Mededeling

Collapse
No announcement yet.

advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • advies gevraagd

    hallo allemaal,

    ik ben bianca en helemaal nieuw hier en dus een leek wat vogels betreft.
    nu hebben wij een kleine voliere/kooi gekocht van 1.30 doorsnee en 2 meter hoog en willen hier graag een paar zangvogels in gaan houden.
    we hoeven / willen geen jongen het gaat ons puur om de mooie zang van de vogel.
    dus nu is onze vraag....wat zouden jullie aanraden
    en kunnen er bv alleen maar mannen in de kooi zoals een waterslager een kanarie een roodmus en een groenling?
    ik hoop op wat adviezen zodat we het ook goed doen voor de vogels zelf

    alvast bedankt allemaal
    groetjes bianca

  • #2
    Wat mannetjes, zolang er geen vrouwtjes (popjes) in de buurt zitten, gaat vaak prima samen.
    Voor een Mexicaanse roodmus en een groienling vind ik de kooi wel wat krap, dat zijn echt vogels die graag en veel vliegen.

    Kijk ook eens naar een edelzanger OF een Mozambiquesijs. Ook beide prima zangers. Beter de 2 soorten niet samen houden, dat wordt meestal vechten. Een kruising tussen kanarie en een andere zangvogel zingt vaak ook heel erg mooi.

    Succes met kiezen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      hoi hoi,

      oke dank je wel voor je advies.
      nu weet ik in ieder geval dat ik geen roodmus of groenling moet nemen.
      en dat ik in ieder geval wel een paar verschillende mannetjes kan nemen ik had hier namelijk altijd gehoord dat dat niet zou gaan of 1 man en twee poppen maar zoals ik al vertelde ik hoef niet zonodig jonkies te hebben.

      ben erg blij met dit advies en als er nog meer tips zijn ...graag

      bedankt en groetjes bianca

      Opmerking


      • #4
        kijk eerst is wat voor vogels je mooi vind en schrijf die is op en dan moet je ff op de site vogelproblemen.nl kijken dar staan de vogels van a tot z beschreven kwaa karakter en zo suc6 er mee

        Opmerking

        Working...
        X