Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere In Buis | Wk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Voliere In Buis | Wk

    quote van winterkoning naar aanleiding van topic aluminium voliere;

    zou gij ook eens zoiets kunnen tekenen van een buitenvoliere maar dan van pijp.
    zeg een voliere van 12 m lang en 6 meter diep/breed. ( ik heb het dus nog niet volledig opgegeven maar zo'n kleintje moet ik nog wel aan kunnen denk ik, nu zo zonder vogels is het toch wel erg stil achterop en ik verveel me te pletter).

    hoe zou jij dat zien?
    welke materialen ? (dikte van pijp)
    gewichtsbelasbaarheid? ( regen/ijs/sneeuw en wind belasting).
    kostenberaming.
    hoe zou jij dat zien om gewoon dubbeltjesgaas erover te spannen? (netten/nylon) is niks i.vm. ongedierte.
    dus denk aan vakverdeling in dak etc.
    zou jij dan getoogd nemen of recht dak ?
    ik heb ook wel eens ergens gezien dat ze gaas hadden zoals het gaas is van een (auping) bedbodem ( zijn de gaatjes rond en max 10 mm breed) en dat gaas is natuurlijk rekbaar/flexibel).
    etc. etc.

    einde quote.

    Hi winterkoning,

    Mmm in buis.... dat kan. Wat mij dan het eerste te binnenschiet is het zogenaamde kee klamp (KEY-CLAMP) systeem. Dit heeft een zeer uitgebreid koppelsysteem van buis, eigenlijk vergelijkbaar met de nylon koppel systeemblokjes voor aluminium maar dan in staal. (gegalvaniseerd).
    zie foto voor het systeem.

    De rest moet ik tuurlijk even over nadenken, volgt dus.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    dank je wel Peer.
    ik ga met spanning afwachten hoe jij tegen zo'n volieretje aankijkt.
    heb je dat type gaas nog gezien? ( in die andere topic)
    dat gaas kan men zeer goed spannen volgens mij en dan zou je denk ik alleen maar weerhaakjes of puntjes op de pijp hoeven te hebben om het aan elkaar te bevestigen.

    nou ja doe je best en nogmaals bedankt alvast.
    mvg

    Opmerking


    • #3
      Een Voorzetje

      Bijgaand als voorzetje, dus niet helemaal in detail met buisklemmen getekend e.d. maar meer als ideetje.

      Los van de fundering - bodem e.d. moet je globaal op de volgende kosten rekenen bij een buisdiameter van 27 mm. Bij een diameter van 42 zijn de kosten + 20% en 48 is ongeveer gelijk aan 42.

      1. buis, 164 m1 - circa € 4,00 p/m1 € 656,00
      2. gaas, 200 m2, circa € 6,00 p/m2 € 1200,00 , dubbeltjes gaas
      3. klemmen, 60 stuks, gemiddelde prijs € 7,00, € 420,00
      4. post kleinmateriaal € 200,00

      Totaal € 2.500,00

      Dit is vanzelfsprekend exclusief arbeid.


      Opmerking


      • #4
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Bouwen boven de 3 m1. m

          Beste Ben,

          Opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.
          Volgens mij is het zo dat tot 3 m1 in dit soort gevallen (bijzondere omstandigheden uitgesloten) vergunningsvrij is. Hoger kan ook vergunningsvrij zijn omdat dit geheel afhankelijk is van het betreffende bestemmingsplan.
          De algemene regel met betrekking tot de vergunning is wel altijd dat de voliere voor prive-gebruik dient te zijn. Eventueel dient men een omgevingsvergunning aan te vragen.
          N.B. e.e.a. dient natuurlijk wel altijd in verhouding te zijn maar ik ga er van uit dat WK geen voliere gaat bouwen van 6 bij 12 in een achtertuintje in Amsterdam van 6.50 bij 13 meter.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
            .
            N.B. e.e.a. dient natuurlijk wel altijd in verhouding te zijn maar ik ga er van uit dat WK geen voliere gaat bouwen van 6 bij 12 in een achtertuintje in Amsterdam van 6.50 bij 13 meter.
            geen doorzakkend gaas. ( dus ik denk dat je "vakken"moet gaan maken van dak met een afmeting van 1x1 m of iets denk ik).

