Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voliere In Buis | Wk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31

    Opmerking


    • #32

      Opmerking


      • #33
        Aangepaste Tekeningen

        Beste Winterkoning, en anderen,

        Bijgaand de aangepaste tekening.
        Ik heb denk ik alle onderdelen als aangegeven er inzitten. Wel heb ik op basis van het eerder tekenwerk en de schetsen toch wat aanpassingen gemaakt.
        omdat de dimensies en uitgangspunten nu anders zijn denk ik dat schoren en staalkabel allemaal wel wat minder kan. Immers de construcutie ligt vrij ingesloten en de overspanningen zijn nu maximaal 250 cm. In mijn optiek moet het zo kunnen. Als er op de voliere gelopen word aan de achterzijde is het wel van belang de steigerplank goed over 3 buizen te verdelen. Eventueel kan er nog een extra dwarsligger in het vak van 1 meter worden geplaatst. Schoren zou ik daar niet doen, niet noodzakelijk en ook storend i.v.m. uitwerpselen en zichtlijnen wat mij betreft.

        benieuwd naar de opmerkingen,
        Suc6,

        Peer



        detailblad;




        Opmerking


        • #34
          Netjes.
          Ben benieuwd hoe het gaas wordt verbonden met de buizen en spandraden.
          Heb het wel gezien bij grofgazige hokken voor bijv. uilen ed. maar nooit voor "gewoon" gaas

          Opmerking


          • #35
            verbinden gaas

            In mijn optiek, Zwartkopje, kan dat 'gewoon' met bijvoorbeeld met binddraad of met metalen kabelbinders (Tyraps-Tie wraps) bijvoorbeeld.

            Peer

            Opmerking


            • #36

              Opmerking


              • #37
                dit idee zeg maar, wat denk jij daarvan Peer?




                en dan kan ik de randen evt. na bespannen met gaas een mooie strook bv.groene trespa ( is onderhoudsvrij) langs de bovenkant maken ( om die element hoogte weg te moffelen),rondom de voliere.( uhh zijde 3 en zijde 4 dus).

                zou ook wel een goed idee kunnen zijn toch? op deze manier.

                kijk maar eens wat jij ermee kan.
                dat andere is ook een zeer goed concept ,maar wil toch ook graag dit zo eens afgebeeld zien in 1 van jouw mooie tekeningen.

                dan zou ik de poly platen dwars op de dakelementen leggen en bevestigen, kost me wel extra plaat maar denk dat dit steviger werkt.(kruislings).
                dus dan heb ik nodig 12 x polyplaat 1m x 5m en twaalf dakelementen en voor 60 vierkante meter gaas.
                dan zou dak klaarzijn als geheel (ja die schroeven en dopjes nog natuurlijk om de platen te bevestigen en het gaas aan elkaar vlechten met klemmetjes of een rijgdraad en dan nog aan elementen bevestigen op de 1 of andere manier...........tyre wraps?????).

                let op, ik heb tot nu toe alleen eigenlijk over het dak alszijnde 1 geheelhet bedrag wat er met deze constructie gemoeid is ligt rond de 1500 euro ,daar heb ik naar geinformeert (is dakelementen+ polycarbonaatplaten +bevestigingsmiddelen).
                schrok ik wel een beetje van maar die poly kan volgens mij echt nog wel een stukkie goedkoper, desnoods tweede handsplaten kopen.


                maar nogmaals het moet goed zijn, komen geen zebravinken in die je voor 2,5 euro kan kopen.(niet gaan steigeren is voorbeeld, er is niks mis met zebravinken en hun prijs)

                ook de hoogte mag/kan nog gaan varieren. ( ben ik niet zo aan gebonden zeg maar, wel is het goed dat je met die maten waarmee je nu werkt als uitgangs punt hebt).
                en zeker als het dit zou worden dan moet onderkant dakelement op het laagste punt 2m zijn (wil niet meer hoeven te bukken in voliere zeg maar)
                ik bedoel de voliere mag straks gerust 10 m x 6.05 m of 10.07 x 6.02 worden ofzo ,dat maakt me niks uit ,ik heb die ruimte /speling
                de zij wanden waar ik straks moet doorheen gaan kijken komen we nog op (de details), evenals de "speciale" bodemplaat van voliere ( juist ja wil hem dus helemaal rondom "afgesloten" hebben en toch mijn beplanting etc erin kwijt kunnen ) met daarin verzonken de rvs vijverbak en filter/pomp etc.

