Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Catharinaparkiet: is dit een man en een pop?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Catharinaparkiet: is dit een man en een pop?

    Dag,

    Ik heb afgelopen zaterdag op de beurs in Joure een paartje Catharinaparkieten gekocht. Hoewel de verkoper beweerde dat het een paar is, heb ik zelf te weinig ervaring om dat te controleren. Ik heb een foto gemaakt van de staarten, zie bijlage. Is de foto goed genoeg om te bepalen of het inderdaad een man en een pop is?

    groeten, en al vast bedankt voor een antwoord,

    Sander

    PS, ik weet het de staart van de linkervogel is nogal gerafeld. Ze zitten nu in een ruime voliere, dat gaat vanzelf weer mooi worden neem ik aan.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Ik kan het op de foto niet heel goed zien.
    Maar de man heeft altijd duidelijk zwarte pennen in de staart, en de pop niet. Als je een man en een pop hebt zou je dat verschil toch duidelijk kunnen moeten zien.
    http://www.parkieten-freaks.nl/index...kiet?showall=1 hier zie je 2 duidelijke afbeeldingen van het verschil tussen man en pop.

    Opmerking


    • #3
      Danielle de linker vogel op die site vind ik trouwens niet duidelijk een man zit nog veel groen door het zwart in de staartpennen zou best wel es een pop kunnen zijn

      Opmerking


      • #4
        Ik zou het een man noemen. Omdat een pop echt bijna geen tot geen zwart heeft. Volgens mij is dit toch wel te zwart voor een pop.

        Opmerking


        • #5
          Het lijken mij 2 mannen, helaas.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            ja mij ook 2 mannen

            Opmerking


            • #7
              bedankt voor de reacties tot nu toe! Ik wilde nog graag een paartje hebben, dat worden dus 2 poppen! Ik neem de vogels misschien wel mee naar de kweker bij wie ik de poppen wil halen, die zal het in de hand dan wel zeker kunnen zeggen.

              groeten,
              Sander

              Opmerking


              • #8
                hier met een betere camera en beter licht nogmaals de 2 staarten. Rechts lijkt me sowieso een man, links ook?

                groeten, en nog bedankt voor de duidelijke link. Als je altijd zo makkelijk is heb ik sowieso 2 mannen...

                groeten,
                Sander
                Bijgevoegde Bestanden

                Opmerking


                • #9
                  Duidelijk 2 mannen.

                  Opmerking


                  • #10
                    de rechter is duidelijk een man..

                    heb je ook foto's van de kop,of kun je zien of er een verschil is in breedte van de snavel..
                    Groeten Petro

                    Opmerking


                    • #11
                      volgens mij ook twee mannen. Vrouwen hebben geen zwarte punten aan de veren.
                      Groetjes, Peruchke

                      Opmerking


                      • #12
                        rechts zeker een man. linker twijfel ik, zou best een pop kunnen zijn.
                        Je zou anders een dna test ertegen aan kunnen gooien?

                        Groetjes: Caroline.

                        Opmerking


                        • #13
                          Catharinaparkieten Studie Groep

                          Kom met je vogels (of duidelijke foto's) naar de open Babyshow in Roosendaal op 21 April a.s. in "Huis ten Halve", en de daar aanwezige kwekers en keurmeesters zullen je vraag beantwoorden.

                          meer info : Http://www.catharinaparkietenstudiegroep.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X