            als "we"dit klaar hebben gaan we pas aan wanden denken,want ik wil de helft 1 zijwand en 1 achterwand dicht hebben met bv groene sandwichpanelen die ik over de buizen wil laten zakken.
            maar dat zijn dingen voor later,
            laten we beginnen aan de "Top", dan werken we zo naar beneden.
            oke?
            bedankt alvast.
            zal wel een papier schetsje/krabbeltje maken van hoe of wat. t.z.t. want we hebben met schuine helling te maken etc.

            mvg

            Opmerking


            • #7
              tip

              Denk ook aan eventuele rukwinden. T.b.v. de dichte wanden.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                Denk ook aan eventuele rukwinden. T.b.v. de dichte wanden.
                moet je ff waarschuwen wanneer dat is henk, dan ga ik ff buitenstaan
                oei en foei wat zeg ik nu toch weer?
                solly.

                Opmerking


                • #9
                  Vriendelijke groeten,
                  Henk3.

                  Mijn website:

                  Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    ja kan ook niet serieus zijn

                    heb ook wel eens lol in mijn leven
                    hoe vaak heb jij seks dan in de week?

                    ik bijna elke dag.

                    bijna op maandag
                    bijna op dinsdag
                    bijna op woensdag
                    bijna op donderdag
                    bijna op vrijdag
                    bijna op zaterdag
                    bijna op zondag


                    hahahahaha
                    mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      snel weer terug on topic anders krijg ik van robke op mijn falie

                      zijn uiteraard vodjes maar dan heb je een richting van idee van denken ( maar het mag/kan ook helemaal anders natuurlijk)



                      achterkant moet dus sowieso beloopbaar zijn i.v.m het willen snoeien van de coniferenhaag (dus mag ook een rand/strook zeg 50 tot 100 cm )dicht zijn om erover te kunnen lopen).
                      en dit is zeg maar het concept van de dichte wanden:



                      dit materiaal wil ik gebruiken zeg maar voor de dichte wanden:





                      en de doorkijk gedeeltes komen we dan nog wel op ,peer je moet gewoon de voliere in vakken zien/uitwerken.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Tja

                        wk:
                        snel weer terug on topic anders krijg ik van robke op mijn falie

                        --------------------------------------------------------------------------------
                        Is ook beter, en wat is't met de zaterdag dan?

                        Kooi vlucht, dat wordt een hele toer om dat zonder spantwerk in de lucht te houden. Spankabels gebruiken er overheen?
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          uiteraard komen spanten erin henkie, maar het dak.............dat is voor mij vooral de kopbreker.
                          en het gaas spannen, want dit moet strak

                          Opmerking


                          • #14
                            Kijk hier eens ,,en dan bij gallerij /bouw volliere.
                            This website is for sale! bosruitervogelspeciaalzaak.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, bosruitervogelspeciaalzaak.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                              Kijk hier eens ,,en dan bij gallerij /bouw volliere.
                              http://www.bosruitervogelspeciaalzaak.nl/
                              ik ken jack en zijn voliere's maar al te goed en dat wil ik dus net niet hebben zo.( het is mooi en zo hoor maar voor mij ongeschikt).


                              peer om wat duidelijkheid te scheppen heb ik een oude foto opgezocht en op dit stukkie grond wat naast mijn huis ligt wil ik zeg maar dat grasgedeelte gaan benutten die aluminium kweekboxenrij is allang weg,( waren er 25 geloof ik en ik zie dat de tussenschotten er op deze foto uitwaren, ik had dus tussenschotten en deurpanelenpanelen van aluminium gemaakt om te kunnen varieren in afmetingen van boxen of als er een soort zich misdroeg i.v.m. nestverdedigen of zo dan ging tussen schotje erin en hadden ze een apart gedeelte voor zich, maar dit was in de ijsvogeltjes tijd geloof ik maar kan ook heel goed zijn dat ik er wat anders in had toen,bv. uilensoort of stellopers,ik weet het eigenlijk niet zo goed meer ,dus ? maar zat er maar 1 koppel in, anders hadden er wel tussenschotten in gestaan, want ik hou ervan om vogels apart op te kooien), die koivijver is allang weg , al dat hout is allang weg ,echter die coniferen haag ( dat stuk naast gras is blijven staan) :



                              mvg

                              ps: dat/die dakcontructie was toendertijd erg innoventief want dat moest toen dus ook "zweven" als er geen tussenschotten/panelen in/onder stonden. ( en dus sterk genoeg zijn voor belasting van water/sneeuw,wind etc).

                              Opmerking

                              Working...
                              X