                bedankt weer
                mvg

                Opmerking


                • #38
                  Denk wel aan de sneeuwbelasting,10 cm sneeuw weegt zo,n 20 kilo.
                  Dacht dat de veiligheidsnorm uitgaat van 35 cm wat soms kan vallen,dan ligt er 70 kg de meter.x60 is dat 4200kg op het totale dak.
                  Zou in ieder geval een paar stempels achter de hand houden.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #39
                    Veel info, en dus maar nieuw plan.

                    Beste WK,

                    Dat was een heel verhaal. Een paar zaken op een rijtje.

                    1. vakwerkspant lijkt me heel erg geschikt, zeker voor die prijs. Ik zou dan wel het concept 'staal en buis' loslaten. In onderstaande tekeningen verder uitgelegd.
                    2. uittrekstaat; (overzicht onderdelen), ik wil dit best voor je maken maar als je ok vind eerst iets concreter het plan maken dan kan het in 1 keer goed opgezet worden. Ik weet niet of je met excel overweg kunt?, ik zal een rekenspreadsheet plaatsen zodat mensen er in het vervolg ook iets mee kunnen.
                    3. jouw schetsen; duidelijk!
                    4. mijn tekening; zie opmerkingen. Ik ben dus nu afgestapt van het ronde staal om de reden dat dit eigenlijk in combinatie met de vakwerkspanten niets toevoegt. Larixhout daarentegen is oersterk, onbehandeld, en qua prijs heel schapelijk. Grootste voordeel is dat alles er veel makkelijker aan bevestigd kan worden, en , maar da's persoonlijk vind ik het heel erg mooi.








                    Benieuwd naar de reacties.
                    Peer

                    Opmerking


                    • #40
                      aanvullende details



                      Opmerking


                      • #41
                        ja ja

                        hahahaha je zal wel gek van me worden Peer.
                        maar ik ga nooit over 1 nacht ijs en wiul altijd meerdere opties open houden, en de aanvullingen/denkwijzes van andere meenemen in de evt. beslissing.

                        alleerst wederom ................bedankt weer, dit is zo gaaf en gemakkelijk, want "vroeger" zat er wel wat in mijn hoofd maar kon het nooit zo goed visualiseren nu....................tja geweldig zo, bedankt.

                        wat betreft dat spantwerkdakconcept dat ziet ikzelf ook wel zitten, ik vraag me echter wel 1 ding af of het "mooi"zal worden zoveel spanten op 1 rij?
                        (als ik zo tekening bekijkt dan is het vrij aanwezig/druk).
                        maargoed dat zal de keuze dan denk ik gaan worden
                        of
                        super degelijk/functioneel of esthetisch gezien ,dat het mooier kan.

                        verder

                        hout.tja ben ik eigenlijk niet kapot van want ,nu zal dit in de toekomst wel mee gaan vallen maar het is/was hier altijd zo dat de ene keer een goudhaantje in voliere vloog en de andere keer een groene specht, dus je begrijop hout is wellicht niet een juiste keuze of ik zal hout moeten gaan afdekken met blik/aluminium stroken/hoeklijnen o.i.d.

                        tja ben lastig ik weet het.

                        maargoed... super bedankt weer, zal binnenkort beslissen ,hoe of wat aangaande dak en dan gaan "we"verder met wand zijde 1,wandzijde 2, wandzijde 3,wandzijde 4 en bodem van voliere.

                        als je nog zin heb dan tenminste.
                        nogmaals bedankt
                        mvg

                        Opmerking


                        • #42
                          Geen updates meer :-(

                          Opmerking


                          • #43
                            update

                            wk is sabatical in afwachting van Kees.

                            Opmerking


                            • #44

                              Opmerking


                              • #45
                                Ik neem aan dat je ook al eens gekeken hebt bij die van afcon?

                                www.afcon.nl/index_ned.html en dan landschapsvoliere.

                                Opmerking

                                Working...
                                X