Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 34

Onderwerp: even voorstellen

Hoi Peerpm

Even een vraagje. ik heb al een aantal keren mooie tekeningen van je voorbij zien komen. met welk programma maak je dat. ik werk atijd met google sketchup. Maar wat jij maakt ziet er netter uit.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

precies hetzelfde

Hi Zeegup,

ik doe het toch ook met Sketchup, verschil zit h'm hierin dat ik de professionele versie heb.....kan een paar dingen extra doen dus. Daarnaast zit het in de instellingen.

Van alle tekeningen maak ik een zogenaamde 'layout' dat is een extra programma van Sketchup dat alleen in de betaalversie meegeleverd wordt.

Tot slot .... misschien ook klein beetje verschil in het aantal uren wat ik achter de rug heb met het programma, de ervaring dus....schat toch wel uurtje of 2000 nu.

Peer

(als je vragen hebt...stel maar gewoon hoor, of stuur mailtje, geen probleem)

weer een stap verder

Zo vandaag weer lekker bezig geweest. Gaas op het dak en de golfplaten er op. Deur er in, en gaas er op + bovenste vak.

Ook vandaag naar de winkel geweest. In Capelle aan den IJssel. Daar heb ik een paar broedhokken en een voerbak gekocht. Leuk winkeltje maar wat veel spullen verkopen ze daar, en alles is op elkaar gegooit. Vogeltjes zagen er wat minder uit vond ik maar ik ben nog niet bij veel winkels geweest.

Morgen even naar het bos voor wilgen takken.

Foto 4 is mijn project van vorige jaar. Prieeltje met zitzakken en openhaard.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 10.JPG   11.JPG   12.jpg   13.JPG  

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    het lijkt me handig dat als je toch enkele broedblokken nodig hebt, je die beter zelf maakt, komt goedkoper uit en zo te zien is timmeren een vak dat je goed kunt, prachtig hok! Het enige wat ik me afvraag, waar is je nachthok? Of komt er geen?
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

voer - water

Beste Zeegup,

misschien kun je (nu) nog iets aanpassen - bedenken om het voer en het water te plaatsen. Zoals je de fles hebt hangen dan kun je er niet lekker bij. Ik heb in de buitenzijde gewerkt met een voorfront en dit schuifbaar gemaakt.
    Je kan dit bijvoorbeeld boven je deur maken of in 1 van de vakken.

Peer

water en broedhokken

Water,

Onder het zand heb ik al 3 waterslagen liggen 2 naar de schuur en 1 naar de buiten kraan. 2 in de schuur om het water te filteren en 1 naar de kraan voor het bijvullen. Ook heb ik er stroomkabel liggen.

Later wil ik er een beekloop in maken maar dat wil ik eerst goed testen. Ik heb nog een drukfiltertje met uvc liggen die ik wil gaan gebruiken.

Aan de rechterkant bij de rabatdelen komt een draaischijf voor voedsel. Dan hoef ik niet veel in de voliere te klimmen.

Broedhokken + nachthok,

Er komt een gat in de muur. In de schuur komt dan een nachthok. Maar dat komt later deze zomer. Reden dat ik geen broedhokken zelf heb gemaakt is heel simpel. Dit vind ik mooier en natuurlijker. In het nachthok komen wel zelbouw broehokken.

Ik heb voor deze hokken €3,25 per stuk betaald. Dat vond ik niet duur. Als je ze zelf wil maken ben je al gouw meer kwijt als je de tijd mee rekend.

bijna klaar met de bouw

Einde van de bouw komt in zicht. Alleen nog een water bak en dan vind ik voorlopig wel goed zo.

Zaterdag wil ik 2 koppels zebravinken gaan halen. Dan ga ik een paar weken wachten tot er parkieten in komen.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 15.jpg   16.jpg   17.jpg   18.jpg  

6 maanden verder

Hoi allemaal nu zijn we 6 maanden verder.

Vandaag was het weer mooi weer. Dus aan de slag in de volière samen met mijn zoontje.

Ik ergerde me al een tijdje aan de bodem die in mijn volière lag. Elke keer als ik in de volière was geweest bleef er zand aan mijn schoenen plakken en dat gaf op mijn bestrating een zooitje. Daar moet ik vanaf.

Ik heb nu gekozen voor beukensnippers op de bodem. Ik hoop dat dit wel gaat werken. Het is in ieder geval mooi. Ook vandaag mijn oude appelboom kapot gezaagd en er in gezet.

Ik heb in deze korte periode al een paar nestjes gehad. Best gaaf en wat een mooie vogels zijn daar uit gekomen. Alleen die vuile voetje van de jongen, elkeer schoonmaken is een heel karwei. weten jullie een oplossing om dit te voorkomen.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 3.jpg   1.jpg   4.jpg   2.jpg  

jonge vogel

de mooiste tot nu toe.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 5.jpg  

Mooi om te zien dat je zoontje ook volop nieuwsgierig is naar de voliere
    Nog veel plezier met je voliere.

Forum Rechten