Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 34

Onderwerp: even voorstellen

even voorstellen

Even voor stellen.

Ik ben Walter en woon in Lekkerkerk. Ik heb altijd een vijver gehad maar sinds een korte tijd ben ik vader geworden en moet van de vrouw de vijver er uit.

Wij hebben 5 jaar lang een Koningsparkiet gehad maar deze kan niet over weg met kinderen dus deze moest ook helaas de deur uit. Ik wist niet dat je een vogel zo erg kan missen. Maar omdat hij nu op de 2de plaats kwam zat hij heel de dag in de kooi en werd steeds stiller ( kooi staat altijd open en kan er zo uit ). Tijd op zoek geweest en we hebben een leuk gezin gevonden en daar gaat het erg goed.

Nu gaan we de stap maken, een mooie volière in de tuin. Ik wil alles zelf gaan bouwen met een binnen en buiten hok.

Maten

400 x100 meter buiten verblijf
    80 x 210 binnen verblijfen

Deze week ga ik inkopen doen voor de bouw van de volière. Ik zal een paar foto’s plaatsen over de vorderingen van mijn volière.

Teunie Zwolle
    Guest

Hoi

Welkom Gup eh Walter
    Leuk dat je nu vogels buiten krijgt als de boel klaar is.
    Die foto is van de vogel die weg moest? mooi dier!
    Ben zelf nog niet lang hier en 2,5 maand verzorgster van 3 koppels zebravinken.
    Heel gezellig het gekwebbel de hele dag en heb ze binnen in een volière van 60 x 60 x 1.50
    Je krijgt inderdaad een band ook met vogels, ze hebben ieder een eigen karakter en hun eigen stemmetje.
    Ik heb veel geleerd de afgelopen tijd over mijn vogels
    Ik hoop dat je weer veel plezier gaat krijgen straks met de vogels, en je gaat de mooie tijd tegemoet qua weer.
    Je zult vast wel foto's gaan plaatsen van de voortgang als je daar tijd voor hebt. Veel lees- leer- en kijkplezier hier!

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    wow, dat zijn echt supermaten voor een volière Welke vogels wil je erin gaan houden?
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Senior lid Leffe's Avatar
    Thanks
    3
    Er zal wel centimeter ipv meter bedoeld worden

Ja genoemde maten zijn in cm. Deze maat is voor mijn de max. Maar ze kunnen er wel lekker in vliegen.

Ik wil graag beginnen met parkieten en zebravinken. Later wil ik op zoek gaan naar een wat grotere maat. Ik weet nog niet wat.

Ik vindt het wel belangrijk dat ze ook te verkopen zijn ( of weg geven ). Ander raak je ze niet meer kwijt. In het verladen is het ook gebeurt met vissen kweken. Dit ging zo goed dat ik ze niet meer kwijt kon.

Vandaag ga ik naar breukelen om hout te halen. We hopen dit weekend een eind te komen met de bouw. Zal snel wat foto's plaatsen.

foto's bouw voliere

Hier een paar foto's van de bouw. Ik ben helaas maar in mijn eentje dus het gaat niet zo snel. ik moet alleen nog gaas en golf platen kopen en dan heb ik alles. Vogelhuisje gekregen van mijn vrouw en deze moesten gelijk worden op gehangen.

Zijn er nog mensen die tips hebben welk gaas ik moet kopen en waar het een beetje betaalbaar is ik heb 7 meter nodig van 1 meter breed.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 1.jpg   2.jpg   3.jpg   4.jpg  

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Nooit parkieten (behalve neophema's) met exoten samen zetten!!! Als je zebravinken neemt is 1 koppel meer dan voldoende, ze kweken zeer veel en binnen de korste keren zit je volière vol, ze zijn wel kwijt te geraken (soms moeilijk) maar dan wel aan een zeer lage prijs, valkparkieten kan je makkelijk verkopen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

ziet goed uit!

Mooi werk Zeegup!.

Goede materialen altijd fijn om mee te werken, en dat is ook mijn advies voor het gaas. Je hebt zeker niet bezuinigd op het hout, dus ook niet doen op het gaas, hier moet je immers tegen aankijken. Mijn advies 12,7*12,7 gaas dikte 0,8 mm. Met 7 m1 kan je dit de kop dan ook weer niet kosten. Misschien rol kopen van 5 meter en ergens nog 2 meter op de kop tikken???

Als ik naar de foto's kijk heb je alleen meer nodig denk ik of zie ik het fout?

Suc6

Peer

Marktplaats is zo fijn ik heb de achter planken gekocht voor € 0,75 de meter. Totaal alle rabat delen hebben mijn € 63,00 gekosts. Alle balken heb ik van mijn werk meegenomen en dat kosten mij ook niets. Totale kosten weet ik nog niet. Maar ik hou alles bij en zal dat wel een keer melden als ik klaar ben.

Ik heb gisteren een bedrijf gemaild en dit was hun antwoord;

Ik heb Esafort gaas (drievoudig verzinkt) en zeer goed gelast.
    Dit heb ik in de maat 12,7 x 12,7 mm.
    Het gaas heeft een prijs van € 6,50 per meter.

Is dit een beetje goed spul ? klink van wel namelijk. Graag jullie mening.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

prima

da's helemaal goed. Prijs als je per m1 koopt ook best redelijk. Kan altijd goedkoper maar...

peer

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten