Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 70 van de 86

Onderwerp: Voliere In Buis | Wk

Stamgast
    Thanks
    0
    hoi ele,
    ik heb het over rvs of aluminium hé is anders dan zink of wat dan ook.
    ik heb jaren lang koi's gehouden en gekweekt als je in het begin van deze topic kijkt (bericht 15) dan zie je een foto van 1 van mijn vijvertjes naast die vijver zie het bankirai hout (aan graszijde) daaronder zat een rvs filter ingewerkt deze was een meter of 5(denk ik) en nooit enige vorm van last gehad van roest ,lekkage of werking (anders zouden bv. mijn vaste pvc pijpen ( van rond 50 tot 1250 ) wel zijn afgescheurt zijn geweest

die filters werden gemaakt bij dat bedrijf waar ik dus contacten heb,over werking etc daar ben ik niet zo bang voor.

epdm van "vroeger" gaf bij een constante waterbelasting een soort "gas"af in het water gedurende veel jaren. ook konden juist in de hoeken de gefhönde lassen gaan werken en scheuren door de constante druk.

maar goed.

zoals gezegd die bak is niet heilig en materiaalkeuze van bak ook niet, kan het nog altijd van epoxy maken ook hé ,kan ik elke vorm maken die ik wil,is een kwestie van verband leggen en smeren, en is ijzersterk.

maargoed die "bak" is eigenlijk "afwerking"al , breng het eigenlijk nu alleen maar naar boven omdat er rekening mee dient te worden gehouden met stevigheid aan voorzijde. ( ik kan niet achteraf dadelijk gaan zeggen ,ohja moet "iets"steviger allemaal omdat.................).

groeten.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

een en ander.....

Het zal uiteindelijk, als het allemaal doorgaat, ook een beetje aan de pecunia's liggen denk ik?
    Wat nu getekend kost al een lieve cent...maar da's misschien ook zorg voor later.
    Bij de deur zit ik, als er zo'n waterbak toch wel met een probleempje denk ik.
    De deur komt in het laatste (eerste) vak en dat betekend dat de 'vijver' dus niet over de volle lengte gebouwd kan worden. Een half vak minder dus. Dit betekent natuurlijk een enorme druk op het kopschot. Is allemaal wel stevig te maken maar het wordt wel een heel bouwwerk op die manier.

Da's dus eventueel puntje om over mee te denken!? Is er overheen een optie? Lastig natuurlijk.
    Ander punt om alvast over na te denken is de dakbelasting, waar laten we het regenwater.....ik heb nu afschot naar achteren, wil je het regenwater opnieuw gaan gebruiken voor de planten in de voliere, ....wordt het gehele dak water dicht...?

Peer

Stamgast
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peerpm Bekijk Bericht
    Het zal uiteindelijk, als het allemaal doorgaat, ook een beetje aan de pecunia's liggen denk ik?
    Wat nu getekend kost al een lieve cent...maar da's misschien ook zorg voor later.
    ja en nee die pecuniaboom is enige tijd geleden wel omgewaaid tijdens de laatste storm maar......................ik heb nog wel wat kunnen bewaren,ik heb het in een klein potje zitten maar......................( verkoop van al mijn vogels).

ik zal i.d.d. keuzes moeten gaan maken, maar geen compromissen
    die voliere zal en mag een lieve duit gaan kosten maar.............dat interesseert me niet zo heel veel, hij moet goed zijn dat is wat mij interesseert. en wat je wel merk Peer is dat ik nooit over 1 nacht ijs gaat en haast heb ik ook al niet meer ( op dit gebied dan hé,op andere gebieden gaat het me niet snel genoeg), al doe ik 5 jaar over het bouwen van die voliere .( vanwege de eventuele afwezigheid van de nodige pecunia's).

maar gezondheid hé dat is eigenlijk het discussiepunt (als het aan mij ligt dan staat op 5 minuten de eerste staander, als je begrijp wat ik bedoel).

dat zijn dus bepalende factoren zeg maar.

Ander punt om alvast over na te denken is de dakbelasting, waar laten we het regenwater.....ik heb nu afschot naar achteren, wil je het regenwater opnieuw gaan gebruiken voor de planten in de voliere, ....wordt het gehele dak water dicht...?

