Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 83

Onderwerp: Diefstal!

Stamgast
    Thanks
    0
    Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
    Daar helpt geen enkele vereniging aan.
    Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Animal Bekijk Bericht
    Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,.
    en dat is het ook.

,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.
    en dat is het ook maar........................."we"zitten nu eenmaal op een vogelforum en praten we dus over dingen die in dat "straatje" passen ( want een ander zal het geen ene reet kunnen schelen hoeveel vogels er gestolen worden) , lijkt me niet meer dan logisch en logisch gevolg van de samenleving heden ten dage.

Zolang er mensen zijn die bereid zijn gestolen vogels of wat dan ook ,te kopen is er helemaal niks aan diefstal te doen !
    .

wel eens over nagedacht dat er ook mensen zijn die onbewust hieraan mee werken ? vogel word gestolen en als die dan al een ring omheeft en is een soort waar geen ring om hoef dan word deze eraf geknipt ( weg evt. bewijs).

.

daar helpt geen vereniging aan? tuurlijk wel....................het simpelste begin is verplicht ringen van alle vogels, dan heb je i.i.g "stokken om mee te slaan", als het gaat om diefstal, illegale import. wildvang vogels etc etc.
    maar ik blijf het niet zeggen hoor.......

en ja ook verplicht ringen is niet 100 % dicht, want zolang men in het buitenland niet dezelfde mening is toe bedaan ( verplicht ringen alle vogels) is het vechten tegen de bierkaai want dan worden ze gewoon nog meer dan nu al het geval vaak is naar het buitenland gesluist. ( en daarom is de transporteer regeling wel belangrijk ,alleen...................heeft weer niet de hoogste prioriteit bij de douane en geef ze eens ongelijk).

etc etc etc etc

maarre moet jij niet op jeffrey reageren?

zo en met deze woorden is er helaas weer een einde gekomen voor mij met deze topic , een topic die in potentie erg leuk was om te volgen maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbelt.

mvg

Senior lid
    Thanks
    0
    De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
    Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jotto Bekijk Bericht
    De beste preventie lijkt mij thans heel simpel.
    Stop eens met je adres op het internet te gooien. Als je het dan nog eens bij een site over vogels plaatst, zet je de kat bij de melk.
    Helemaal mee eens .
    Hier posten onder je eigen naam ,met vaak ook nog woonplaats er bij is ook al niet erg slim.
    Voor leden van een vereniging is het ook niet moeilijk om aan adressen te komen.
    De meeste diefstallen worden waarschijnlijk ook gewoon door bekende gepleegd ,die weten wat voor kostbare vogels je hebt zitten.

Stamgast
    Thanks
    0
    ""maarre moet jij niet op jeffrey reageren?""

Ik zie dat berichtje niet meer .

Maar ik heb geen beveiliging ,,mijn vogels zitten binnen . Er zitten alleen konijnen ,krielkippen en een cavia buiten ,en die zijn voor een dief niks waard.
    En al zaten mijn vogels buiten ,dan was er nog geen risico ,want voor een normale zebravink of japanse meeuw of huis tuin en keuken kanarie zal geen enkele dief de moeite nemen.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

toch nog poging WK

Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
    Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
    Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
    Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
    Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer

Hallo,

WK;
    maar ook nu weer werd er al snel over en weer gekibbelt
    Nou, dát valt wel mee, denk ik.
    Verder WK;
    maarja dat kost geld en daar gaat de bond(en) denk ik niet aan beginnen
    daar zou die extra contributie o.a. voor kunnen dienen.

Ik dacht niet direct dat peerpm een "extra" verzekering in gedachten had, maar méér een soort van juridische bijstand.
    (Inmiddels had peerpm, dus óók al geantwoord en zijn idee verder uitgelegd)

Stel dat jou vogels weggehaald worden, en je hebt bewijzen wáár die vogels zitten, of misschien video opnamen van je beveiligingscamera en je wéét wie je daar jou vogels ziet "oogsten".
    Je gaat ermee naar de politie, maar de lokale bromsnor heeft het te druk met het controlleren van snelheids overtreders.
    Dus m.a.w.; zijn prioriteiten liggen op een ander vlak.
    Dan zou bemiddeling van zo'n juridisch contact via (bijvoorbeeld) de KLPD juist kunnen zorgen dat de plaatselijke bromsnor de dag daarop juist wél een gaatje vind om die videobeelden van jou even te bekijken.
    En vervolgens aan de hand van de verstrekte gegevens en bewijsmateriaal actie te ondernemen.
    Iets waar, zoals ik het zo links en rechts om me heen hoor, nú wel het een en ander mankeert.

Animal;
    Klopt als een bus, maar dat wil niet zeggen dat er dan maar niks gedaan hoeft te worden.
    Hier wordt nu gedaan of vogel diefstal bijzonder erg is ,,maar iedere diefstal is voor het slachtoffer erg.
    Klopt ook, en dat heb ik ook al aangestipt, in een eerdere reactie hier.

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

nog aanvulling idee

Als extra 'uit het fond' kan er bijvoorbeeld ook een landelijk 'particulier inspecteur' aangesteld worden die op beurzen en dergelijke inspecties doet (dus op bondsgrondslag.

Daarnaast kan er gedacht worden aan het opzetten van een mailinglist naar alle leden in geval van diefstal. Dus diefstal gepleegd- zelfde dag mail uit naar alle leden.

Als laatste; werkt altijd goed. Uit het fonds beloning betalen. Vaak weten mensen meer als ze willen vertellen, geld kan hiervoor een goede motivator zijn. (zitten ook haken en ogen aan, maar....zeker iets om over te denken).

Peer

Stamgast
    Thanks
    0

laatste dan

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peerpm Bekijk Bericht
    Wil toch nog poging doen om terug naar topic te gaan.

Mijn bedoeling met het fonds is (was) niet zozeer als verzekering, dit is iets wat ieder voor zich moet regelen vind ik (eventueel in collectief verband)..
    Meer was mijn idee erop berust om een 'vuist' te kunnen vormen tegen het geen actie ondernemen jegens de mensen die zich schuldig maken aan dit soort activiteiten, dus de plegers-daders en de helers.
    Door op juridische grondslag het deze mensen heel moeilijk te maken gaat er mijnsinziens een preventieve werking uit.
    Nu is het zo dat je er met een aantekening of zo vanaf komt maar stel dat er een goede advocaat altijd bij dit soort zaken ingeschakeld wordt (betaald dus uit het fonds) die terzake er voor zorgt dat er vervolgt wordt en dat de schade (feitelijk en emotioneel) vergoed wordt. ie er voor zorgt dat dit soort mensen uit verenigingen gezet worden en dergelijke.
    Daarnaast kan er uit het fonds natuurlijk nog meer gedaan worden, wellicht in particulier opzicht opsporing naar daders bij grote diefstallen etc.

Peer
    beste Peer ....................Utopie

men zal eerst dan wetten en regels moeten gaan veranderen, zodat de rechters ook daadwerkelijk "iets" kunnen .
    en daarvoor zal je toch in de eerste en tweede kamer moeten zijn, die maken de regels en de rechter dient ze "uit te voeren.

al heb je bram moswkovitsch het zal niks uit halen, de strafmaat is te laag en financiele terugwinning van iemand die al vogeltjes moet gaan stelen om aan geld te komen ...tja hoe was het ook alweer : plukken van een kale kip enz.

want jij mag gaan bewijzen dat het jouw vogels zijn etc.( krijg je weer o.a. ringen verhaal etc.)
    jij mag gaan bewijzen dat je alles eraan heb gedaan om het te voorkomen etc.

zelfs al zou je lokvoliere's maken met lokvogels erin en heb je tig camera's erop gericht en een peleton aan dienders paraat hebben staan dan nog...........zal je zien dat het in de rechtbank niet veel uitmaakt, want i.d.d. men krijgt een aantekening of voorwaardelijk/schikkingsvoorstel o.i.d want het "vergrijp"is niet zwaar genoeg.
    en daar zit het um dus ook een beetje in, het schrikt niet af/ voorkomt niet ( de straf etc.) dus gaat men op "vrolijke voet"verder want het levert heel veel centjes op ( tegenwoordig in sommige gevallen nog meer dan in bepaalde drugs).

en dan ben ik persoonlijk van mening dat ik als burger niet extra moet gaan betalen voor dingen die vanuit overheids halve gewoonte zouden moeten zijn, heeft men geen dienders genoeg dan werf je er meer, heb je man tekort bij de aivd dan haal je die erbij, maarja men moet bezuinigen men heeft andere prioriteiten,simpel als wat.
    moeten wij vogeliefhebbers dan op burgerinitiatief mensen gaan inhuren om gehoord en geholpen te gaan worden?
    nou dacht het niet, dan regel ik dat liever zelf wel.

maar goed dit was echt het laatste in deze topic.

ik zou zeggen succes met dit burgerinitiatief en ik hoop dat er zo'n collectief fonds komt.( meen ik).
    dus doe je best.

mvg

ops: sluit wel lekker aan op de artikelen reeks in de Onze Vogels.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

Talking gaat toch snel ineens

Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten