Mededeling

Collapse
No announcement yet.

de omgekeerde wereld

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • de omgekeerde wereld

    onze kat wordt momenteel geterroriseerd door een merel. of eigenlijk 2. ze hoeft haar koppie maar buiten de deur te steken en ze wordt aangevallen. geen gezicht natuurlijk. komt al niet veel buiten, maar nu durft ze helemaal niet. ze zit dan onder de tafel. maar owee als ze tevoorschijn komt. dan moet ze bukken . ik hoef alleen de merel maar te volgen en ik weet waar onze kat zit. een paar huizen verder zit hun nest. de honden laat de merel met rust. maar die snappen het ook niet.

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Geinig te horen dat de merel toch onderscheid maakt tussen een kat en een hond
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        de kat is ongeveer 4 jaar dus niet oud te noemen. het is ook geen klein katje. maar heb wel schrikdraad om de tuin omdat ze niet opgewassen is tegen de katers [ongecastreerd] dus ook tegen een merel kan ze niet op. terwijl als ze een haal zal doen dat ze ze wel tepakken zal hebben. ze is net zo groot als onze hond. kruising maincoon/ragdoll. ach dan blijft ze maar binnen.

        Opmerking


        • #5
          snap het

          Hoi Carolina
          ik heb ook een kruising maine coon gehad, een prachtdier voor een dame toch 5 kilo.
          ik kan me voorstellen dat zij ook zou schrikken van zo'n agressieve vogel
          Hopelijk wordt het snel minder met de agressie van de vogel als de jongen uitvliegen?
          Jouw kat is ook bescheiden en dat siert het dier!
          100 punten dus voor jouw kat

          Opmerking


          • #6
            is die merel te huur? dan kan ie mijn vogels africhten
            Groet'n uut Drenthe

            Opmerking


            • #7
              de merel is echt helemaal gefocust op sibbel. het is zo erg dat ze zat boen in de vensterbank. en zelfs dat was niet veilig . ook daar een snoekduik. volgens mij verwaarloost hij op zo'n manier zijn eigen kids . had bedacht om haar maar in de voortuin te laten maar nee ook daar is ze ontdekt. de merel maakt dan een ongelovelijk lawaai en dat stopt pas als sibbel naar binnen is. zo ook vanmorgen om 5 uur . sibbel bleek nog buiten te zijn en zodra het licht werd begon de merel.
              maar je mag hem wel lenen om jou vogels afterichten

              Opmerking


              • #8
                wij hebben ook een kruizing maine coon x ragdoll (poesje) maar als die vogels buiten ziet dan zou het niet goed met ze aflopen (ze komt niet los buiten).

                in de voliere van ons kan ze uren zitten kijken maar dan doet ze niks.

                groetjes van Simone
                Don't judge me. You only see what i choose to show you.

                Opmerking


                • #9
                  Grappig!

                  Misschien een beetje een late reactie...maar als ik dit lees moet ik ook even wat kwijt....

                  Ik heb ook een grote hond in huis...overdag staat regelmatig de achterdeur open...daar staat ook het water en de brokken van mijn hond. Nu viel het mij op laatste week dat als ik weg was geweest de brokken door de hele keuken lagen....Ook in mijn woonkamer lag overal poep...zelfs de hele vensterbank was onder gescheten! Dat was niet grappig toen ik thuis kwam..Kon ik eerst hier nog is gaan schoonmaken!

                  Toen op mijn vrije dag zit ik lekker op de pc in de keuken, achterdeur open, brokken op de grond....en ja hoor........ik zie de inbreker!! Een merel man......die doodleuk naar binnenloopt en de brokken aan het sorteren is...groot blijft liggen..klein gaat mee...daarom lagen de grote brokken ook op de grond. Moeder de merel wacht in de tuin op de muur en samen vliegen ze weg. Nu is het al zo erg dat als ik ook maar even de deur open zet de merel al binnen is.

                  Ergste van alles...of eigenlijk het leukste! Mijn hond jaagt in de tuin op de vogels. Lekker onbenullig natuurlijk...want ze vogels zien haar allang aankomen. Net op het moment dat ze aan komt sluipen en wil springen vliegen de duiven, musjes, of merels gewoon op de schutting en lachen haar nog net niet uit! Mooi om te zien. Maar........................hier in de keuken...als pa merel brokken komt pikken.....Mijn hond ligt er doodleuk naast en kijkt er niet eens meer na!!! Die interesseert het geen hol!

                  Dus dat vond ik wel even leuk om te delen!!! Zij deelt haar brokken, en ik deel mijn verhaal

                  Opmerking


                  • #10
                    Prachtig!

                    Hier ook al zoiets. Wij hadden een poes die oud en krakkemikkig was, ze had moeite met klimmen en met haar evenwicht.
                    Als het etenstijd was, gaven we haar een eigen bakje brokjes op een plankje op de schutting, zodat ze niet onnodig vaak omhoog en omlaag hoefde te klimmen.
                    Na een paar dagen had een ekster dat ook door.
                    Rond kwart voor 6 zat de ekster te wachten in de sering, om 6 uur krijgen de poezen hier eten. Zodra sunny, de oude damespoes, haar brokjes kreeg, aten zij en de ekster gezellig samen de brokjes.

                    Ekster blij, poes maakte het niet uit en wij lekker genieten.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      zo hebben wij het als we de kippen voeren s'morgens krijgen ze tegen 8 uur altijd wat graan in de ren kunnen ze lekker zoeken zo tegen half 8 zijn de eersten er al en om 8 uur zit het vol op het gaas allemaal mussen die weten het wanneer we graan aan de kippen geven hou er nu al rekening mee dat er een hand meer in moet

                      Opmerking


                      • #12
                        foto

                        Hoi Marla, Ton,
                        Jullie mogen best een foto plaatsen van dit gebeuren
                        Lijkt me heel leuk om te zien

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik zou ergens een analoge foto moeten hebben, maar die zit nog in een van de 20 verhuisdozen op zolder... Misschien ooit dus.
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Ik heb geprobeerd om er een foto van te maken.....maar de merel is best snel....maar ik houd de camera in de aanslag en zal mijn best doen!!

                            Opmerking


                            • #15
                              ton en marla

                              ik wil niet op mijn geweten hebben dat ton last van zijn rug krijgt van de zolder opruimen en marla overspannen doordat ze aan de andere bezigheden niet toe komt.................



                              maar had eigenlijk ....wel........hahahahahaha

                              Opmerking

                              Working...
                              X