Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buiten voliere putters kweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Buiten voliere putters kweek

    Hallo allemaal,
    we gaan dit jaar proberen voor de eerste maal te kweken met putters en goudvinken.
    Op dit moment zitten ze allen in een voliere van 9m op 3m (zie foto's).
    Het zijn 4 koppels syberische putters en 1 extra pop. Er zit 1 agaat man tussen, de rest is wildkleur.
    Voorts een koppel noorse goudvinken en 2 koppels europese sijzen.

    Ik heb enkele vragen:
    Is dit een goede mix?
    Hoe groot de kans is dat er gekweekt wordt en is het noozakelijk om de eieren te rapen en na het 5de ei terug te plaatsen.
    Is het best de putters gewoon hun gang te laten gaan of moet je hier echt specifiek mee bezig zijn?
    Ze krijgen momenteel sinds zo'n 3 weken eivoer en de ESB3 kuur loopt stilaan op zn eind. Nestmateriaal is aanwezig sinds afgelopen weekend.

    De vakken op de foto dienen nog ingedeeld te worden, hoeveel bloemputters kan je per vak van 2m op 2m plaatsen? Kan hier ook een koppel goudvinken bij of is het beter deze apart te plaatsen in een vak?
    Veel vragen voor iemand die nog niet veel ervaring heeft (buiten het kweken van kanaries).
    Bedankt alvast voor jullie reacties.





  • #2
    Welke foto's?
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #3
      Die er nu wel onderstaan, je weet wel ..... die foto's van die BELACHELIJK grote voliere waar ik alleen maar jaloers op kan zijn.

      Wow wat een ruimte.
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        beste sammy, als ik u was en de mogelijkheid is er dan zou ik de ruimte verdelen en in elk vak 1 koppel vogels plaatsen en dan steeds een andere soort vogels er tussen. dan heb je de meeste kans op een geslaagde kweek.

        meerdere mannen van 1 soort tijdens de kweek bij elkaar in geeft vaak problemen (nu heb jij wel veel ruimte maar toch als het niet hoeft dan apart)en mocht het wel goed gaan dan heb je veel geluk maar is de afstamming niet zeker.

        dus vak 1 koppel putters vak 2 koppel sijzen vak 3 koppel goudvinken vak 4 putters etc.

        mvg,

        HJ de Graaf

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
          Die er nu wel onderstaan, je weet wel ..... die foto's van die BELACHELIJK grote voliere waar ik alleen maar jaloers op kan zijn.

          Wow wat een ruimte.
          T.....jantje da's mooi,maar goed wie het kleine niet eert.
          Je moet het ook maar bijhouden dus daar ben ik niet jaloers op maar dat is even off topic.
          Mvg,
          Kingfisher.

          Opmerking


          • #6
            Helemaal met je eens HJ de Graaf, behalve als het je niets uitmaakt of en wat je kweekt. Putters die in broedkolonies gehouden worden trekken meestal hun kroost slecht of niet groot. Sommige broodkwekers passen dit wel toe en rapen alle eieren om ze onder pleegouders te leggen en door deze groot te laten trekken. Maar of dat een goede keus/methode is? Ik denk van niet. Hierbij gaat het dan alleen om de financien.

            Mijn voorstel zou zijn om de putters koppels gewijs in de kleinere volieres te plaatsen. Een koppel putters met een koppel sijzen en evt het koppel goudvinken in de grote voliere. Hierbij zou gezien de grote van de voliere nog wel een a twee andere geschikte soorten kunnen mits voldoende nestgelegenheid aangeboden wordt.
            Trouwens gave voliere Sammy.

            Greetings Lucky


            PS putters en goudvinken samen, willen soms wel eens niet harmonieren.

            Opmerking


            • #7

              Opmerking

              Working...
              X