Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verzamel - vraagbaak topics

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door girlits
    Nou heb ik met schapenwol net als met syntetische watten in het verleden al eens problemen gehad.Zal het dus iedereen afraden.
    Word dit meegenomen in het hoofdstuk nestmateriaal of hebben wij als leden daar geen inbreng meer in en moet alles maar voor waarheid worden aangenomen.
    Denk dat je dan weer van die welles /nietes verhaaltjes krijgt waar we nu soms ook last van hebben.

    succes eddie

    Ik denk dat het zeker niet als Een Enige Waarheid moet moet worden gebracht en gezien.

    Meer een handreiking van wat er zoal mogelijk is, met eventueel, waar nodig, een waarschuwing erbij. (en volmaakt zal het nooit worden)
    Neem bijvoorbeeld eens een verboden middeltje wat gebruikt werd tegen bloedmijt, er zijn er die zweren erbij en het nog op alle mogelijke manieren proberen te krijgen
    Anderen zeggen "gelukkig mag het niet meer, want ik heb er eens een week hoofdpijn van gehad, het is puur vergif, je krijgt er kanker en weet ik veel wat van". (ook de vogels worden vaak blootgesteld aan het middel dit zal op langere termijn ook niet zonder gevolgen zijn)

    Welles niettes spelletjes zitten inderdaad niet op te wachten , maar kunnen soms best nuttige reacties veroorzaken.
    Nu is het steeds zo dat een nieuweling word geholpen door iemand die net iets langer op het forum is en die ook eens iets heeft gelezen of gehoord.
    Daar is dan weer iemand met meer ervaring die roept hoho en dan een beter advies probeert te geven.
    Daar het forum laagdrempelig moet blijven(persoonlijke mening op dit moment) om ook jonge en nieuwe vogelliefhebbers een kans te geven om het goed te doen zonder de door anderen gemaakte beginnersfouten. (en ja het is soms even slikken wat je zoal tegenkomt).

    Opmerking


    • #32
      En als die nieuweling nou twee meter is,hebben jullie dan iemand die net iets langer is achter de hand

      mvg eddie

      Opmerking


      • #33
        ik zal de opzet wel niet begrijpen , heb toch een uitgesproken gedachtengang hierover

        beste peerm( en andere),

        wat ik gewoon zelf niet wil is dat men uitspraken/berichten overneemt/bewerkt, want men heeft al de grootste moeite om "iets"op een juiste manier te intrepeteren.
        daarbij komt nog het feit /vraag.... gaat men foto's erbij doen om het 1 en ander soms uit te leggen ?

        en zo nog wel meer dingentjes

        want 9 van de 10 keer is het papegaaigedrag, men neemt `iets`over zonder er over na te denken ( kan zelfs gevaarlijk zijn).

        ik snap niet dat men moet gaan verzamelen/archiveren/ dingen op 1 hoop gooiende van onderwerpen uit verschillen hoeken aangegeven of alszijnde `ervaringen`, voor mensen die het verotten om zelf dingen uit te zoeken en die ten alle tijden , de weg van de minste weerstand zoeken.
        en dat moeten andere dan maar voorkauwen onder het mom van een soort van service.

        ik zal de opzet wel niet begrijpen

        Opmerking


        • #34
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #35
            erg goed idee,

            het lijkt me veel werk om te ordene maar volgens mij zijn er al heel veel probleemen opgelost als er inderdaad onder bv. het kopje nestmatriaalen meerdere deelonderwerpen komen.

            het lijkt me een heel goed idee, veel werk , maar ik hoop dat het doorgezet word.

            Opmerking


            • #36

              Opmerking


              • #37
                Naast dit (prima) idee, misschien is het nuttig om ook eens flink de bezem door het forum te halen. Als er een " samenvattende handleiding" klaar is, zou ik zelf alles over zo'n onderwerp kritisch bekijken en minstens flink uitdunnen.

