Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Balts sint helena fazantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Balts sint helena fazantje

    hallo iedereen,

    ik zie nu de hele tijd mijn sint helena fazantje man met kokosvezel in zijn bek achter het vrouwtje aanvliegen. Het vrouwtje vliegt dan steeds rustig een stukje verder, en dan het mannetje er weer achteraan enz. Na een tijdje laat de man de kokosvezel weer vallen en is alles weer normaal, en gaan ze weer gewoon naast elkaar zitten.

    Mijn vraag is nu, is dit een balts of iets dergelijks? Ze paren namelijk niet nadat ze dit "spelletje" gedaan hebben.

  • #2
    er is vast wel iemand die met de st helena fazantjes kweekt, en het antwoord weet toch?

    Opmerking


    • #3
      Het antwoord staat al in je eigen vraag. Dit is idd het baltsgedrag.

      Grt

      Goudvink

      Opmerking


      • #4
        Dat baltsen is dus een soort versieren van ....
        Jou vraag is dus: "Waarom springt ie er na het versieren niet gelijk op?"
        Ik denk niet dat je daar een antwoord op mag verwachten.











        Dus toch wel.

        Opmerking


        • #5
          reactie

          Waarom geen antwoord hierop Ele?

          Het is wel een soort van baltsgedrag maar waarschijnlijk is de tijd nog niet daar om tot verdere stappen te komen. Het popje zal er nog niet aan toe zijn. Of de nestplaatsomstandigheden zijn niet optimaal om een nestje te maken.
          Vriendelijke groeten,
          Henk3.

          Mijn website:

          Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

          Opmerking


          • #6
            oke bedankt voor de reacties, ik zal voor de zekerheid nog wat extra nestkastjes ophangen.

            Opmerking


            • #7
              Helenafazantjes bouwen meestal zelf een nest, ik heb ze nog nooit in een nestkastje gezien. Een conifeer(tak) is al voldoende om in te bouwen.
              Heel erg veel kokosvezel geven en wie weet.
              Bedenk wel dat ze ook een slaapnest bouwen, niet elke nestbouw heeft met broeden te maken.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Wat ik weet is dit,
                het mannetje bouwt het nest, daarna moet het vrouwtje het goedkeuren. Als het haar niet bevalt kan hij dansen springen enz. tot hij een ons weegt, maar dan gebeurt er niks.
                Groetjes Esther

                Opmerking


                • #9
                  Baltsen

                  Hier word bij het baltsen ook nog aardig gezongen, beetje een zeberavink geluidje.

                  Gr Arjan

                  Opmerking


                  • #10
                    ik heb 3 coniferen in de voliere staan, dus daar moet wel ergens een plekje te vinden zijn denk ik en nu maar afwachten dan, als het zover is en er eitjes of jongen zijn, laat ik het wel horen

                    Opmerking

                    Working...
                    X