Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Problemen met Hollandse Kwakers

Junior lid
    Thanks
    0

Problemen met Hollandse Kwakers

Dag iedereen,

Ik heb een groep van vijf hollandse kwakers: twee mannetjes en drie vrouwtjes. Dit ging allemaal vlekkeloos en zonder enig probleem.
    Sinds dat één van de vrouwtjes een ei heeft gelegd zitten de mannetjes achter elkaar en één van hen word echt uit de groep gesloten. Hoe komt dit? En hebben jullie misschien een oplossing voor dit gedrag?

Nog een vraagje: Hebben hollandse kwakers een echte vijver nodig of is een grote waterschaal ook al voldoende?

Groetjes.

Senior lid JohanPG's Avatar
    Thanks
    0
    Onze eenden hebben ook geen vijver, maar ze vermaken zich prima. We hebben wel een bak (+- 1 × 0,5 m) die we wel eens ingegraven hebben en met water gevuld, maar dat wordt zo snel vies dat we dat ook maar nier meer doen.

Ik denk dat de mannetjes de vrouwtjes voor zichzelf willen hebben nu het voorjaar/kweekseizoen begint...

Ik weet niet waar je woont, maar als je een mannetje weg doet heb ik wel belangstellen, want bij ons is het mannetje afgelopen week overleden.

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Eenden hebben zeker water nodig om hun verenpakje in een goede conditie te houden.

Een oude douchebak of bad kan handig zijn.
    Een schuin oplopende plank, met daarop een stukje gaas, tegen de kant aan gekit (lijmkit) vergemakkelijkt het eruitklimmen ongeacht de hoogte van de waterstand. Voor jonge eenden zeker handig.

In de afvoer kun je rechtopstaand een buis plaatsen op de hoogte waarop je de waterstand wilt hebben, een soort overloop. Bij het verschonen trek je gewoon de buis eruit.
    Als je de afvoer op een sloot of het riool kunt aansluiten kun je hem gemakklijk verschonen. (iets hoger plaatsen en ergens verderop buiten de ren uit laten komen kan ook natuurlijk)

Het regenwater van een dak zou je er ook in kunnen laten uitkomen, dan hoef je minder vaak bij te vullen of te verschonen.

Rondom de waterbak is een strookje grind (ca. 1 meter)handig, zo komt er minder vuil in het water en word het geen modderpoel eromheen.

Koppelgewijs voldeed mij het beste.

Banned
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ele Bekijk Bericht
    Eenden hebben zeker water nodig om hun verenpakje in een goede conditie te houden.

Een oude douchebak of bad kan handig zijn.
    Een schuin oplopende plank, met daarop een stukje gaas, tegen de kant aan gekit (lijmkit) vergemakkelijkt het eruitklimmen ongeacht de hoogte van de waterstand. Voor jonge eenden zeker handig.

In de afvoer kun je rechtopstaand een buis plaatsen op de hoogte waarop je de waterstand wilt hebben, een soort overloop. Bij het verschonen trek je gewoon de buis eruit.
    Als je de afvoer op een sloot of het riool kunt aansluiten kun je hem gemakklijk verschonen. (iets hoger plaatsen en ergens verderop buiten de ren uit laten komen kan ook natuurlijk)

Het regenwater van een dak zou je er ook in kunnen laten uitkomen, dan hoef je minder vaak bij te vullen of te verschonen.

Rondom de waterbak is een strookje grind (ca. 1 meter)handig, zo komt er minder vuil in het water en word het geen modderpoel eromheen.

Koppelgewijs voldeed mij het beste.
    helemaal gelijk

Forum Rechten