Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere In Buis | Wk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
    De specificatie, daar bedoel ik mee de dikte van het staal waar het spant mee gemaakt is. Dus koker ?40 * wanddikte 3 mm, de verbindings diagonalen dikte. Met die specificatie kan dan vervolgens de belasting van het spant worden berekent.

    Bijgaand de doos, voor de duidelijkheid;

    Opmerking


    • #77
      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
      ....en ik dacht dat je echt overal verstand van had Ton..... in deze heb je toch geen gelijk.
      In principe....met een kleine maar....is de druk overal (dus naar links, rechts en beneden, gelijk) in de praktijk zal de druk naar beneden iets hoger zijn.

      Meneer Pascal is verantwoordelijk hiervoor.

      Peer
      Klopt niet helemaal.
      De druk (tegen de zijwand)is afhankelijk van de hoogte van de vloeistof ,en is dus onderaan groter dan bovenaan.
      Of een wand schuin of recht is maakt niks uit.

      Opmerking


      • #78
        schuine kant is ook niet voor het water (waterdruk) , en dan is die schuine kant wel heel belangrijk maar ik ga daar niet over in discussie ( heeft toch geen nut namelijk).

        @ peer, laat die bak maar schieten, "we" verzinnen wel wat anders. (is ook nog helemaal niet zo belangrijk ................meer).
        waterpartij zal ik op een ander plek gaan doen,zonder dat de constructie daarvan te lijden heeft.

        groeten

        Opmerking


        • #79
          nou ik vind het helemaal geweldig...........zeker voor "iets"wat ik toch al uit mijn hoofd heb gezet

          gaat het toch anders doen.

          groeten.

          Opmerking


          • #80
            Mijn ( en niks meer dan dat) mening:
            Ik zou toch om de 2 meter palen zetten (als de draag"balken" -overdwars- in schaal zijn getekend) voor een goede onderstutting van ELKE dwarsbalk van het dakgedeelte. En de dwarsbalken echt dicht bij elkaar leggen. Beter overdrijven, dan een dak plat op de grond.
            Mijn collega heeft het deze winter meegemaakt. Hij had zelf om de 2 meter steunbalken, maar toch.... sneeuw weegt HHEEEEELLL veel meer dan men denkt.

            Voor de druk van water, kan je onderaan een spanijzer gebruiken, rondom. spanijzers zijn niet duur en houden al snel krachten tegen tot 750kg en meer...
            Heb ik zelf ook gebruikt voor mijn koivijver die tot 1meter wateroppervlak boven de grond zat... (vorige tuin )

            Opmerking


            • #81

              Opmerking


              • #82
                super!

                Da's natuurlijk een hele mooie basis WK, 90 panelen kan je wel wat mee lijkt me.
                denk dat met deze materialen heel veel van het oorspronkelijke plan ook nog steeds overeind kan blijven...maar met inzet van de panelen dan.

                groet,

                Peer

                Opmerking


                • #83
                  Hoe zit het eigenlijk met de bouw van de voliere?

                  Opmerking


                  • #84
                    Tsja...

                    Zoals bij veel dingen in het leven is het bij dromen gebleven (volgens mij). Maar dat maakte het project niet minder mooi.

                    Opmerking


                    • #85
                      Vriendelijke groeten,
                      Henk3.

                      Mijn website:

                      Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                      Opmerking


                      • #86
                        www.veugelkoer.be Voorlopig nog non-actief

                        Opmerking

                        Working...
                        X