Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 83

Onderwerp: Diefstal!

wat doen jullie om de vogels te beschermen, hebben jullie sloten op de kooien, alarm, enz.
    Worden de kooien in z'n geheel meegenomen, of worden de vogels uitgevangen?
    Het is natuurlijk moeilijk voor wie dan ook om zomaar de kar te gaan trekken, waar begin je met zoiets?

Ik weet dat als de vogels eenmaal doorverkocht zijn ( dit is zo voor alle gestolen goed) dat degene die ze gekocht heeft van de steler of heler niet verplicht is om afstand te doen, hij is namelijk, hoe raar het ook klinkt eigenaar geworden. Je kan dus in dit rare land, je eigen spullen terug kopen, maar niet zomaar meenemen. Je zou dan je schade moeten verhalen op de heler.
    Groetjes Esther

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

Unhappy kan kar niet trekken

Goed verhaal Serinus, en ook ik kan de kar niet trekken.
    Het is wat je zegt... de lobby is een van de belangrijkste zaken in deze maar er is er denk ik nog 1 namelijk goede juridische ondersteuning.

Stel er zou een fonds zijn dat een goede advocaat zou betalen zodat een ieder die in aanraking komt met zo'n voorval juridische ondersteuning zou krijgen. Door er een advocaat op te zetten, die altijd deze gevallen begeleidt kan er druk worden gezet op de politie, kunnen eventuele veroorzakers op andere wijze juridisch aangepakt worden en op termijn......

Zo'n fonds kan natuurlijk, via de bond 'vrij makkelijk' opgezet worden. Op het bestelformulier een regel met 'vrijwillige bijdrage € 2,00 voor diefstalfonds' en ik denk dat groot deel van de leden hier aan meedoet.
    Op beurzen - fora en dergelijk kan natuurlijk hier ook aan gewerkt worden. Vanuit dit fonds kan dan ook de 'professionele' lobby ondersteund worden.
    Enkel door een groot platform te creeeren kan dit soort zaken opgelost worden lijkt me, althans er een start mee gemaakt worden.

Peer

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96

Niks, nix, noppes bij de dunne blauwe draad

Ja, dan moet ik nog even mij eit kwijt.
    Voorbij zijn de dagen dat ik op EEN dag dertien individuele mensen arresteerde voor winkeldiefstal. Daar is nu geen tijd meer voor, ligt niet onder de prioriteiten en al dat ge o. h.
    Als ik dan lees en hoor van oud collega's waar nu de prioriteiten liggen dan zie en lees ik dat de wereld lekker aan het verloederen is.
    De klok terug draaien zal niet lukken. Dus maar hopen dat het gezegde "What goes around, comes around" nog eens uitkomt.

In ieder geval sterkte met het verlies van de vogels.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    spijdig dat zulke dingen gebeuren maar daar kan je helemaal niets aan doen, je kan geen alarm met camera's installeren aan je voličre,he!
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens Bekijk Bericht
    spijdig dat zulke dingen gebeuren maar daar kan je helemaal niets aan doen, je kan geen alarm met camera's installeren aan je voličre,he!
    Dat kan best hoor ,,is helemaal afhankelijk hoeveel geld je ter beschikking hebt.

Senior lid RonWiel's Avatar
    Thanks
    0
    de frustratie van regels en betutteling die is er wel Serinus dat klopt.

Maar dit zijn eindeloze discussies waar ook ik niets aan kan veranderen. De optie van Peer 2 euro met zijn allen als bijdrage vind ik niet zo'n gekke moet ik zeggen.

Wat ik bedoel te zeggen is dat er dus vaak door de regeltjes die we verzinnen het niet zo simpel is dat soort gasten aan te pakken. De wet op de privacy is zo'n prachtig voorbeeld......iedereen heeft het wel meegekregen dat de politie de toets van wapen bezit van die knaap in Alphen niet goed kon doen en het rapport miste dat er psychisch al het nodige niet in orde was.
    Dan kon men niet linken met elkaar door deze wet......en dan zat er nog zo'n druif die de politie de schuld gaf dat hun hun werk niet goed gedaan hadden..........

goed, we dwalen af, volgens moeten eerst regels en wetten van hogerhand worden verandert wil er uberhaupt wat veranderen aan de mentaliteit van de mensen hier.
    Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden!

Hallo,

Inderdaad is het idee van peerpm zo gek nog niet, denk ik.
    Daar zullen best ook wel wat haken en ogen aan zitten.
    Maar het is een idee wat ik, in deze discussie, tot nu toe nog niet ben tegen gekomen.
    Als ik dan even een snel rekensommetje maak, dan moet daar op jaarbasis toch wel een 60.000 tot 70.000 euro, effectief, aan te besteden zijn in die opzet.
    Gróter nog, lijkt me, is het signaal wat onze vertegenwoordigers met zo'n idee aan de politiek kunnen afgeven!
    "Kijk; wij zijn het zat en we willen als belangenvereniging daar óók ons steentje aan bijdragen"......
    Áls we tenminste ook iets willen dóen........