Peer
    dak gaat dicht , afschot zal naar bovenkant dijk lopen, het komt dan terecht in de coniferenhaag, via de coniferenhaag zal het naar beneden komen, komt de voliere vrij van de grond te staan zal het er min of meer onder door lopen, en anders zal het in de grond lopen die in de voliere ligt (planten moeten ook water hebben).
    nee Peer daar hou ik me nog niet zo mee bezig puur uit het feit dat een daggootje zo gemaakt is natuurlijk, een pijpje oppervlakkig ingraven en het gaat dan zo naar de sloot geleid worden (mag wel weer niet maarja.............).

wat mij bv. meer bezig houd is het aantal vakwerkspanten/staanders, ik moet plaatsen om de boel niet te laten inklappen, ik plaatst er liever 1 teveel dan 1 te weinig.
    hoeveel staanders ik moet plaatsen om bv. zo'n vijverbak tegen te kunnen houden qua druk .(word dit hopeloos dan schrappen we die bak, simpel zat een diepe kuip met wat visjes erin kan ook al volstaan zeg maar voor bepaalde vogelsoorten, ik bedoel maar te zeggen, gaat het ene niet dan doen we het andere, gaat dat andere ook niet dan gaan we een andere soort houden waarvoor dit allemaal niet vereist is zeg maar).
    makkelijk zat, ik zit niet aan 1 soort vogel vast, maar moet bv wel met maaswijdte rekening houden want vandaag zit er een stellerarend in en ben ik dat zat kan het zomaar zijn dat ik er een goudhaantje in wil gaan houden, snap je?

maar ik denk dat we al aardig op weg zijn hoor , dakwerk zijn we al uit (mischien nog de discussie over hoeveel spanten , of eventuele extra dragers te plaatsen voor de polyplaat ?)
    achterwand zijde 2 en zijwand zijde 1 zijn we al uit.
    het is nu nog voorkant zijde 4 en zijkant zijde 3 vanwege zicht etc. ( want ja wil toch ook vanaf mijn dan nieuw aan te leggen terrasje wel wat kunnen zien dus niet alleen maar staanders bv)

groeten

ps: geloof me , wat ik in mijn kop heb , heb ik niet in mijn kont.
    ook nu weer kan ik je verzekeren dat ik geen onzin berichten plaatst , de intensie is er (of het gaat en mag is een tweede).
    tot nu toe is alles wat ik wilde gelukt en dat zal ik proberen te blijven volhouden. soms kwestie van lange adem en geduld ( bijna net als vogeltjes kweken zeg maar hahahahaha).
    wat ik gewoon wil bereiken zeg maar met deze topic is uiteindelijk een "droomvoliere" die bestaat (op tekening i.i.g.) en dat daarover is nagedacht door mensen zoals jij, samen zullen er bepaalde hordes of keuzes gemaakt gaan worden en dat is nu veel makkelijker geworden.( aan de hand van de tekeningen).
    bij alle andere voliere's werd er gebouwd met een doel (bepaalde vogelsoort o.i.d.) maar dan ging dit altijd verder zonder plan, de voliere evalueerde in het proces en het eindresultaat was altijd afhankelijk van wat bv. de bouw ons bood ( bv: oh wilde eigenlijk een houten dakrand, maar dit trespa zal ook wel volstaan.........op die manier zeg maar.........snap je wat ik bedoel?).

of hier PB aluminium dit is het .....................maak er wat van, de eisen waaraan het moet voldoen ? nou dit dit en dit ........doe je best. wanneer is het klaar ?

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

duidelijk!

Weer hoop extra info WK waar ik verder mee kan!, komt allemaal goed....!

Ik zal de komende dagen proberen een meer compleet plaatje te gaan maken, stap voor stap natuurlijk.

Misschien nog even iets om over na te denken is eventueel de toepassing van glas (bij een aantal panelen bijvoorbeeld aan de terraszijde en eventueel ook op de lange zijde. Dit is natuurlijk de mooiste manier om de vogels te bekijken! Hoe sta je hier tegen over i.v.m. de 'veiligheid' voor de vogels, van binnen maar ook van buitenuit?

Nog een detail; is het misschien iets om na te denken over de fotografie.....ik zat wellicht te denken dat het niet altijd handig is om bij het fotograferen altijd in de voliere te gaan, dit i.v.m. verstoring. Wellicht kunnen we in de buitenzijde voorzien dat er op een aantal plaatsen een soort van 'camera-luiken' komen als je begrijpt wat ik bedoel?

Laatste is natuurlijk heel erg klein detail......maar vind nu eenmaal leuk om ook over de kleine zaken na te denken.....

Peer

Stamgast Henk3's Avatar
    Thanks
    466

reaktie

Nog een detail; is het misschien iets om na te denken over de fotografie.....ik zat wellicht te denken dat het niet altijd handig is om bij het fotograferen altijd in de voliere te gaan, dit i.v.m. verstoring. Wellicht kunnen we in de buitenzijde voorzien dat er op een aantal plaatsen een soort van 'camera-luiken' komen als je begrijpt wat ik bedoel?

Laatste is natuurlijk heel erg klein detail......maar vind nu eenmaal leuk om ook over de kleine zaken na te denken.....

Peer
    Denk dan ook even aan een plek voor een weggooibak voor mislukte foto's. Ha, ha.
    Vriendelijke groeten,
    Henk3.

