Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds worden worden eruit gegooit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goulds worden worden eruit gegooit

    De goulds jongen zijn er net als het vorige nest weer uitgegooit. Wie het doet weet ik niet ze waren dit keer nog wel levend maar op het randje met de dood. Ik heb ze teruggelegd en de man uitgevangen. Wat kan de oorzaak zijn dat ze eruit worden gegooit? zouden de jongen het kunnen overleven?
    Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

  • #2
    Hallo,
    weet je zeker dat het koppel natuurbroed is?
    Doet de pop het nu alleen, dan is de man de schuldige ,mocht de pop verder voeren dan na het ringen de man er weer bij in doen . hebt grote kans dat hij gaat helpen met het voeren.
    Wel een half uur in de gaten houden dat de jongen er evt niet weer worden uitgegooid.Mocht de man het dan weer doen deze niet meer voor de kweek genbruiken.

    m.vr.gr. Harry
    m.vr.gr. Harry

    Opmerking


    • #3
      ik had vorig jaar ook een koppel waar de jongen ook de eerste dagen uit het nest geknikkerd werden.als ik op tijd was en de jongen hadden nog niet het loodje gelegd,plaatste ik ze terug in het nest.na een dag of 3 stopte het.dit jaar heeft de pop een ander mannetje (blijkbaar heeft bij mevrouw een witborst toch de voorkeur boven een paarsborst ).ze hebben nu een nest en de jongen zijn er nog niet 1 keer uitgeknikkerd.dus dan zou je toch denken dat de man de schuldige is
      weet niet of het er ook mee te maken kan hebben dat het vorig jaar een door mij samengesteld koppel was en dat ze dit jaar elkaar uitgezocht hebben (echte liefde zeg maar )
      Leer van andermans fouten want het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken
      have a nice day

      Opmerking


      • #4
        oke bedankt ja ik weet zeker dat het natuurbroed is heb ze van een vriend. En ik heb ze niet geringt want heb nog geen ringen voor dit jaar alleen nog een paar van vorig jaar. Maar zou de pop de jongen alleen op kunnen voeden?
        Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

        Opmerking


        • #5
          De vogels hebben het niet overleefd wat kan ik doen om dit de volgende keer te voorkomen?
          Check ook mijn youtube kanaal voor leuke vogel filmpjes.

          Opmerking


          • #6
            een paar tips geeft u levend voer bv meelwormen of pinkkies of iets dergelijks het kan bv ook al met insectenpate.dan wordt de man te fel is mijn ervaring ,ik heb het van dit jaar ook gehad met een man die ze er uit gooide dat wist ik niet zeker maar heb de jongen weer terug in het nest gedaan en de man uit gevangen en in een baby kooitje aan het voorfront gehangen .De pop heeft vervolgens de jongen alleen groot gebracht ,heb nu van get koppel 7 jongen en anders had ik niets gehad als de man er bij bleef.
            ps ik geef nooit levend voer aan mijn goulds .

            Opmerking


            • #7
              Welke kopkleur hebben deze vogels?

              Hoe oud zijn de vogels?

              Opmerking

              Working...
              X