Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Mijn voliere






    Niet zelf gebouwd heb alles nu inmiddels binnen...
    Wat is het beste ondergrond? : Potgrond of Steen?

  • #2
    persoonlijk vind ik steen/beton het handigst
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      mooi
      zelf zou ik voor zwarte grond gaan dan kun je daar planten in zetten maar ik weet niet welke vogels er in komen maar als het tropen zijn dan zou ik cker wat planten doen dan kunn de vogels lekker eschut zitten als je jonge vogels hebt kunnen die zich daar verschuilen en het ziet er ook mooi uit

      als er kromsnavels in komen dan is er al gauw niet zo veel keus meer

      Opmerking


      • #4
        Je kan ook planten in potten zetten, en dan kunnen er geen muizen of ratten meer binnen, althans niet via de grond
        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

        Opmerking


        • #5
          dat was ik ook van plan en hele grote tak door voliere

          Opmerking


          • #6
            Misschien is het een idee om de onderste 30 cm van het buitendeel te voorzien van plexiglas om het inlopen van muizen tegen te gaan?
            Groeten,

            Henry
            zebravinken, japanse meeuwtjes, diamantduifjes, chinese dwergkwartels, gouldamadines, cubavinken en roodkopamadines.

            Opmerking


            • #7
              Muizen komen heel vaak via de grond binnen, plexiglas ik gebruiken in de winter tegen de kou, 1meter open laten en de rest van onder tot boven met plexiglas vastmaken(langs buiten). In de lente kan je dat er dan makkelijk afdoen
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                De tussenstand van voliere bouw



                Opmerking


                • #9
                  13 jaar jong

                  En dan al zo'n mooi hokkie! Zal je best blij mee zijn want ziet er goed uit.
                  Success ermee.

                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                  Opmerking


                  • #10
                    dankje ik ga vandaag waarschijnlijk bouwen gister stenen gelegd

                    Opmerking


                    • #11





                      meer foto's komen op www.joris-vogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        iets te snel?

                        Hi Joris,

                        Super gaaf dat je nu eindelijk begonnen bent, denk dat je niet kon wachten om te starten.
                        Ik denk ook dat het een hele mooie ruimte wordt maar.......

                        Eigenlijk ben je (naar mijn mening) iets te snel gegaan. Ik weet het is niet leuk om datgene wat je gemaakt hebt weer af te breken maar.... denk er maar eens over na.

                        1. de panelen; je hebt de panelen eigenlijk verkeerd om geplaatst. Waarschijnlijk heb je dat gedaan omdat de deur anders verkeerd omdraait maar dat kun je herstellen. Zoals de panelen nu staan is de 'lelijke' kant, namelijk waar de bevestiging van het gaas zit aan de zichtzijde. Los van hoe het er uitziet kunnen de vogels nu op het aluminium gaan zitten en dit kun je dus heel moeilijk schoonmaken. Eigenlijk omdraaien dus?

                        2. bevestiging van de panelen op de gewassengrind tegels. Het is niet perse noodzakelijk maar ik zou er een balkje onder bevestigen zodat je eventueel onder de balk kit kunt aanbrengen en er geen water in de voliere (minder snel) kan lopen. Daarnaast is het veel makkelijker om het aluminium op de balk te bevestigen als het lastige boren in de tegels. Ook is er dan een rand voor als je eventueel nog iets van bodembedekking in de voliere wilt plaatsen.

                        Denk er even over na, niets moet maar.....

                        Ik zal zo ook nog even een tekening plaatsen.

                        Suc6,

                        Peer

                        Opmerking


                        • #13
                          word vast wel mooi
                          maar 1 vraag warom bou je op nieuw of heb ik daar overheen gelezen

                          Opmerking


                          • #14
                            Tekening Joris

                            bijgaand de tekening;

                            let op ook op het detail van de taatsdeur.

                            Opmerking


                            • #15
                              Beste peerpm Mag ik vragen wat voor programma jij gebruikt??
                              het klopt precies en bedankt voor de punten.

                              Opmerking

                              Working...
                              X