Mededeling

Collapse
No announcement yet.

groenling-kanarie gaan nest maken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • groenling-kanarie gaan nest maken

    Ja er is beweging de kanarie pop is voorzichtig met nestmatriaal aan het slepen.
    Moet ik nu de baby kooi met kanarie-man voorde broedkooi hangen ? of gewoon alles zijn gang laten gaan

  • #2
    Doen

    Oorspronkelijk geplaatst door oehoe
    Ja er is beweging de kanarie pop is voorzichtig met nestmatriaal aan het slepen.
    Moet ik nu de baby kooi met kanarie-man voorde broedkooi hangen ? of gewoon alles zijn gang laten gaan
    Ik zou alvast de babykooi met de kanarieman voor de broedkooi hangen.
    Als je alles op zijn beloop laat, zou het wel eens kunnen dat je niets hebt.
    Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door oehoe
      Ja er is beweging de kanarie pop is voorzichtig met nestmatriaal aan het slepen.
      Moet ik nu de baby kooi met kanarie-man voorde broedkooi hangen ? of gewoon alles zijn gang laten gaan
      Is te vroeg , je groenling man is hoogst waarscheinlijk nog niet in broedstemming , nog veel te vroeg . Doe eerst een ronde kanarie's zo heeft de groenling nog wat tijd om op zijn gemakt op gang te komen !


      ps: profiteer van het overaanbod aan paardebloemen

      Opmerking


      • #4
        Te vroeg voor groenvinken?

        Momenteel 5 nesten met bevruchte eieren van groenvinken dus die van mij zullen "vroege vogels" zijn.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door barmsijscabaret
          Te vroeg voor groenvinken?

          Momenteel 5 nesten met bevruchte eieren van groenvinken dus die van mij zullen "vroege vogels" zijn.
          kan best zijn , collega kwekers hun groenlingen nog nix .

          Opmerking


          • #6
            ps: profiteer van het overaanbod aan paardebloemen.

            Wat doe ik met paardenbloemen? ik geef wel muur en andere onkruiden en kiemzaad.
            Bv dank

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door oehoe
              ps: profiteer van het overaanbod aan paardebloemen.

              Wat doe ik met paardenbloemen? ik geef wel muur en andere onkruiden en kiemzaad.
              Bv dank
              mag de bloem volledig geven aan de vogels . bloem , stengel en bladeren .
              werkt stimulerend en goed voor de lever .

              Opmerking


              • #8
                Ik heb de vogels paardenbloem gegeven maar ik heb nog niet het idee
                dat ze het opeten.Zal van de week nog eens iets geven misschien moeten ze het wel leren eten.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door oehoe
                  Ik heb de vogels paardenbloem gegeven maar ik heb nog niet het idee
                  dat ze het opeten.Zal van de week nog eens iets geven misschien moeten ze het wel leren eten.
                  ik heb thuis ook bepaalde exemplaren waar die er nix moeten van weten maar de meerderheid doet maar 15min over de bloem ...

                  Opmerking


                  • #10
                    De kanarie heeft nu 3 eitjes moet ik nu de groenling verwijderen of kan die er rustig bij blijven.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door oehoe
                      De kanarie heeft nu 3 eitjes moet ik nu de groenling verwijderen of kan die er rustig bij blijven.
                      Het zaad van de man blijft tot 6 dagen na de bevruchting in de pop , dus de man is nu inderdaad overbodig , maar misschien als hij geen gevaard dreigd voor de eitjes of de jongen kan je hem laten ... hangt af van het karakter van de vogel ...

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                        Het zaad van de man blijft tot 6 dagen na de bevruchting in de pop , dus de man is nu inderdaad overbodig , maar misschien als hij geen gevaard dreigd voor de eitjes of de jongen kan je hem laten ... hangt af van het karakter van de vogel ...
                        Ok Bedankt. De groenling is echt heel rustig dus laat hem er maar bij.Volgende week zal ik eens kijken of de eieren bevrucht zijn.

                        Opmerking


                        • #13
                          Nu er eieren zijn zou ik wel stoppen met het geven van pinkies en dergelijke. Omdat je kans hebt dat de man hier fel van word en de pop van het nest jaagd. Ik zelf ben er niet zo'n voorstander van om de man er bij te laten maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Iedereen heeft zo zijn eigen manier.

                          Groeten Willem
                          http://www.vogelarena.com/voliere/vo...000001723.html

                          Opmerking


                          • #14
                            Helaas alles onbevrucht vandaag de eieren weggehaald.
                            Nog maar een keer proberen, de kanarie pop heeft al eens een nestje grootgebracht en de groenling is ook vader dus het zou moeten lukken.

                            Opmerking

                            Working...
                            X