Mijn website:

Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

Stamgast
    Thanks
    0
    geweldig toch weer allemaal hé henkie? heppie lol ? hahahahaha
    spot er maar mee hahahaha
    wacht maar af er komt een dag dat er iemand tegen mij zegt, goh goed gedaan joh ,mooie foto's maak jij. (later als ik groot ben).

glas panelen vind ik opzich super maar......................veiligheid van vogels komt dan in gedrang zowel de eigen vogels als de buitenvogels , glas zal het er allemaal ook niet lichter op gaan maken. dus niet ideaal.

als die voliere er staat heb ik toch geen luikjes nodig , wat ik dan nodig heb is zoals altijd wat T.L.C voor de vogels en een vast plekkie in mijn voliere om te gaan zitten genieten en de vogels zullen zich al snel niet meer aan mij storen, als jij doel op nestfotografie , tja dat doe ik niet meer ,men bekijkt het maar. ( men weet het toch altijd beter , men kweekt altijd beter ,men.....bla bla bla...........blablabla.....ik ga voortaan dingen zeggen en geloofd men mij niet ? helemaal geweldig toch? ik kan er niet meer mee zitten, want wat ik ook doe of bewijzen kan.......................het is toch nooit goed, zelf kan en weet men het allemaal veel beter........prima........laat maar zien zou ik dan zeggen,ik doe het niet meer).
    als ik bv holenbroeders gaat houden komen er toch camera's te hangen in de blokken of nestkamers, maargoed dat is allemaal ver van mijn bed show op het moment, eerst maar tekenen dan bouwen en dan eventueel de eigen vogels fotograferen vind je ook niet?

en anders hebben we nog altijd de fotokooi hé peer.

we moeten niet op hol slaan, stapje voor stapje.

groeten.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

yep!

Stapje voor stapje WK, tuurlijk!

Brainstormen altijd leuk, vandaar!......

overigens.....'we' hebben veel volgers als ik zo zie.....1500 'hits' in 2 dagen...niet slecht!

Pas op je woorden dus!

Peer

Stamgast
    Thanks
    0
    Stapje voor stapje WK, tuurlijk!

Brainstormen altijd leuk, vandaar!......

overigens.....'we' hebben veel volgers als ik zo zie.....1500 'hits' in 2 dagen...niet slecht!

Pas op je woorden dus!

Peer
    ik weet niet hoe je zoiets kan zien ,maar dat maak me ook niet uit hoor.
    ik ben dat soort "aandacht" wel gewend, alles wat ik zeg of doe word altijd met een loep bekeken, kan er niet meer mee zitten, echt niet.

echt oppassen doe ik nooit ( of althans te weinig) ,ik zeg wat ik denk en soms heb ik daar dan wel weer spijt van dat ik me weer heb laten gaan of me "erin" heb laten trekken, maar ja aard van beesje en nog wel wat cliche's . maar ook daar zijn weer oplossingen voor .

maar gelukkig ......... het is al zoveel minder ,maar ik hou zo weinig tong over hoor ,blijf maar bijten ( elke dag weer) en dan zo af en toe ....................moet het er ff uit.

zolang jij tegen de aandacht kan ,gaan "we"door met het creeën van de voor mij geschikte voliere, eentje die tot mijn dood toe plezier moet gaan brengen zeg maar, en als er geen vogeltjes meer in gehouden mogen worden ga ik er tomaten in kweken

luchtig houden was het toch? grapje hier en daar hahahahahaha

groeten.

nb. ik ga nu weer mijn dochter ophalen, ze kan wel alleen hoor maarja , die inval juffen van tegenwoordig hé ,oei oei eentje met mooi donker rood haar en een lichaam...........................ik zou willen dat ik weer op school zat (bijna dan hé bijna).
    ik heb plotseling veel vragen voor de juf hahahahaha

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

nou dan....

zonder gaas om de tekening een beetje duidelijker te maken.......

Stamgast
    Thanks
    0
    jij heb er weer zin in zie ik, ik ben nog steeds aan het nadenken over het hoe of wat.

over de tekening tot zover:

de linker zijwand moet natuurlijk dicht.
    aan de voorkant bovenin mis ik nu de vakwerkspanten over de gehele zijde aan de voorkant, de vakwerkspanten werden dan rondom afgewerkt d.m.v. een boeiboord/zetwerk.
    de vakwerkspanten zijn nu getekend met een h.o.h. afstand van 2 meter,dat is teveel, moet om de meter worden i.v.m. doorbuigen van polycarbonaatplaat en voor het feit dat ik er aan de ene kant overheen moet kunnen lopen om te snoeien.

de bak..........ik denk dat ik dat idee moet laten vallen,ik ben bang voor teveel druk op de voorkantzijde.

bedankt weer voor de moeite, "we"blijven nadenken erover,het hoeft niet af nbinnen een jaar. goede voorbereiding is het halve werk is mij wel eens gezegd.
    groeten

Pagina 7 van de 9 EersteEerste ... 56789 LaatsteLaatste

Forum Rechten