Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waar zijn deze koolmeesjes mee bezig?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Waar zijn deze koolmeesjes mee bezig?

    Hallo, ik ben nieuw op dit forum, heb mijn hele leven midden in de stad gewoond en daarmee nooit echt oog gehad voor de flora en fauna om mij heen.
    Sinds anderhalf jaar woon ik in wat meer landelijk gebied met een grote tuin en vlakbij een groot park en daarmee zie ik ook steeds meer fladderende vrienden voorbij komen.

    Ben langzamerhand mijn kennis van de diverse soorten vogels aan het opvijzelen zodat ik iig weet wat er woont en leeft in mijn achtertuin.

    Verleden week lagen er twee koolmezen (ja die herken ik nog!) erg druk te doen met zijn tweetjes, ik gok dat ze aan het paren waren, maar ik twijfel nog een beetje.
    Ik heb er beeld van welke te vinden hier te vinden is:

    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


    Kunnen jullie me vertellen wat ik hier zie?

  • #2
    Welkom op dit forum.
    Ik denk niet dat dit een paring is. Het lijken twee vechtende heren die op de een of andere manier aan elkaar vast zijn komen te zitten. Misschien met de pootjes..... Hoe is het afgelopen?

    gr
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3
      Dat is inderdaad vechten.
      Als mezen met elkaar vechten, grijpen ze in de lucht elkaars poten vast en tuimelen dan naar beneden. Meestal laten ze op de grond gekomen wel weer los, maar deze dus niet...

      Opmerking


      • #4
        Heb dit ook wel eens bij mussen gezien, dit was wel een koppel, misschien een echtelijke ruzie

        vriendelijke groet
        Henk

        Opmerking


        • #5
          Prachtige foto, Henk. Maar wat een watje van een mussenman; laat zich door een vrouw aftuigen! Maar misschien kickt hij hier wel op....

          gr
          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            sneu zeg

            wat sneu van die meesjes
            hopelijk zijn ze weer uit elkaar geraakt
            zal inderdaad wel vechten zijn geweest

            iemand schreef over de mussen, dat de man een watje is
            wat mij opvalt aan mijn mannen en poppen is dat poppen veel 'vileiner' zijn, dan de mannen
            ze zijn echt gemener dan mannen, misschien geldt dat voor alle vogels?

            Opmerking


            • #7
              niet alleen voor vogels hoor bij mensen is het ook zo hoop dat mijn vrouw het niet leest

              Opmerking


              • #8
                humor

                hoi andre,
                ja ik wilde niet mensen en dieren schrijven maar in het algemeen is het wel zo, moet ik je gelijk geven
                (zo krijg ik noooooit verkering natuurlijk, LOL )

                Opmerking


                • #9
                  Dit is puur territorium gedrag.
                  Hier word een indringer verdreven,mja dit ziet er inderdaad niet leuk uit.
                  Dit kan in erge gevallen doorgaan tot de dood.

                  Groeten Frank

                  Opmerking

                  Working...
                  X