Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Geen nestje, geen eieren?

Banned
    Thanks
    0

Geen nestje, geen eieren?

Hallo Vogelvrienden,

Is het waar als je een koppel Diamantduifjes geen nestje/kasje geeft dat ze dan ook geen eieren leggen? leggen ze de eieren dan niet op de bodem van de kooi? Bij (gras)parkieten is het wel waar, als ze geen nestkast hebben dat ze dan geen eieren krijgen.

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Parkieten zullen ook wel eieren leggen zonder nestkast.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Senior lid
    Thanks
    0
    Zonder nestkastje zullen ze hun eieren van de stok laten vallen, maar leggen doen ze in ieder geval.

Banned
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door romain Bekijk Bericht
    Zonder nestkastje zullen ze hun eieren van de stok laten vallen, maar leggen doen ze in ieder geval.
    en zijn ze dan bevrucht?

Banned
    Thanks
    0
    is er niemand?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vogeltje24 Bekijk Bericht
    en zijn ze dan bevrucht?
    Mischien wel maar ook kapot

Ze probeerden hier een keer een nest van beukensnippers op een tak te maken, ik denk als je geen eieren wil dat je ze moet scheiden.

Zijn leuke vogels maar alles bij elkaar best lastige rakkers.

Gr Arjan

Senior lid
    Thanks
    0
    Die "lastige rakkers" dat is maar hoe je het bekijkt. Zelf beleef ik namelijk het grootste plezier in het kweken met allerlei vogels, waaronder allerlei duifjes.
    Ik kan zelfs meer zeggen. Meestal doe ik er alles aan om duiven tot nakweek te bewegen. En hoe moeilijker de soort, hoe groter de uitdaging.
    Voorwaarde is wel dat je over voldoende ruimte beschikt om de eventuele jongen te plaatsen.

Senior lid
    Thanks
    0
    De eieren worden altijd geleg en kunnen ook bevrucht zijn. Alleen het uitbroeden word meestal niks ookal zijn de eieren niet stuk.

Dus ik zou zeggen geef ze een nestje.

Succes

Grt

Goudvink

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    8
    Diamantduiven leggen overal waar ze denken dat het enigzins kan. Ook op een te kleine richel boven het deurtje waar jij doorheen komt enzo. pats! Ei of net uitgekomen jong in je nek.

Als je geen jongen wilt hebben kun je gewoon de eieren, zodra je ze ziet, weghalen. Elke dag even controleren. De duivin blijft dan weliswaar doorleggen, maar mijn ervaring met mijn DD's is dat ze maar eens in de 2 weken 2 eitjes leggen. En als je die steeds weghaalt is dat geen enkel probleem.

Mijn DD's legden de hele winter door... buiten!!! Dat kon ik natuurlijk niet uitlaten komen. Gewoon weggehaald.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Banned
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje Bekijk Bericht
    Diamantduiven leggen overal waar ze denken dat het enigzins kan. Ook op een te kleine richel boven het deurtje waar jij doorheen komt enzo. pats! Ei of net uitgekomen jong in je nek.

Als je geen jongen wilt hebben kun je gewoon de eieren, zodra je ze ziet, weghalen. Elke dag even controleren. De duivin blijft dan weliswaar doorleggen, maar mijn ervaring met mijn DD's is dat ze maar eens in de 2 weken 2 eitjes leggen. En als je die steeds weghaalt is dat geen enkel probleem.

Mijn DD's legden de hele winter door... buiten!!! Dat kon ik natuurlijk niet uitlaten komen. Gewoon weggehaald.
    bedankt voor de goed info!!
    maar moet je er dan nep eieren inleggen of is dat niet nodig?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten