Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 34

Onderwerp: even voorstellen

ziet er goed uit

het zou wat wezen als het in meters was

dierentuin of zo

gaas op het dak of niet

wat denken jullie.

op het dak komen golfplaten zal ik daar onder gaas doen of is dat niet nodig. het zijn wel goede kwaliteit golfplaten.

bijna weer weekend en dan kunnen we weer aan de slag.

gaas op het dak

Bedankt voor je antwoordt. Ik ga er maar gaas onder maken.

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    slimme keuze, zeegup!!!
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

verlichting in de boeiboord bouwen

Ha daar is weer, een vraag.

Ik ga een boeiboord maken aan de voorkant van de voliere ( voor het inregenen ) van ongeveer 15 cm diep. Ik wilde eigenlijke daar 4 led spotjes inhangen. Wel wil ik het zo maken dat er geen directe verlichting is in de voliere komt. Maar dat je wel wat kan zien in de voliere.

Ik wil de lampen elke dag laten branden tot 23:30. Zijn er mensen die dit ook hebben of zijn er vele nadelen als ik dit doe.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

gaas en licht

Hi Zeegup,

Eerst even over het gaas onder de golfplaten. Natuurlijk is gaas beter maar (afhankelijk van het type golfplaat, beter nog sandwichpaneel) is het bijvoorbeeld in jouw situatie niet perse noodzakelijk vind ik, dit in verband met de beschutting in samenhang met de diepte van jouw ruimte. Als het oppervlak heel groot is kan er in geval van storm eventueel een paneel los raken en dan ben je de vogels kwijt.

Verlichting; het lijkt me op zich geen probleem om de verlichting te maken zoals je aangeeft enkel het tijdstip waarop je de verlichting uit wilt doen is wel wat laat. De vogels zullen hier dus mee uit hun normale dagritme geraken. Er is diverse info hierover te vinden op forum. Zelfs voorbeelden waaruit blijkt dat vogels sneller in de rui gaan omdat er buitenverlichting e.d. nog in de tuin brand.

Peer

nieuwe foto's

Zo vandaag weer even bezig geweest.

Op foto 4 zie je mijn uitzicht als ik sta te afwassen. Niet verkeert dacht ik.
    Wel is mij op gevallen dat hij toch wel een beetje groot is voor mijn tuin. Maar ja dan hebben de vogel wel een beetje de ruimte.
    Bijgevoegde Thumbnails Bijgevoegde Thumbnails 5.jpg   6.jpg   7.jpg   8.jpg  

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

ziet goed uit!

Hoe ga je nachthok maken Zeegup?, en hoe was je plan bij de plantenbak.

Nog kleine vraag; afwatering naar achter | buren, ???

Peer

bouw voliere

Mijn nachthok komt in de schuur. Er komt een gat in de muur waar de vogels door heen kunnen. Maar dat is voor latere zorg ik wil eerst mijn buiten verblijf goed hebben. ( nachthok wordt lengte 210 cm x hoogte 100 cm x diepte 80 cm )

Ik zal morgen wat foto's plaatsen wat ik heb gedaan met de planten bak. Ik wil daar een bamboe in gaan zetten die ongeveer 75 cm hoog wordt.

Het dak loop 4 cm af naar de buurman. Daar komt een regengoot. Ik heb het met hem overlegt en hij vond het geen probleem dat hij er tegen aan kijkt. Sterker nog hij gaat het maken omdat ik de schutting planken voor hem heb betaald. ( mooi zulke buren )

Forum Rechten