Ik denk inderdaad óók dat het een kwestie is van prioriteiten stellen, en dan moet het vanuit "de politiek" zó geregeld gaan worden dat "we" met onze vogeltjes wat hoger op die ladder komen staan.
    Zonder daarin dan in door te slaan, want hoe sneu het voor de betrokkenen ook is; er zijn nog genóeg ergere dingen te verzinnen.

En natuurlijk kan iedereen zélf thuis al beveiligingsmaatregelen nemen, dát spreekt voor zich.
    Degene die denken dat zijn vogels niet te beveiligen zijn, loopt behoorlijk achter de feiten aan.
    Aan de andere kant; als "ze" persé jou vogels willen hebben (of enig ander item) dan halen "ze" die écht wel bij je vandaan; "goedschiks of kwaadschiks".
    Dus, maak daar dan ook een overweging in.

Ik blijf benieuwd naar verdere reacties.

Groeten, Serinus.

Ps; en dan vergeet ik nog één ding in deze discussie te melden, waar dan graag ook maar even over nagedacht kan worden.
    Alleen door "samen" op te trekken tegen dit soort gespuis kan daar iets aan gedaan worden.
    Dat; "samen" kan alleen maar gebeuren door collectief op te treden, het liefst vanuit een gezamelijke actie van de overkoepelende organisaties.
    Het beste zou iedereen die hier nu zijn mening kenbaar maakt en (nog) geen lid is van één van de bonden dan ook meteen kenbaar kunnen maken dat hij zich daarbij aan wil sluiten........
    The proof of the pudding is in the eating

Stamgast
    Thanks
    0
    nou nou
    je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
    het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?

en voor de rest............................

mvg

Hallo,

WK;
    nou nou, je ben wel bezig op het collectieve en sociale vlak de laatste tijd serinus.
    het word tijd dat je plaats gaat nemen in het nbvv bestuur ( bv.) ,misschien dat er dan wel "dingen" van de grond komen?
    Nou, ik denk dat dát wel meevalt, WK.
    Maar, wat is inhoudelijk je mening, hoe is het idee van peerpm dan anders/beter vorm te geven?
    Want met kun je alle kanten op........

Groeten, Serinus.
    The proof of the pudding is in the eating

Stamgast
    Thanks
    0

Question beetje inhoudelijk genoeg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Serinus Bekijk Bericht
    Hallo,

WK;

Nou, ik denk dat dát wel meevalt, WK.
    Maar, wat is inhoudelijk je mening, hoe is het idee van peerpm dan anders/beter vorm te geven?
    Want met kun je alle kanten op........

Groeten, Serinus.
    betekend niks meer of minder dat ik gewekt ben in het mogelijk interessante van dit verhaal en dat ik erover na denkt.

want ik zie wel weer wat "beren op de weg", Nederlanders en geld betalen ?

wat doe ik met de diefstal verzekering waarvoor ik al betaal?
    gaat dat op te zetten fonds ook "uitkeren" bij diefstal? ( dan gaat niemand daaraan meewerken want wie gaat wie en wat controleren? welke voorwaardes? zeer fraude gevoelig dus ,want ja er zijn er altijd weer die er misbruik van maken, dus ik zou dan al niet meer meewerken hieraan, ik vertrouw niemand met dit soort dingen.)

etc.

over "het signaal"

tja ik denk dan laat de leden een petitie/handtekeningen actie tekenen waarin staat dat men het zat is (diefstal) etc. ( sluit een uitneem formulier bij in de O.V bv en laat de leden dit ondergetekend terug sturen naar de bond. maarja dat kost geld en daar gaat de bond(en) denk ik niet aan beginnen, maar heb je wel gelijk een 20.000 /30.000 hantekeningen ,ja ik schat zo maar "iets"want niet ieder lid zal zo'n formulier in gaan vullen )

dan laat je ook je mening horen ( als collectief) en kan je dat als "signaal" overhandigen.......................maar aan wie gaat men dit overhandigen, wie op deze aardbol is nu begaan met het leed wat voortkomt uit diefstal van vogels? en dan bedoel ik wie gaat er dan daadwerkelijk "iets"veranderen daarin? wie gaat het de hoogste prioriteit geven?

ik denk dat dit niet gaat lukken, de diefstallen kan je niet voorkomen, als ze persé willen dan komen ze . het enigste wat men kan doen is aan de voorwaardes gaan voldoen om de verzekering te doen laten uitkeren ( en dat is al een hele job denk ik, en met dank aan diegene die foutief/frauduleus geclaimt hebben in het verleden,daarvoor moeten de echte slachtoffers nu boeten ).

en verder moet ik nog steeds hierover, word wellicht vervolgd. ( of niet )

mvg

ps: men kan ook via het internet "iets"van een ondertekenings actie beginnen natuurlijk maar dan bereik je misschien niet alle leden van de bonden ( maargoed wellicht naast het "echte formulier" doen? m.a.w. alles uit de kast trekkende ).
    kan je dit ( link naar petitie) op vele fora plaatsen (bv. vogelcafe) en er zullen er wel "handtekeningen"opgehaald gaan worden ,maarja.......................

Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten