Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken in de voliere?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door dree
    Hoi,

    Ja, weer wat geleerd, altijd gedacht dat verplichte vaste ringen alleen voor inheemse soorten was. Zijn er nog meer verassingen op dit vlak?

    Dree
    Nou meer ver -assingen graag niet

    Een verkoopregister is leuk maar als er geen kenmerken (ringen)bij staan natuurlijk waardeloos.
    Gelukkig kun je rijstvogels eenvoudig kweken en ringen dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Het is alleen wel weer een regel die kromme tenen oplevert.
    Er worden hier genoeg rijstvogels gekweekt en in hun geboorteland gedood in ivm schade.

    Gezien de regels omtrent kruisingen / mutaties bij europese soorten zou ik niet durven zeggen dat die niet geringd dienden te worden.
    Een rijstvogel blijft een rijstvogel.

    Opmerking


    • #32
      Hoi,

      Toen ik afgelopen najaar wat vogels wegbracht moest ik ook een papier invullen met mijn gegevens, het waren kanaries en kwartels, de meneer van de winkel vertelde dat zijn accountant er op had aangedrongen, het is dus meer een financieel boekhoud en belasting ding.

      Dree

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Teunie Zwolle
        ik had 1 pagina nog niet gelezen, dommmmmm
        mijn vogels waren ook niet geringd, maar omdat ik niet officieel kweek, maar voor de lol nestjes heb, kan ik ze zonder ring doorverkopen
        dus je kunt best zonder ring doorverkopen of ruilen
        dat is geen probleem
        het klopt dat mensen elkaar wel eens tegenspreken, en soms ook heel onverstandige dingen schrijven, daar kom je vanzelf achter.
        laat je gevoel maar spreken dan, zou ik zo zeggen
        succes hoor!

        en als de aid komt wat dan............. lees de wet en verdiep je in je hobby

        gr bonkje

        en hopelijk komt snel de tijd dat alles geringd moet worden
        Vogels liefhebben is een hobby..........of niet het is liefde voor de natuur...

        Opmerking


        • #34
          ringen

          Ik merk alleen nog op dat het hebben van ongeringde vogels, die volgens de wet wel geringd moeten worden, niet als een overtreding worden afgedaan, maar als een misdrijf.
          Het levert op zijn minst een fikste boete op en waar ook niemand op zit te wachten een officieel strafblad.

          Vriendelijke groet,
          Henk

          Opmerking

          Working...
          X