Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 66

Onderwerp: verzamel - vraagbaak topics

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

verzamel - vraagbaak topics

Naar aanleiding van het gestarte topic door Ele wil ik het volgende balletje opwerpen, was al langer een 'idee' maar weet niet exact vorm te geven dus....

Naar mate het forum en het aantal topics groter wordt is de 'zoek' functie vooral naar de basis vragen steeds uitgebreider. Om te voorkomen dat er bepaalde vragen telkens opnieuw als topic geopend worden kan ik me voorstellen dat er een soort van nieuw deel komt in het forum waarin onder rubriek een samenvatting gegeven wordt over het onderwerp.
    Dus als voorbeeld ' bloedluis etc' van Ele, te plaatsen als onderwerp bloedluis. Indien er in het forum aanvullende info komt over het onderwerp kan er door de 'moderator' van dat onderwerp info worden bijgeplaatst. Het is niet mogelijk voor anderen om info toe te voegen.

Op deze wijze ontstaat er vanzelf dus een soort van algemene gids van hoofd-topics waarin snel de info gevonden kan worden.
    Enkele voorbeelden; bodembedekking, nestmateriaal, ringen, maten broedkooi, bestrijdingsmiddelen, muizen, medicatie, etc.

Het is natuurlijk niet mijn bedoeling om het open karakter van het forum aan te tasten en bepaalde onderwerpen in de ban te doen. Voordeel is echter wel dat er voorkomen wordt dat de leesbaarheid van het forum door het terugkerende karakter van de zelfde vragen met het dito antwoord 'dit is al een keer besproken zie .... ' te niet wordt gedaan.

De exacte uitwerking, technisch gezien, weet ik ook zo vlug niet, maar dat moet niet het probleem zijn denk ik.

Peer

Senior lid RonWiel's Avatar
    Thanks
    0

prima

dit lijkt mij een prima voorstel en zal door een moderator best te realiseren zijn lijkt me.
    Het zal wel wat werk zijn maar het zou zelfs mij nog een plezier geven dat e.e.a. veel makkelijker terug te vinden is.

Benieuwd naar wat mogelijk is............

ps Peer...excuus ben nog niet toegekomen aan het maken van de detail foto's maar dat komt er echt aan!!
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

reactie

Ik zou me kunnen voorstellen dat als iemand een nieuw onderwerg gaat starten en het onderwerp intypt, dat er dan meteen een reeks van gerelateerde berichten getoont wordt in een apart venster, zodat daar dan eerst gekeken kan worden. Beetje google idee dus. Zelf heb ik uiteraard geen idee hoe dat gedaan moet worden maar daar hebben we wel een webmaster voor.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Ik vind dat de moderators iedereen zouden moeten opbellen die een vraag stelt, veel makkelijker.

Maar serieus, een slim idee. een soort vragendatabank.

Stamgast Hans de Vries's Avatar
    Thanks
    4
    Prima idee. Vooral voor de nieuwkomers een stuk makkelijker.

gr
    Hans
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

Senior lid
    Thanks
    0
    zal heel veel werk zijn om alles te "archiveren"
    als er per tekst, op één onderwerp kan worden gekozen is het wellicht de bedoeling om al die onderwerpen op een lijst te zetten ?
    er kan dan middels het aanklikken van het onderwerp op die lijst, de bijbehorende teksten worden bekeken.
    als het geheel naast een onderwerp nog in subonderwerpen kan worden ingedeeld, zou er selectiever gezocht kunnen worden.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Talking niet zozeer archiveren

De zoekfunctie is natuurlijk heel goed, immers als je heel veel verschillende meningen of reacties op een onderwerp wilt lezen kan dit. Maar voor de standaard onderdelen lijkt het me wel handig om (op basis van hetgeen al beschreven is) een samenvatting te maken van de antwoorden. Beetje dus wat Ele heeft gedaan in zijn topic.

Voor elke nieuwkomer, maar ook voor de bestaande forumleden ontstaat er dan een soort van onderwerpen lexicon waarin de algemene informatie staat vermeld. Wil je meer dan ga je verder met zoeken. Wil je een aanvulling - of inhoudelijke reactie geven, dat kan maar dan als nieuw topic, immers je kunt niet in de database 'inbreken'. Zijn de aanvullingen in het nieuwe topic van dien aard dat ze extra info bevatten dan wordt het 'lexicon-topic' bijgewerkt door de betreffende 'moderator'. Daarnaast krijg je ook meer een 'echt inhoudelijke' discussie op basis van de gemaakte samenvattingen.

Op den duur zal er natuurlijk hierdoor een zeer handig compact naslagwerk ontstaan.....wellicht extra bijverdienste voor eigenaren om hier dan een boekje van uit te geven?

Peer

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    12
    Ton en Peerpm
    Daar ik niet van de liefde kan leven mogen jullie best wat voor mij regelen
    een betaal-site of betaal-telelefoonnummer, dan doe ik de research.
    Een boek schrijven lijkt me niet handig, niemand die nog boeken koopt, internet staat al zoveel op.
    Maar gouden bergen maken veel goed haha

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

maar....?

Wat vind je van het idee.... niet noodzakelijker wijs zo dat natuurlijk de moderatoren hier het voortouw in moeten nemen. Genoeg mensen die over bepaalde onderwerpen denk ik een aardig stukje kunnen schrijven.

Peer

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    57
    Heel goed idee, staat weer iemand op met de vraag hoe je eivoer maakt, dat heeft iemand laatst prachtig en zeer uitgebreid beschreven dat kan daar b.v. ook ik verwerkt worden.

Alleen hoe ja dat is de vraag.

Pagina 1 van de 7 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten