Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rare vraag over kanariesoort(en)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Rare vraag over kanariesoort(en)

    Hoi,

    daar ik een leek op gebied van kanaries ben vroeg ik me af hoe je de jongen noemt uit bvb volgend koppel

    harzer man x rood/zwart intensief popje.

    Zijn de jongen dan harzer of hoe zit het hiermee?

    mvg

  • #2
    Bonte kanaries?

    Frank4

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door joselito
      Hoi,

      daar ik een leek op gebied van kanaries ben vroeg ik me af hoe je de jongen noemt uit bvb volgend koppel

      harzer man x rood/zwart intensief popje.

      Zijn de jongen dan harzer of hoe zit het hiermee?

      mvg
      Joselito !
      Niet aan beginnen.
      Kweken van kanaries doe je normaal gesproken met vogels van dezelfde of betere kwaliteiten.
      De zang van de Harzer kanarie is na jarenlange selectie op een hoog niveau gekomen. Hetzelfde geldt voor de kleurkanarie zwart met rood.
      Als je deze vogels zou kruisen vernietig je in 1 klap alles wat bereikt is.
      Het resultaat is dan ook bedroevend.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        Niet kruisen, hou de soort op zijn waarde, je zal trouwens voor een bonte vogel weinig geld krijgen... Alleen als je vogels over hebt zou ik kruisen maar voor de rest niet
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Dat is nog eens een goed antwoord van Ton. !
            Gewone huis,tuin en keuken kanarie's .Zijn inderdaat vaak het mooist en het sterkste ,en kweken net zo gemakkelijk als zebravinken.

            Opmerking


            • #7
              Het gaat hier niet om huis,tuin en keukenkanaries.
              Daar is trouwens niets mis mee.
              Maar waarom zou je perse een zangkanarie zoals een Harzer met een kleurkanarie kruisen.
              Als je zo iets doet moet je je afvragen waarom je dat wil.
              Wat is je bedoeling?
              Zonder enig doel,doe je afbreuk zowel aan de prachtige zang van de
              Harzer als wel aan de kleur van de kleurkanarie.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                Ze zijn meestal zwakker, we hadden vorig jaar wat bronze mans over en rode poppen over, hebben ze laten kweken maar de jongen zijn zwakker naar mijn mening.
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Heb al een gedacht gevormd maar ik dacht dat je mss in de mooie zwartrode kanaries de mooie zang van harzers kon inkweken.

                  mvg

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                    Ze zijn meestal zwakker, we hadden vorig jaar wat bronze mans over en rode poppen over, hebben ze laten kweken maar de jongen zijn zwakker naar mijn mening.

                    Dat is onzin Jeffrey, heeft aan je vogels gelegen. 2 verschillende kleurkanaries met elkaar kruisen...daar worden ze dus echt niet zwakker van alleen haal je het zuivere uit de kleurslagen en kweek je roodbont.

                    De combinatie die jij noemt heeft de Nederlands kampioen in Apeldoorn bij de rood bonte kleurkanaries zelfs voortgebracht staat me bij.

                    Maar dit is een onderwerp wat al vaker aan de orde is geweest. Als je nu even op de "zoeken" knop had gedrukt en als zoekopdracht in had getoets "zangkanarie en kleurkanarie kruisen" had je je antwoord waarschijnlijk al gehad.

                    http://wiggel.skyrock.com/

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door joselito
                      Heb al een gedacht gevormd maar ik dacht dat je mss in de mooie zwartrode kanaries de mooie zang van harzers kon inkweken.

                      mvg
                      Dat zou idd. kunnen Joselito.
                      Maar dat vereist wel,dat je volkomen op de hoogte ben van de toeren
                      van de Harzer en die dan ook goed weet te onderscheiden bij de jonge vogels.
                      E.e.a. opdat je de juiste selectie kan maken om na vele jaren te komen
                      tot een acceptabele Harzer met de kleur Zwart met Rood.
                      Niet echt iets voor de beginnende kweker.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Had eigenlijk voor mijn vraag ook gn zoekwerk verricht maar ik ben al een hele eind geholpen.

                        Maar goeie harzerskwekers zijn er vast op twee handen te tellen vermoed ik?

                        mvg

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door joselito
                          Had eigenlijk voor mijn vraag ook gn zoekwerk verricht maar ik ben al een hele eind geholpen.

                          Maar goeie harzerskwekers zijn er vast op twee handen te tellen vermoed ik?

                          mvg
                          Stuur me maar een e-mail, dan geef ik je wel een goed adres,Joselito.
                          Vr.groeten van
                          Antoni





                          homepage:
                          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                          Opmerking


                          • #14
                            Thx Antoni maar ik ga sowieso nog wachten moet dit jaar nog eerst de achtergevel, voorgevel, 1 zijgevel en paar binnenmuren vervangen. Plus nieuwe kamers maken, nieuwe keuken laten zetten en dan moet ik met wat geluk pas volgend jaar een voliere kunnen plaatsen. Dus nog een hoop werk maar je bent de eerste dat ik contacteer.

                            PS: ik woon in west-vlaanderen.

                            mvg

                            Opmerking

                            Working...
                            X