Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JM als pleegouders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
    Helemaal mee eens, ik heb zelf ook japanse meeuwen, en het zijn erg leuke vogels, maar ik gebruik ze niet om jongen van andere vogels groot te brengen, dat mogen de biologische ouders doen
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #17
      Jap meeuwen

      Vergeet niet dat japanse meeuwen ziektes
      Helemaal waar Ele, deze wordt ook campylobacter genoemd. Ik heb van mijn dierenarts zeer goede informatie hierover gekregen en voorkomen is beter dan genezen, als dat al mogelijk is.
      De drager hoeft zelf niet ziek te zijn, maar de ellende is niet te overzien, wanneer het op je andere vogels wordt overgedragen. Ik spreek hier uit eigen ervaring.

      Opmerking


      • #18
        Dit is wat de Japanners een 'Tenbohi' noemen. Ik heb enige jaren met deze kleurslag gekweekt met de bedoeling een geheel witte vogel met een zwarte kuif te kweken....... I.v.m. verandering van soorten heb ik ze op een gegeven moment verkocht. De afgebeelde vogel is helaas gestorven.
        Maar ze blijven leuk om te zien.

        gr
        Hans
        Tomorrow is the first day of the rest of your life...

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Hans de Vries
          Dit is wat de Japanners een 'Tenbohi' noemen. Ik heb enige jaren met deze kleurslag gekweekt met de bedoeling een geheel witte vogel met een zwarte kuif te kweken....... I.v.m. verandering van soorten heb ik ze op een gegeven moment verkocht. De afgebeelde vogel is helaas gestorven.
          Maar ze blijven leuk om te zien.

          gr
          Hans
          Ach, sneu, maar helaas hebben vogels ook niet het eeuwige leven. Daarom zijn foto's zo fijn; heb je nog wat ter herinnering om naar te kijken.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #20
            even nieuw topic aangemaakt.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking


            • #21
              Even nog een reactie; japanse meeuwtjes zijn prima pleegouders, ik heb het bewijs met eigen ogen gezien; lees topic "weesjes" maar eens.

              De weesjes zijn overigens waarschijnlijk zebravinkjes en staan op het punt om uit te vliegen; elke keer het koppie eruit "Zal ik? Zal ik?.... nee, nog niet."
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #22
                japanse meeuw

                ikzelf denk ook dat het probleem niet zozeer bij de JAPANSE MEEUW ligt maar eerder bij de BROODFOKKERS.
                ikzelf heb ook 6 jm puur voor de gezelligheid en omdat ik het prachtige vogeltjes vind.
                ikzelf vind dat over het broeden geen discussie zou moeten zijn,dat behoren uiteraard de ouders te doen van welke vogel dan ook

                mvg marcel

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoine1
                  Waar heb je dat gehaald?
                  Elke vogel kan een ziekte hebben.Mits goede verzorging is er geen probleem en dit geld voor elke vogel.
                  ik heb gelezen dat japanse meeuwtjes een ziekte kunnen dragen die voor hen (de japanse meeuwtjes) niet schadelijk is, maar voor andere vogels wel

                  Opmerking


                  • #24
                    Om hier achter te komen kun je verse mest (mengseltje van meerdere vogels is mogelijk) laten onderzoeken hierop.

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door mchermans
                      ikzelf denk ook dat het probleem niet zozeer bij de JAPANSE MEEUW ligt maar eerder bij de BROODFOKKERS.
                      ikzelf heb ook 6 jm puur voor de gezelligheid en omdat ik het prachtige vogeltjes vind.
                      ikzelf vind dat over het broeden geen discussie zou moeten zijn,dat behoren uiteraard de ouders te doen van welke vogel dan ook

                      mvg marcel
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Erwin
                        ik heb gelezen dat japanse meeuwtjes een ziekte kunnen dragen die voor hen (de japanse meeuwtjes) niet schadelijk is, maar voor andere vogels wel
                        Flaggelaten heet dat. Kennen we bij duiven als "het Geel".

                        Helaas zijn meeuwen niet de enige dragers van deze protozoaire infectie.
                        Het komt bij veel meer vogels voor. Het grootste verschil is dat Meeuwen
                        er schijnbaar immuun voor zijn.

                        Het is beslist niet waar dat dit per definitie door Japanse Meeuwen verspreid wordt.
                        Ziektes en infecties, in welke vorm dan ook, kunnen altijd de kop op steken.

                        Gewoon je vogels goed verzorgen, observeren en regelmatig een mestonderzoekje
                        laten doen.
                        Pieter G. van der Ploeg
                        Kweeknummer - 6NUM
                        E - pgvdploeg @ gmail.com

                        Opmerking


                        • #27
                          Quote uit het boek 'zebravink' van over dieren.
                          Blz 76, 1e kolom 2e helft:

                          "Een andere ziekte, cochlosmose, wordt vaak door Japanse meeuwen doorgegeven. De Japanse meeuwen hebben er zelf niet onder te lijden. U herkent deze ziekte doordat de zebravinken vrij veel vocht afscheiden en hun ontlasting breiachtig en groen-geel van kleur is. Als we een zieke vogel in de hand nemen en de bevedering aan het einde van het borstbeen wegblazen, dan kunnen we de gezwollen darmen zien."
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #28
                            Pieter G. van der Ploeg
                            Kweeknummer - 6NUM
                            E - pgvdploeg @ gmail.com

                            Opmerking


                            • #29
                              Blijft een smerig verhaal dus.

                              Ik bedoelde overigens ook niet te zeggen dat jij het fout zou hebben ofzo hoor. Ik haalde alleen maar een stukje aan ter extra informatie.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking


                              • #30
                                had ik ook zo begrepen

                                Ik wilde je vooral duidelijk maken dat men zo gemakkelijk de meeuwtjes
                                de schuld geeft terwijl dat niet helemaal terecht is.

                                Het komt echt ongelofelijk veel voor...
                                Heb het gezien bij Zebravinken, Japanse Meeuwen, Binsenastrildes, vele
                                soorten Afrikaantjes, ect.

                                Vaak komt het "op bezoek" via aankoop vogels welke niet eerst even apart
                                gehouden zijn. Voor je het weet zitten alle vogels, die eerst vrij waren, er
                                dan onder. Het is namelijk vreselijk besmettelijk.

                                dus: laat je niets wijs maken....check alle vogels die je aankoopt, check je
                                bestaande bestand en doe regelmatig een mestonderzoekje.
                                Het is zo erg eenvoudig te constateren.
                                Pieter G. van der Ploeg
                                Kweeknummer - 6NUM
                                E - pgvdploeg @ gmail.com

                                Opmerking

                                Working...
                                X