Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ei leggen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ei leggen

    heb al op de forum en online gekeken maar kan nergens een antwoord vinden. Ik zit via skype me pop te bekijken maar is al meer dan 1,5 uur bezig om een (denk het) ei te leggen. duurt het altijd lang? mij lijkt het dat het toch binnen een uur max gedaan moet zijn (en nee ik heb zelf nog geen kinderen )

  • #2
    is nu al iets van 2 uur bezig. komt het wel eens voor dat een ei er niet uitgaat?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door stormeagle
      is nu al iets van 2 uur bezig. komt het wel eens voor dat een ei er niet uitgaat?
      als een pop niet in goede conditie is, kan het zijn dat een ei er slecht uit wil komen.
      probeer wat (sla)olie op haar cloaca te doen.
      het eitje eruit proberen te drukken wordt AFGERADEN omdat ze als het eitje in haar lijfje knapt kan overlijden.
      een behandeling van koud naar warm wil ook nog wel eens helpen.

      Opmerking


      • #4
        Bedankt ik ga het eens proberen. Het koud en warm behandeling bedoel je met koud/warm water of eigelijk de globale temperatuur lager en hoger zetten?

        jammer genoeg heb ik nog niet de ervaring om te zien wat goede conditie is. Ze is niet in de rui geweest en heel actief (zit in een grotere kooi een kleine maand geleden). Plus extreem bezig geweest met vliegen en bewegen. Ze zit altijd op 1 poot te slapen en krijgt voldoende rust en zonlicht.

        Ze is wel al een 2 of meer keer uit nest gegaan (kan helaas niet zien of ze water ging drinken). Ze is wel al een paar keer gevoederd door het mannetje.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door stormeagle
          Bedankt ik ga het eens proberen. Het koud en warm behandeling bedoel je met koud/warm water of eigelijk de globale temperatuur lager en hoger zetten?
          met water, maar oppassen dat het vogelhuidje niet te heet wordt.
          daarna een heel warme omgeving / ziekenkooitje.
          ik zou eerst proberen met olijf- of slaolie.

          Opmerking


          • #6
            toen ik thuis kwam had ze de ei gelegd. Ze zag er wel erg moe uit maar wel zonder hulp van de mens.
            Volgende hoop ik toch wel dat het makkerlijker voor haar word

            Opmerking


            • #7
              Als het haar eerste keer was, zal het in het vervolg wel gemakkelijker gaan.

              Opmerking


              • #8
                ze heeft in jan gek genoeg een kapot eitje en een soort vlies wat leek op een niet afgemaakt eitje. Maar het is het eerste eitje die heel en gaaf eruit ziet. Nu hopen dat het bevrucht is.

                Opmerking


                • #9
                  Als je nu nog eens zoiets hebt kan ik je maar 1 ding adviseren : GEDULD.

                  Ook bij mij ontbreekt het daar te vaak aan met wat onbevruchtte eieren tot gevolg. Alles valt of staat bij het kweken van vogels bij goede verzorging en geduld.
                  http://wiggel.skyrock.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    heb ook geduld. Zie liever dat de natuur het doet dan dat ik help. Vooral omdat het de eerste keer is.
                    Vind wel mooi dat het mannetje af en toe voedsel brengt.
                    Weet iemand wat ongeveer de duur is tussen het volgende ei? is dit iets van een dag ertussen?
                    Ze is net van nest gegaan en zie dat er een 2de ei lig. Neem aan dat er elke dag een ei zal zijn

                    Opmerking


                    • #11
                      Elke dag een ei, echter meestal maar 4 dagen achtereen.

                      Opmerking


                      • #12
                        Ja normaal gesproken elke dag een ei, bij mij meestal 's morgens rond de klok van 07.00 uur. Vaak tot 4, 5 of soms 6 eieren. Nog wat: Als een ei dwars zit en je gaat de vogel "helpen" loop je het risico dat bij het vangen het eitje kapot gaat. Een kapot ei in, of half in een vogel wordt meestal een dode vogel.

                        Opmerking


                        • #13
                          ze heeft er nu 2 gelegd en aan haar lichaam te zien die klopt net als een hart is de 3de alweer op komst. Kan het gister niet zien of er in de ochtend (net als vandaag) al gelegd is. het lijkt erop dat ze van 9 tot 5 aan het leggen is. Is wel een werk mentaliteit maar het is ook een aparte pop.

                          Opmerking

                          Working...
                          X