Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het was geen bloedluis maar muizen. Maar finecto helpt denk ik niet want de allerkleinste spinnetjes blijven leven en bij vogelspray gaan de grootste dood. En het laat geen kleur achter
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

    Opmerking


    • Hallo heb een vraagje, wil hier niet perse een topic over plaatsen dus vraag het gewoon hier omdat het hier ook over mijten gaat.
      Ik heb een barmsijs die heeft kalkpoten gehad had hem zo gekocht en wist toen nog totaal niks daarvan af en de persoon waar ik hem van had zei dat die was blijven hangen aan de draad.
      Ik dacht oke dat gaat wel weer over. Maar zag toch dat die pootjes steeds erger werden. Ik opgezocht op google en kwam uit op de kalkpoten. precies hetzelfde zagen ze uit.De barmsijs heetft zelfs een nagel eraf erdoor die volgens mij nooit meer terug komt.
      Info erover gezocht hoe het te bestrijden en ging elke dag vaseline insmeren na een aantal dagen was het weg en ben nog eens om de zoveel dagen gaan na smeren, ook de stokken had ik goed verschoond met chloor.
      Nu zit die al een tijdje in een kooi maar wil hem graag in de voliere zetten bij de andere vogels maar een kennis van mij beweert dat ik dat beter niet kan doen omdat kalkpoten altijd blijven terug komen en je dan alle andere vogels ook hiermee besmet.
      Dat het besmet baar is weet ik maar komen kalkpoten inderdaad elk jaar of wanneer dan ook terug?

      Opmerking


      • Beste Vink,
        ik heb geen idee en kan je dus ook niet helpen.
        Wat ik wel zou doen is een en nieuw topic maken.
        Mijten ed, daar is al zoveel over geschreven dat men misschien dit onderwerp links laat liggen.

        Opmerking


        • Kijk eens op de ring van de barmsijs. Hoe oud hij is.
          Volgens mij komt het meestal voor bij oude vogels.
          En behalve blijven smeren is er niets tegen te doen.
          Via de zoekfunctie kan je er meer over vinden denk ik.
          Last edited by Ton; 28-04-2020, 22:30.
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • Last edited by loodje; 29-04-2020, 14:05.
            groetjes
            Heidi

            Neem eens een kijkje op mijn site.
            http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Vink Bekijk Bericht
              Hallo heb een vraagje, wil hier niet perse een topic over plaatsen dus vraag het gewoon hier omdat het hier ook over mijten gaat.
              Ik heb een barmsijs die heeft kalkpoten gehad had hem zo gekocht en wist toen nog totaal niks daarvan af en de persoon waar ik hem van had zei dat die was blijven hangen aan de draad.
              Ik dacht oke dat gaat wel weer over. Maar zag toch dat die pootjes steeds erger werden. Ik opgezocht op google en kwam uit op de kalkpoten. precies hetzelfde zagen ze uit.De barmsijs heetft zelfs een nagel eraf erdoor die volgens mij nooit meer terug komt.
              Info erover gezocht hoe het te bestrijden en ging elke dag vaseline insmeren na een aantal dagen was het weg en ben nog eens om de zoveel dagen gaan na smeren, ook de stokken had ik goed verschoond met chloor.
              Nu zit die al een tijdje in een kooi maar wil hem graag in de voliere zetten bij de andere vogels maar een kennis van mij beweert dat ik dat beter niet kan doen omdat kalkpoten altijd blijven terug komen en je dan alle andere vogels ook hiermee besmet.
              Dat het besmet baar is weet ik maar komen kalkpoten inderdaad elk jaar of wanneer dan ook terug?
              [COLOR="#0000FF"]Om ineens van alle gezeur af te zijn, insmeren met petroleum.[/COLOR]

              Opmerking

              Working...
              X