Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Bodembedekking

Senior lid
    Thanks
    0

Bodembedekking

Iemand raadde me af om beukensnippers te houden ivm bloedluis. Is dat zo?
    Hij gooide kattenbakvulling op de grond en dat was veul beter.

Lid willem.r's Avatar
    Thanks
    0
    ik heb in mijn binnen hok beuken snippers en ik heb nooit last van bloedluis gehad
    ligt er ook aan gaat het voor buiten of binnenhok

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Kattenbakvulling??? DAt hoort gewoon niet bij vogels, zoals de naam het zegt KATTENbakvulling...
    Ik had gedroogde kleine houtblokjes. Maar nu gewoon op de stenen vloer, ik heb ook gewoon een tijdje buiten aarde gehad, en dat vind ik persoonlijk beter dan als er houtbrokjes op liggen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast
    Thanks
    0
    Gewoon zand.
    Als het in het nachthok is dan desnoods schelpenzand ,,ruikt lekker en er zit wat grit dooeheen.
    Voor de buiten kooi kun je ieder zand gebruiken ,geel zand ,speelzand ,metselzand ,of desnoods gewoon de zwarte grond waar de volliere op staan ,,daar kun je dan nog planten of gras op laten groeien.

Senior lid
    Thanks
    0
    @allen
    bedankt voor jullie input
    buiten heb ik deels steen, deels wit zand met wat brekerszand en een stukje grond met beplanting.
    het ging ook met name om het binnendeel. ik heb daar tegels liggen én op de tegels witzand, houtsnippers en wat nestmateriaal.

dat is dus wel goed. ik vond kattenbakvulling al niet zon goed idee, maar ja als beginner weet je ook niet wat handig is.

Kattebakvulling heb ik zelf gebruikt weliswaar bij duiven mijn ervaring:

Voordeel: Absorbeerd ontzettend goed
    Nadeel: Het stuift.

Als je het gebruikt, gebruik het als onderlaag. Dan valt dat stuiven wel wat mee.
    En misschien zowieso bij kleine vogels wel een duif verplaatst namelijk veel meer lucht dan een klein vogeltje.
    Als merk kan ik je Kittyfriend Extra aanbevelen.

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Binnen hebben de kwartels gewoon een hoekje met houtschaafsel, de rest zijn gewoon tegels. Buiten hebben ze nog een schaal met schelpenzand en een bak met houtschaafsel. In de winter, als ze in de binnenvolière worden opgesloten krijgen ze ook nog eens een schaaltje zand. Buiten is mijn grond van beton
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Bodembedekking?

Ik vroeg me zo weleens af wat jullie als bodembedekking gebruiken.En wat jullie´s ervaring er mee is?
    Ik heb nu stenen als bodem en daarop wat grit.Maar ik verschoon dit dan om de maand,en dan moet ik alsmaar mijn kwartelhoekje slopen en opnieuw bouwen.Waardoor ze naar mijn mening? nooit zullen overgaan tot broeden.Maar nu zat ik er dus aan te denken om hem wat natuurlijker in te richten,k vroeg ik me af wat jullie gebruiken.Ik zat nu gewoon aan zwarte aarde te denken en dan een klein hoekje met wat zand en grote houtsnippers ( Om zo een hoekje te creeeren voor mijn kwartels ) Ik gebruik verders geen planten omdat me kanarie´s toch alles tot de grond toe afbreken.Ik heb dan kunst bomen derin.

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens Bekijk Bericht
    Kattenbakvulling??? DAt hoort gewoon niet bij vogels, zoals de naam het zegt KATTENbakvulling...
    Ik had gedroogde kleine houtblokjes. Maar nu gewoon op de stenen vloer, ik heb ook gewoon een tijdje buiten aarde gehad, en dat vind ik persoonlijk beter dan als er houtbrokjes op liggen
    Je heb coccidiose korrels die goed apsorbeerd en stuift niet is ook een vulling die ze voor kattenbakken gebruiken en duiven vloeren en wij dus in alle vluchten binnenhokken broedkooien, werkt perfect, wel van Sivobird.

Forum Rechten