Mededeling

Collapse
No announcement yet.

luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door populier
    Je hebt ze dus gezien in de buitenvoliere?

    Dan is de kans klein dat je uberhaubt bloedluis hebt, ik denk dat je niets hoeft te doen.

    Maar als je het niet vertrouwt dan kan je een van de middeltjes gebruiken die Elke heeft opgegeven in berichtje nummer 1.
    Ik heb nog eens goed gekeken, maar bij nader inzien heb ik een vergelijk gemaakt.
    Er staat een kersenboom met bladluis vlak bij en deze beestjes zien er dus hetzelfde uit, dus denk dat ik niks te vrezen heb. Maar hou het in de gaten.
    Groetjes Esther

    Opmerking


    • #17
      Dacht al zo iets, maar goed dat je bent gaan vragen stellen, je weet maar nooit
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door populier
        Dacht al zo iets, maar goed dat je bent gaan vragen stellen, je weet maar nooit
        Zo is het, beter het zekere voor het onzekere. Kijk als het donker is nog voor de zekerheid.
        Groetjes Esther

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
          Die 2000 nakomelingen lijkt mij een wat aangezet aantal. Een vrouwtjesbloedluis legt volgens mij tussen de 6 en 10 eitjes per etmaal, dat 2 maanden lang is hooguit 600 eitjes.
          Mannetjes leggen geen eitjes. Maar dit terzijde.

          In het rijtje bestrijdingsmiddelen mis ik ivermectine. Dat is ook in redelijk veilige dosering voor vogels te verkrijgen onder de handelsnaam anti luchtpijpmijt. In Nederland gewoon te koop bij de dierenwinkel.

          Een iets natuurlijk manier is bestrijding via roofmijten, de zogenaamde Dutchy's. Deze eten de bloedluis op en vallen de vogels niet lastig.

          Nog een bijzonder milieuvriendelijke tip: hou wat goudbuikjes en/of oranjekaakjes, die eten alle luizen, zelfs de Dutchy's.
          Dutchy's, mensen bespaar je het geld, het werkt voor geen meter, ik krab me rot en er was nog bloedluis te zien.
          Dus hier geen dutchy's meer ik vind het 3 keer niks, een hoop geld kwijt en nog steeds bloedluis.
          Mijn ervaring is pak 2 verschillenden produkten voor het bestrijden van bloedluis, ze worden ze snel de produkten gewent en zullen met 2 verschillende produkten niet zo ver komen.
          Oke dat is mijn ervaring ik doe dit nou al bijna een jaar,ik doe niks anders meer tot nu toe nog geen enkel bloedluis gezien.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
            Dutchy's, mensen bespaar je het geld, het werkt voor geen meter, ik krab me rot en er was nog bloedluis te zien.
            Dus hier geen dutchy's meer ik vind het 3 keer niks, een hoop geld kwijt en nog steeds bloedluis.
            Mijn ervaring is pak 2 verschillenden produkten voor het bestrijden van bloedluis, ze worden ze snel de produkten gewent en zullen met 2 verschillende produkten niet zo ver komen.
            Oke dat is mijn ervaring ik doe dit nou al bijna een jaar,ik doe niks anders meer tot nu toe nog geen enkel bloedluis gezien.
            Voor het inzetten van Dutchy's gelden wel enige voorwaarden. O.a. met betrekking tot de temperatuur met het al of niet actief zijn.
            Voorts mag er 6 weken niet met een bestrijdingsmiddel gespoten zijn. alvorens
            de Dutchey's in te zetten.
            Ik heb er goed succes mee gehad.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #21
              ik heb dit allemaal op gevolgt en wist wel hoe het werkte ze kwamen enkel op mijn eigen lijf maar bleodluis werd niet minder .
              temperatuur wist ik ook ik zag ze zelfs met loep lopen dus aktief genoeg maar helaas ik heb er geen goede ervaring mee
              ik hoef ze niet meer me lijf voelde aan als een kraslotje hahaaha

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                ik heb dit allemaal op gevolgt en wist wel hoe het werkte ze kwamen enkel op mijn eigen lijf maar bleodluis werd niet minder .
                temperatuur wist ik ook ik zag ze zelfs met loep lopen dus aktief genoeg maar helaas ik heb er geen goede ervaring mee
                ik hoef ze niet meer me lijf voelde aan als een kraslotje hahaaha
                Je moet ze ook niet op je lichaam uitzetten,maar gewoon in die plastic doosjes
                waarin materiaal en de roofmijten.
                Die komen er zelf uit en gaan op zoek naar de bloedluizen,die ze opeten.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #23
                  Tomorrow is the first day of the rest of your life...

                  Opmerking


                  • #24
                    Is raar spul he, de schilders mogen het niet meer gebruiken.

                    Van een betrouwbare bron?

                    Opmerking


                    • #25
                      Ammoniak is extreem basisch en breekt de "schaal'' van de insecten af. Het is echter wel een zogenaamd knockdown-middel, het werkt kort maar krachtig.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                        Je moet ze ook niet op je lichaam uitzetten,maar gewoon in die plastic doosjes
                        waarin materiaal en de roofmijten.
                        Die komen er zelf uit en gaan op zoek naar de bloedluizen,die ze opeten.
                        ja die doosjes heb ik ook hier en daar neer gehangen maar helaas ze kwamen op mijn eigen lijf en neen heb geen last van luizen hahahaa

                        maar amoniak heb ik nooit geprobeert ik zit op een dichte ruimte denk dat ik zelf om ga vallen en vogels van de stok???

                        Opmerking


                        • #27

                          Opmerking


                          • #28
                            bloedluis

                            iemand ervaring met volgende produkt tegen bloedluis; BLICEX Anti bloedluis??? verkrijgbaar bij de firma Brands (www.brandsproducts.tk )

                            Opmerking


                            • #29
                              Ik zie de naam Blicex er niet tussen staan, alleen maar "Anti bloedluis spray" en "Ecto Tera".
                              Op Vmp. staat het er wel bij.

                              Opmerking


                              • #30
                                Zie het nu ook.
                                Als je bij de advertentie op vogelmarktplaats onder het knopje kooien kijkt dan staat daar wel Blicex.
                                Maar dat spul wat je gezien hebt bedoel ik (anti bloedluis spray).

                                Opmerking

                                Working...
                                X