Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 111

Onderwerp: luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11

Question

heb inmiddels weer het 1 en ander aangepast / uitgebreid

Kan iemand ook vertellen hoe die bloedluis eruit ziet, want de afb. die ik google zijn allemaal sterk vergroot.
    Ik zie kleine zwarte beestjes kruipen, maar het is nu dag en ik lees hier dat ze 's nachts actief zijn.
    Weet niet wat de beestjes zijn.
    Wat adviseren jullie om te gebruiken ivm bloedluis, wil graag iets dat ik kan gebruiken terwijl de vogels in de voliere zitten.
    Groetjes Esther

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Hebben we het dan over een buitenvoliere?

De kans op bloedluis in een buitenvoliere is erg gering, wat je waarschijnlijk ziet lopen is houtluis, deze scharellen meestal in houten kanarie traliekooitjes maar is onschadelijk voor de vogels.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Hebben we het dan over een buitenvoliere?

De kans op bloedluis in een buitenvoliere is erg gering, wat je waarschijnlijk ziet lopen is houtluis, deze scharellen meestal in houten kanarie traliekooitjes maar is onschadelijk voor de vogels.
    in het binnenhok heb ik ze nog niet gezien, zal voor de zekerheid toch maar iets doen of niet?
    Groetjes Esther

Thanks
    56
    Je hebt ze dus gezien in de buitenvoliere?

Dan is de kans klein dat je uberhaubt bloedluis hebt, ik denk dat je niets hoeft te doen.

Maar als je het niet vertrouwt dan kan je een van de middeltjes gebruiken die Elke heeft opgegeven in berichtje nummer 1.

Je hebt ze dus gezien in de buitenvoliere?

Dan is de kans klein dat je uberhaubt bloedluis hebt, ik denk dat je niets hoeft te doen.

Maar als je het niet vertrouwt dan kan je een van de middeltjes gebruiken die Elke heeft opgegeven in berichtje nummer 1.
    Ik heb nog eens goed gekeken, maar bij nader inzien heb ik een vergelijk gemaakt.
    Er staat een kersenboom met bladluis vlak bij en deze beestjes zien er dus hetzelfde uit, dus denk dat ik niks te vrezen heb. Maar hou het in de gaten.
    Groetjes Esther

Thanks
    56
    Dacht al zo iets, maar goed dat je bent gaan vragen stellen, je weet maar nooit

Dacht al zo iets, maar goed dat je bent gaan vragen stellen, je weet maar nooit
    Zo is het, beter het zekere voor het onzekere. Kijk als het donker is nog voor de zekerheid.
    Groetjes Esther

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek Bekijk Bericht
    Die 2000 nakomelingen lijkt mij een wat aangezet aantal. Een vrouwtjesbloedluis legt volgens mij tussen de 6 en 10 eitjes per etmaal, dat 2 maanden lang is hooguit 600 eitjes.
    Mannetjes leggen geen eitjes. Maar dit terzijde.

In het rijtje bestrijdingsmiddelen mis ik ivermectine. Dat is ook in redelijk veilige dosering voor vogels te verkrijgen onder de handelsnaam anti luchtpijpmijt. In Nederland gewoon te koop bij de dierenwinkel.

Een iets natuurlijk manier is bestrijding via roofmijten, de zogenaamde Dutchy's. Deze eten de bloedluis op en vallen de vogels niet lastig.

Nog een bijzonder milieuvriendelijke tip: hou wat goudbuikjes en/of oranjekaakjes, die eten alle luizen, zelfs de Dutchy's.
    Dutchy's, mensen bespaar je het geld, het werkt voor geen meter, ik krab me rot en er was nog bloedluis te zien.
    Dus hier geen dutchy's meer ik vind het 3 keer niks, een hoop geld kwijt en nog steeds bloedluis.
    Mijn ervaring is pak 2 verschillenden produkten voor het bestrijden van bloedluis, ze worden ze snel de produkten gewent en zullen met 2 verschillende produkten niet zo ver komen.
    Oke dat is mijn ervaring ik doe dit nou al bijna een jaar,ik doe niks anders meer tot nu toe nog geen enkel bloedluis gezien.

Stamgast Antoni Hopmann's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker Bekijk Bericht
    Dutchy's, mensen bespaar je het geld, het werkt voor geen meter, ik krab me rot en er was nog bloedluis te zien.
    Dus hier geen dutchy's meer ik vind het 3 keer niks, een hoop geld kwijt en nog steeds bloedluis.
    Mijn ervaring is pak 2 verschillenden produkten voor het bestrijden van bloedluis, ze worden ze snel de produkten gewent en zullen met 2 verschillende produkten niet zo ver komen.
    Oke dat is mijn ervaring ik doe dit nou al bijna een jaar,ik doe niks anders meer tot nu toe nog geen enkel bloedluis gezien.
    Voor het inzetten van Dutchy's gelden wel enige voorwaarden. O.a. met betrekking tot de temperatuur met het al of niet actief zijn.
    Voorts mag er 6 weken niet met een bestrijdingsmiddel gespoten zijn. alvorens
    de Dutchey's in te zetten.
    Ik heb er goed succes mee gehad.
    Vr.groeten van
    Antoni

homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten