Pagina 11 van de 12 EersteEerste ... 9101112 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 110 van de 111

Onderwerp: luis, luizen, bloedluis, mijt, mijten

Senior lid jfk1's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johngeer Bekijk Bericht
    als ik bloedluis wil voorkomen in mijn volliere is Finecto+ dan iets.
    en mag dit ook gebruikt worden in de nesten met bv al eieren erin ?
    ik ben wel benieuwd naar de ervaringen

grt John
    ik gebruik in de nesthokjes plus in de nesten

Home Shield Informatie

Doorbraak in de strijd tegen kruipende insecten!!

Professionele bescherming tegen kruipende insecten

Home Shield is effectief tegen een veelvoud van kruipende insecten, waaronder mieren, kakkerlakken, zilvervisjes, pissebedden, bloedluizen, mijten en vlooien.
    Home Shield is een fijn poeder, bestaande uit speciaal geprepareerde fossiele plankton en heeft een puur fysische werking op de insecten waardoor deze vervolgens uitdrogen.
    Kruipende insecten die in aanraking komen met Home Shield worden direct inactief en sterven binnen één dag.

Wat is fossiele plankton?

Fossiele plankton bestaat uit microscopisch kleine omhulsels van eencellige plantaardige plankton (Phytoplankton). Meer dan honderd miljoen jaar geleden bestond het al in rustige baaien en binnenzeeën. Tot op de dag van vandaag is het een héél belangrijk onderdeel van het ecosysteem van het water. Gedurende de geschiedenis van de aarde werden grote hoeveelheden van dit miniatuur fossiel, als sediment op de bodem van de zee afgezet en vormen nu de basis voor ons natuurproduct - Home Shield.

Hoe werkt Home Shield?

De fossiele plankton heeft sterk absorberende eigenschappen, zelf voor oliën, wassen en vetten. Kruipende insecten bezitten een natuurlijke beschermende waslaag op hun buitenste omhulsel. Deze waslaag zorgt ervoor dat ze niet uitdrogen. Worden de insecten echter bestoven met Home Shield, dan wordt deze beschermlaag geabsorbeerd en de insecten drogen vervolgens uit. Home Shield geeft een natuurlijke, langdurige en optimale bescherming.

Optimale resultaten

Voor het beste resultaat is het belangrijk dat Home Shield in en rondom de schuilplaatsen van de insecten wordt gespoten. Dit is eenvoudig mogelijk door de spuitmond te richten op de te behandelen plaatsen en met lichte druk op de fles het poeder te verstuiven. De benodigde hoeveelheid poeder
    (± 5 g/m²) hangt af van de ernst van de problemen en van de aard van de verblijfplaatsen van de dieren of de kruipende insecten (spleten, kieren). Een lichte bestuiving van de insecten of hun verblijfplaatsen is voldoende voor een goed resultaat.

Specifieke eigenschappen

Omdat het werkingsmechanisme natuurlijk is en gebaseerd op puur fysieke natuurwetten is schade aan mens of dier uitgesloten. Zowel voor de milieubewuste consument als voor mensen die gevoelig zijn voor chemische middelen biedt Home Shield een effectief en een volledig natuurlijk alternatief voor chemische bestrijdingsmiddelen. Opname van fossiele plankton is veilig voor mens en dier. De werking is puur fysisch en niet chemisch of biologisch. Dit betekent dat de Europese Biocidenrichtlijn (in Nederland: de Bestrijdingsmiddelenwet) niet van toepassing is. Houdt Home Shield, net als alle andere bestrijdingsmiddelen, wel buiten bereik van kinderen. Toepassing zoals aangegeven is volstrekt veilig.

Mocht U naar aanleiding van bovenstaande informatie nog vragen of opmerkingen hebben, dan staat ons
    wat heb ik een leuke hobby .
    juist vogels houden

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Gewone mijten gedijen beter in vochtige, muffige ruimte. Om bv mijten uit een kelder te krijgen moet je het goed schoonmaken en er een ventilator opzetten/inzetten. Mijten houden niet van frisse lucht en droge lucht.
    Dit over mijten die bv in meel kunnen zitten of komen.

Hoe het zit met bloedluizen/mijten, weet ik niet maar wat ik wel lees is dat mensen daar vaker last van hebben in kweekruimtes. Ik kan mij voorstellen dat dat vochtiger is en warmer is dan een buitenvoliere.
    Als het mogelijk is, dan genoeg ventileren en proberen een wat droger klimaat te krijgen.
    Wat ik heb begrepen is dat vogels in een kweekkooi met een badderbakje de eitjes ook 'vochtig' genoeg houden om goed uit te kunnen komen.

Als je je nachthok van voliere goed afkit en daarna met witkalk doet, dan neemt de witkalk event. vocht op. daardoor kunnen mijten niet gedijen. Zij hebben een bepaalde vochtigheidsgraad nodig om te kunnen leven. Goed ventileren helpt al goed. Ook houden zij van donkere kieren en dat haal je ook al weg door het afkitten.

Ik zeg niet dat mensen die last van bloedluizen/mijten hebben niet goed ventileren enzovoort maar goed ventileren en luchten helpt al wel om bloedluis te voorkomen.

Het kan altijd dat er bloedluis komt. Het kan al door buren die kippen hebben. Maar witkalt, regelmatig nestkasten schoonmaken, ventileren, kan al in percentage de kans op bloedluis verminderen en hopelijk voorkomen.

Groetjes, Chantal
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid kluisnummer67's Avatar
    Thanks
    2
    heeft iemand ervaring met 404 helpt dat een beetje. ik heb het vandaag op mijn vogels gespoten en in de kieren en nestkastjes. maar een paar uur later zijn ze nog steeds duf en slapen ze. of duurt dat een paar dagen. ik heb daar totaal geen ervaring mee.
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kluisnummer67 Bekijk Bericht
    heeft iemand ervaring met 404 helpt dat een beetje. ik heb het vandaag op mijn vogels gespoten en in de kieren en nestkastjes. maar een paar uur later zijn ze nog steeds duf en slapen ze. of duurt dat een paar dagen. ik heb daar totaal geen ervaring mee.
    Heb je wel geventileerd?
    Zou de nestkastjes gewoon buiten sprayen,lijkt me beter.

Ik hou het gewoon op finecto en homeshield of evt fortovampire(hoewel ik dit al veel te veel vindt ruiken)de andere twee ruik je practisch niet.
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast Tal's Avatar
    Thanks
    53
    Laat ik het afkloppen maar tot op heden hebben we gelukkig nog geen bloedluis gehad.
    Ik weet dus niet hoe snel het moet werken en hoe je vogels moeten opknappen.
    Heb je wel je nestkasten enzovoort verschoond enzo?
    En de bodem en alles waar ze maar in kunnen zitten ververst?
    En wat ik heb gelezen kun je een reep van het karton van beschuit om een stok doen en dan kruipen die mijten daarin ( in die ribbels, wat ik begrijp ) en dan kun je in de ochtend zien of ze weg zijn.

Sterkte!
    Voor als je het leuk vindt om onze volière, ons duivenhok en vogels te zien: http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

Senior lid kluisnummer67's Avatar
    Thanks
    2
    Het was geen bloedluis maar muizen. Maar finecto helpt denk ik niet want de allerkleinste spinnetjes blijven leven en bij vogelspray gaan de grootste dood. En het laat geen kleur achter
    Roodkoppapagaaiamadinesen, Sint helena fazantjes, Bichenowastrilde, Binsen astrilde, Ceresamadine, Chinese dwergkwartel, Zebravinken, Japanse meeuwen

Junior lid
    Thanks
    0
    Hallo heb een vraagje, wil hier niet perse een topic over plaatsen dus vraag het gewoon hier omdat het hier ook over mijten gaat.
    Ik heb een barmsijs die heeft kalkpoten gehad had hem zo gekocht en wist toen nog totaal niks daarvan af en de persoon waar ik hem van had zei dat die was blijven hangen aan de draad.
    Ik dacht oke dat gaat wel weer over. Maar zag toch dat die pootjes steeds erger werden. Ik opgezocht op google en kwam uit op de kalkpoten. precies hetzelfde zagen ze uit.De barmsijs heetft zelfs een nagel eraf erdoor die volgens mij nooit meer terug komt.
    Info erover gezocht hoe het te bestrijden en ging elke dag vaseline insmeren na een aantal dagen was het weg en ben nog eens om de zoveel dagen gaan na smeren, ook de stokken had ik goed verschoond met chloor.
    Nu zit die al een tijdje in een kooi maar wil hem graag in de voliere zetten bij de andere vogels maar een kennis van mij beweert dat ik dat beter niet kan doen omdat kalkpoten altijd blijven terug komen en je dan alle andere vogels ook hiermee besmet.
    Dat het besmet baar is weet ik maar komen kalkpoten inderdaad elk jaar of wanneer dan ook terug?

Senior lid
    Thanks
    7
    Beste Vink,
    ik heb geen idee en kan je dus ook niet helpen.
    Wat ik wel zou doen is een en nieuw topic maken.
    Mijten ed, daar is al zoveel over geschreven dat men misschien dit onderwerp links laat liggen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    Kijk eens op de ring van de barmsijs. Hoe oud hij is.
    Volgens mij komt het meestal voor bij oude vogels.
    En behalve blijven smeren is er niets tegen te doen.
    Via de zoekfunctie kan je er meer over vinden denk ik.
    Laatst gewijzigd door Ton; 28-04-2020 om 21:30.

Stamgast loodje's Avatar
    Thanks
    44
    Heerbesmetting gebeurd veelal doordat de mijten niet helemaal vernietigd zijn, zowel op de vogels als in het hok.
    (denk aan eitjes die nog aanwezig kunnen zijn)
    Het schoonmaakproces is een moeizaam proces zoals bij alle mijten en luizen.

Als je zeker weet dat de mijten weg zijn, kun je de vogel volgens mij wel in de volière zetten, dan zal hij andere vogels niet kunnen besmetten.
    Je kunt dan preventief badzout in het badwater doen, dat vinden mijten niet fijn.
    Weet je het niet zeker dan moet je hem echt apart houden.

Het vermijden van vocht en een goede ventilatie is heel belangrijk, waarschijnlijk weet je dat al wel.

Of ze altijd elk jaar terug blijven komen weet ik niet.
    Laatst gewijzigd door loodje; 29-04-2020 om 13:05.
    groetjes
    Heidi

Neem eens een kijkje op mijn site.
    http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

Forum Rechten