Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nog steeds geen nest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nog steeds geen nest

    Hallo allemaal,

    Het is inmiddels bijna half Mei, en nog steeds denken mijn kanaries er niet over om te gaan nestelen.
    Het betrefd een overjarig koppel en een koppel waar ik de exacte leeftijd nietr van ken, maar als ik naar de poten kijk, dan zijn het geen jonge vogels.
    Het overjarig koppel zit in een broedhok en roommeld wel wat, maar niet echt enthouciast.
    Ik heb de man en de pop al enige tijd gescheiden gehad en geef ze extra hennep, doch het alles zonder resultaat.
    Het andere koppel zit in de volliere samen met een koppel diamantduiven.
    Ook deze hebbenweinig zin.
    Ze snavelen wel heel vaak, dus ze vinden elkaar wel aardig.
    Omdat beide koppels weinig zin hebben, vraag ik mij af wat IK verkeerd doe.

    Wie heeft er tips?

  • #2
    bij mij ook niet echt

    bij mij zijn er ook niet veel popjeqs die nestelen ik heb 9 popjes en maar 5 nestelen en andere 4 doen niks en hebben ze bij jou veel zonlicht als ze niet veel licht hebben nestelen ze niet ze moeten veel licht hebben en dan zullen ze nestellen
    MVG senne
    16 jaar !

    http://waarneming.nl/

    Opmerking


    • #3
      @ Senne

      Vogels hebben voldoende licht.
      Broedhok is gewoon buiten, en de volliere ook.
      Nachthok van volliere is wel wat donkerder, maar vogeld slapen nu gewoon buiten.

      Opmerking


      • #4
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          re

          Ik denk dat het gewoon de natuur is van deze vogels. Heb zelf nl 7 koppels waarvan 6 actief zijn. het 7e koppel doet niets. Dit was vorig jaar precies zo. Later in het seizoen, toen de rest al halverwege de 2e ronde was, begon dit
          7e koppel ineens. Dit 7e koppel wil trouwens niets te maken hebben met wit nestmateriaal en gebruikt hoofdzakelijk kokostouw. Het zijn ook bruine kanaries.

          Opmerking

          Working...
          X