                Veel is leuk, teveel is alleen maar lastig, denk ik.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #38
                  serinus super bericht weer.(dit terzijde)

                  ja maar wacht ff

                  mijn mening = een mening niks meer
                  ik heb niks tegen Peerm of wat/wie dan ook laat dat vooral duidelijk zijn, ik heb juist voor Peerm een "zwak"ontwikkeld wat neigt naar vertrouwen/respect. ( en ff uitleggen: respect moet je van mij niet krijgen, mijn respect moet je verdienen, en dit bedoel ik niet op arrogante wijze o.i.d. want het woordje respect word uitgedeeld of dat het snoepjes zijn, daarmee haal je de "lading"van het woordje respect weg).

                  ik benader/snijd alleen maar sommige keerkanten aan meer niet
                  het idee is vernieuwend maar niet zaligmakend.


                  nogmaals : ..........................doen.................... ....maar laat mij en mijn antwoorden/berichten en foto's erbuiten.

                  mvg

                  Opmerking


                  • #39
                    Het hoeft ook niet een persoongerelateerd iets te worden, ik zie wel iets in een samenvattende, korte en zakelijke vorm net als ik heb getracht in "bloedluis".
                    Niet teveel / geen emotioneel gedoe, maar kijk dit is er mogelijk en pak er uit wat je wilt.
                    Misschien aangevuld met pas op voor..... en verder niet.
                    Mensen doen toch dingen anders dan je ze hebt verteld op hebt voorgekauwd.
                    Dankbaarheid moet je niet zien als een logisch iets in het vrijwilligerswerk.
                    Opvoeden heb ik ook al helemaal geen zin in dat doe ik thuis (goed of niet goed).
                    Veel nieuwe forumbezoekers lezen de forumregels geen eens. Wat mag je nog verwachten?
                    Zoal ik al eerder schreef, ze willen alles voorgekauwd hebben, ik kan me er wel iets bij voorstellen, iedereen denkt een unieke ervaring te hebben en wil een op maat antwoord terwijl ze de benodigde informatie niet eens geven. (denk aan bijv. een zieke vogel, of een hok vol met kieren en naden en dan nog zeggen "zou ik bloedluis kunnen hebben???????")
                    Luiheid is des ................

                    Foto's zijn er genoeg te vinden op internet, als men maar WIL intypen op o.a. google, ik denk dat die dan ook niet nodig zijn.

                    Opmerking


                    • #40
                      Zoals je het stukje over bloedluis hebt besproken, zo moet de informatie er ook uit komen te zien, kort maar krachtig.

                      Dit kan dus ook misschien gemaakt worden voor:

                      Eivoer
                      Nestmateriaal
                      Muizen
                      Grit + Mineralen
                      Groeten en fruit.
                      Vitamines
                      Zaden
                      Enz.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #41
                        Kort maar krachtig laat erg einig ruimte voor de verschillende meningen. Zo'n "handleiding" moet niet in plaats komen van discussies, toch?

                        Ik denk dat er juist een verhaal moet komen over de verschillende manieren en middelen, met daarbij ook meningen.
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #42
                          Ben ik ook wel met je eens Ton, maar dat zou best onder dat geopende topic kunnen, dan blijft de informatie daarover ook een beetje compact.

                          Opmerking


                          • #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door ele
                            Het hoeft ook niet een persoongerelateerd iets te worden, ik zie wel iets in een samenvattende, korte en zakelijke vorm net als ik heb getracht in "bloedluis".
                            Niet teveel / geen emotioneel gedoe, maar kijk dit is er mogelijk en pak er uit wat je wilt.
                            Misschien aangevuld met pas op voor..... en verder niet.
                            Oorspronkelijk geplaatst door ele
                            Mensen doen toch dingen anders dan je ze hebt verteld op hebt voorgekauwd.

                            .
                            juist "we"zijn ook hier weer op aanbeland, dus mijnhele gemakkelijke vraag is dan waarom? en waarvoor?
                            zonde van de energie.

                            de energie die andere er bijvoorbaat niet in willen steken en het wel makkelijk vinden zo dat voor gekauwde en voorverteerde leesvoer.

                            de rest( uit jouw en andere hun berichten) kan ik ook wel dingen nog op aandragen ,over het waarom evt. niet doen, maar ik ben niet tegen hoor ( kan dat toch niet tegen houden al zou ik dat willen) men moet lekker doen wat men goed dunkt.

                            mvg

                            Opmerking


                            • #44
                              Eventueel mag dit best via mail naar mij, maar ik zit niet op emotioneel / hormonaal gestuurd gedoe te wachten en het nagaan van de verstrekte info ook niet, dat is in mijn ogen een kwestie voor degene die er wat mee gaat doen.
                              Stukje eigen verantwoordelijkeid.

                              Ik zal zeker een inschatting gaan maken of het iets toevoegt, ben ook maar een mens
                              Maar door samenwerking kun je nog steeds het verste komen.

                              Ik wil ook zeker niet worden aangesproken op het feit dat iemand iets heeft gedaan met de verstrekte informatie en het dan op mij afschuift als er iets mis is gegaan.

                              Opmerking


                              • #45

                                Opmerking

                                Working...
                                X