeuren

        Opmerking


        • #5
          Kijk een ring is een ring geen eigendomsbewijs. als ik in de dierenwinkel een zebravink koop heeft die ook een ring om van een kweker maar dan is die vink wel van mij.

          Volgens de vogeladministratie lijkt het alsof je vriend/kennis dus jouw jonge vogels heeft gekweekt. geen probleem als je niet naar tentoonstellingen gaat.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door rudie
            sorry voor hoofdletters ik heb een dringende vraag ik heb geen meer ringen maar een goeie vriend van mij wel voor mijn vogels maar kan ik die ook op 1 of andere manier naar mijn naam zetten of niet?
            nee kweeknummer is persoons gebonden daarme toon je aan dat jij de kweker bent.

            je kan de ringen van je vriend gebruiken maar die vogels kunnen dan alleen in de openklasse ingestuurt worden.
            je krijgt dan 1 punt aftrek op je totaal.
            met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door zwartwang
              nee kweeknummer is persoons gebonden daarme toon je aan dat jij de kweker bent.

              je kan de ringen van je vriend gebruiken maar die vogels kunnen dan alleen in de openklasse ingestuurt worden.
              je krijgt dan 1 punt aftrek op je totaal.
              ik heb ze wel bijeen spoedbestelling aangevraagd alleen die had die vandaag was aangevraagt dus ik red het net niet met ringen vna die jonge zebravinken dus vnadaar
              Neem Gerust een kijkje op mijn site

              http://rkarssenvogels.123website.nl

              Opmerking

              Working...
              X