Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Licht in vogel verblijf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door nick buitendijk
    Oke wil ji me dan ook laten weten wat ik nodig heb
    En hoe ik het moet ombouwen
    Of kan ik
    Een keer bij je komen kijkennstrijen
    Rozendaal is niet zo ver

    Gr nick
    Bij mij is niks te zien ,want ik gebruik geen HF lampen ,,ik heb gewoon 2 18 watt tl bakjes hangen.
    Ik werk wel dagelijks met tl lampen ,,maken en meten.
    Zo doende weet ik dat er speciale HF lampen zijn en ik zal binnekort proberen een normale lamp als HF te meten om te zien wat voor verschil dat geeft.

    Opmerking


    • #17
      Een normale tld lamp in een HF armattuur geeft minder licht dan een orginele HF lamp.
      Ook de kleur is iets anders. Ontsteekt moeilijker.
      Waarschijnlijk zal de levensduur korter zijn.
      In een HF lamp zit een ander gasmengsel onder een andere druk en er zitten andere spiralen in.
      Maar de 90 kleuren zijn niet als HF te koop.

      Dat een T5 (hf) 40 tot wel 50% zouw besparen ten opzichte van een normale tld is ook niet waar ,,ze geven wel wat meer licht (lumen per watt) maar niet zo veel als ze je willen doen geloven.

      Opmerking


      • #18
        Beste binne verlichting ?

        Hallo



        Kan iemand me vertellen wat nou de beste
        Verlichting om binne tekweken en waarom dat het beste is
        Lieft foto,s erbij

        Gr nick

        Opmerking


        • #19
          http://www.zebravink-genemuiden.nl/Site/Pagina/Verlichting.htm


          Opmerking


          • #20
            Dit is een voorbeeld van een kleurweergave van een tl-buis 950 van Philips.
            Wie heeft voor mij of op het forum een zelfde soort plaatje van de diverse Led-lampen?

            Opmerking


            • #21
              Hallo Eelke,

              Bedoel Je iets in die aard.

              Klik op de verschillende onderwerpen en Je bekomt een zee van informatie.

              Gebruik eens de zoekterm; China SSL

              www.olino.org/ov/lampen

              Hallo Josly,

              Inderdaad op deze site staat zeer veel voor mij nuttige informatie.

              Hartelijk dank voor uw speurtocht en het delen van de door u gevonden informatie.


              mvg. Eelke

              Opmerking


              • #22
                Wessel van Veen heeft e.e.a. in de diepte bestudeerd en weet van wanten.

                Zelf gebruik ik gewoon TL van de bouwmarkt, maar niet IN de hokken.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                  Wessel van Veen heeft e.e.a. in de diepte bestudeerd en weet van wanten.

                  Zelf gebruik ik gewoon TL van de bouwmarkt, maar niet IN de hokken.
                  Antoni,

                  Wat bedoel je precies met "niet in de hokken".

                  Ik heb ook gewoon tl v.d. bouwmarkt boven de binnenvoliere hangen zie foto.

                  De vogels (valkparkieten) komen wel dagelijks enkele uren en in de zomer de gehele dag buiten. Moet ik deze vervangen door daglicht tl of is de normale tl voldoende?

                  M.v.g. Sepke

                  M.v.g. Sepke

                  Opmerking


                  • #24
                    Hallo Sepke!
                    Nick had het er over,dat de verlichting door zijn kweekkooien loopt.

                    Bij mij dus niet.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door sepke
                      Ik heb ook gewoon tl v.d. bouwmarkt boven de binnenvoliere hangen zie foto.

                      De vogels (valkparkieten) komen wel dagelijks enkele uren en in de zomer de gehele dag buiten. Moet ik deze vervangen door daglicht tl of is de normale tl voldoende?

                      M.v.g. Sepke

                      Opmerking


                      • #26
                        De nieuwste led's staan nu in een advertentie achter op het maandblad Onze Vogels, en te koop in Waalwijk.
                        Deze lampen kun je in een gewone TL armatuur plaasten, de vsa moet worden losgekoppeld, en je hebt geen nieuwe HF vsa nodig.
                        Lampen zijn in daglichtkleur en dus prima geschikt voor in de vogelkooi.
                        Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                          Hallo,

                          Velen zien Leds als sfeerverlichting.
                          Dit klopt maar gedeeltelijk.

                          Leds verlichting heeft een grote invloed wat betreft inwendige, innerlijke stress bij elk levend wezen, zoals mens, zoogdier, vogels, etc .
                          Leds beinvloed de gemoedsrust, heeft een grote invloed wat betreft Epifyse, doordat leds verschillende kleuren tegelijk kunnen tonen.
                          Leds is enorm in opmars bij de aquarium liefhebbers, voornamelijk zoutwater-vissen, koralen, reptielen, etc.
                          Tegenwoordig word veel te weinig rekening gehouden wat betreft inwendige, innerlijke stress.
                          Is een van de gevaarlijkste vaststellingen in onze moderne maatschappij, zeker als het uiterlijk niet merkbaar is.
                          Een van de jammerlijke voorbeelden wat betreft innerlijke stress die niet zichtbaar is bij de mens is zelfdoding.

                          https://www.rug.nl/umcg/faculteit/di...ol/pdf/H6A.pdf
                          Heel interessant,Josly.
                          Ik heb ook het artikel met grote belangstelling gelezen.

                          Ja, de broedkooien moeten tegenwoordig kennelijk op een soort
                          vitrinekasten lijken met feestverlichting daarin.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Crest
                            Lampen zijn in daglichtkleur en dus prima geschikt voor in de vogelkooi.
                            Als ze er niet de kleurtemperatuur bij vertellen weet je helemaal niet of de lampen goed zijn.
                            Er worden wel erg veel verschillende kleuren ,"daglicht"genoemd.

                            Het enige voordeel van led ,is dat ze compact zijn ,,want van een goede tld is de kleur temperatuur ,rendement (lumens per watt) en de aanschafprijs veel beter.

                            En zeker wat Antoni al zegd ,,Ja, de broedkooien moeten tegenwoordig kennelijk op een soort
                            vitrinekasten lijken met feestverlichting daarin"
                            Dat kan voor een broedende vogel nooit goed zijn.

                            Opmerking

                            Working...
                            X